Canon Printer
Fra : NIK

Dato : 30-10-06 06:39

Er der stadig ikke kommet uorginale blækpatroner MED CHIP til Canon Pixma
IP5200 ?

Fra : ShutEye

Dato : 30-10-06 08:43

> Er der stadig ikke kommet uorginale blækpatroner MED CHIP til Canon Pixma IP5200 ?

http://www.lastoffer.net/blaekpatroner/printer.php/canon?modell=PIXMA-ip5200

Har ikke selv prøvet ovenstående.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 30-10-06 13:08

ShutEye skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> http://www.lastoffer.net/blaekpatroner/printer.php/canon?modell=PIXMA-ip5200
> Har ikke selv prøvet ovenstående.

Det er UDEN chip - du skal flytte chippen fra den originale
patron over på den uoriginale.

De kan købes langt billigere på f.x. Qxl, hvor flere sælger dem
til 20 kr pr stk.

Med chip findes mig bekendt ikke endnu.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : ShutEye

Dato : 30-10-06 18:40

> Det er UDEN chip - du skal flytte chippen fra den originale patron over på den
> uoriginale.

Ja det ved jeg godt, men DUH! havde ikke lige læst hans spørgsmål ordenligt :)
<klip>

Fra : Max

Dato : 30-10-06 17:00

Hej

> Er der stadig ikke kommet uorginale blækpatroner MED CHIP til Canon
> Pixma IP5200 ?

Næ.

--
Mvh Max

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 30-10-06 22:13

"NIK" <123@45.67> skrev i en meddelelse
> Er der stadig ikke kommet uorginale blækpatroner MED CHIP til Canon Pixma
> IP5200 ?

De kommer formentlig aldrig, da problemet vist er, at Canon tog patent på
chippen, så ingen vil kunne sælge efterligninger uden at få ørerne i
maskinen. Så chippen kan formentlig nemt efterlignes, men ikke uden
øjeblikkeligt sagsanlæg - så vidt jeg har forstået det.

Kurt

Fra : Ukendt

Dato : 01-11-06 11:10

"NIK" <123@45.67> skrev i en meddelelse
> Er der stadig ikke kommet uorginale blækpatroner MED CHIP til Canon Pixma
> IP5200 ?

Det ser ud til at der er ved at ske noget i nær fremtid:
http://pixma.damnmachine.com/120/2006/10/07/canon-resetter-generic-carts-for-newer-chipped-models.htmlprint/

mvh Ebbe