Defekt harddisk - hvad nu?
Fra : Morten Olesen

Dato : 30-10-06 08:34

Hej,

jeg har en Maxtor Diamond plus 9, hvor XP er begyndt at fylde eventloggen
med 'fejlbehæftet blok', så det er nok ved at være tid til at udskifte den
med noget andet.

Hvilket mærke skal man vælge, for at få en bedre kvalitet end Maxtor - det
er åbenbart ikke noget at råbe hurra for....... WD, Seagate eller......?
Eller er de nyere Maxtor ok? Bundkortet understøtter kun ATA/133, hvis det
har detydning for mærket.

Findes der et (gratis) backup-program, der vil kunne kopiere alt indhold på
den nuværende disk (med undtagelse af indholdet af de beskadigede blokke)
over på en anden (og større) disk, så denne kan bruges som master og til at
boote op fra? Altså en form for low-level backup/restore.

På forhånd tak
Morten

Fra : co@ch [4130]

Dato : 30-10-06 09:36

"Morten Olesen" <boy@fjerndetteboy.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> blokke) over på en anden (og større) disk, så denne kan bruges som master
> og til at boote op fra? Altså en form for low-level backup/restore.

Seagate eller Samsung = stabile støjsvage diske.

Maxtor har helt klart et stort problem med deres lidt ældre harddiske.
Jeg kender ikke til kvaliteten på deres nye modeller, da jeg har fravalgt
Maxtor som værende en HDD producent man kan stole på :-/

Ahhhemm....til dit andet spørgsmål, ville jeg nok begynde at tømme den
manuelt, fil efter fil, da du med et program nok vil ramme ind i de Bad
Sectors, og måske så lave mere "ballade" end godt er.

Men ellers er der jo Ghost, Acronis, PC file Inspector, XXClone osv.

Mvh
Bri@n

Fra : Madsen58

Dato : 30-10-06 09:36

Morten Olesen wrote:
> [...]
> eller......? Eller er de nyere Maxtor ok? Bundkortet understøtter kun
> ATA/133, hvis det har detydning for mærket.

Hvis du vil anvende Maxtor så anvend maxline serien den tør de også at give
5 år begrænset garanti på.
http://maxtor.com/portal/site/Maxtor/menuitem.6adb6b8313633595062e6be791346068/?channelpath=%2Fen_us%2FProducts%2FEnterprise+Storage%2FMaXLine+Family

> [...]
> beskadigede blokke) over på en anden (og større) disk, så denne kan
> bruges som master og til at boote op fra? Altså en form for low-level
Maxblast kan bruges når du anvender maxtor diske:
http://www.maxtor.com/portal/site/Maxtor/menuitem.3c67e325e0a6b1f6294198b091346068/?channelpath=%2Fen_us%2FSupport%2FSoftware%20Downloads%2FATA%20Hard%20Drives&downloadID=57
--
Hilsen Madsen

Fra : Kim

Dato : 30-10-06 09:59

On Mon, 30 Oct 2006 08:33:40 +0100, "Morten Olesen"
<boy@fjerndetteboy.dk> wrote:

>jeg har en Maxtor Diamond plus 9, hvor XP er begyndt at fylde eventloggen
>med 'fejlbehæftet blok', så det er nok ved at være tid til at udskifte den
>med noget andet.

Spørg i den rette gruppe : news:dk.edb.hardware.drev

fut : dk.admin.netikette
--
Kim

Fra : Fietsenmaker

Dato : 31-10-06 07:42

Morten Olesen skrev:
> [...]
> over på en anden (og større) disk, så denne kan bruges som master og til at
> boote op fra? Altså en form for low-level backup/restore.

Jeg har haft samme problem, det viste sig at være defekt RAM, det er nok
en ide at kontrolere denne først.