Diagoniserings værktøj til at tjekke USB p~
Fra : Johs32

Dato : 27-10-06 16:42

Mine USB 2 porte har det med at skifte til USB 1 i ny og næ uden jeg
nødvendigvis foretager mig noget. Jeg har en IBM T40/P med winXP
installeret.

Findes der et værktøj som kan diagnosere om det er et hardware problem eller
et software problem?

Lidt irreterende at formatere for bare at finde udad at problemet stadig
eksistere.

Mvh
Johs

Fra : Jesper Hartoft

Dato : 27-10-06 18:24

Johs32 wrote:
> [...]
> et software problem?
>
> Lidt irreterende at formatere for bare at finde udad at problemet stadig

Det plejer at være et hardware problem, som T4x serien desværre lider af.
Mit bundkort døde af anden årsag, men da maskinen kom tilbage med et
nyt, havde jeg USB2 igen

Jesper \
København

Fjern UD fra min mail ved direkte svar

Fra : Johs

Dato : 27-10-06 19:31

"Jesper Hartoft" <news1@hartoftUD.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> Mit bundkort døde af anden årsag, men da maskinen kom tilbage med et nyt,

Ok så må den nok en tur til service. Da du fik den tilbage var det vel
nødvendigt at reinstallere windows? Går udfra at det er en god ide lave en
backup før jeg sender den nogen steder.

Mvh
Johs

Fra : Jesper Hartoft

Dato : 27-10-06 20:45

Johs wrote:

> Ok så må den nok en tur til service. Da du fik den tilbage var det vel
> nødvendigt at reinstallere windows? Går udfra at det er en god ide lave en
> backup før jeg sender den nogen steder.

Det er heldigvis en firmamaskine, så den blev returneret færdiginstalleret.
Og jo, jeg havde taget backup og det vil jeg helt klart anbefale når den
skal serviceres. Der findes mange historier om slettede harddiske på
maskiner der har været til rep.

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 27-10-06 21:41

Jesper Hartoft <news1@hartoftUD.net> writes:

> Det er heldigvis en firmamaskine, så den blev returneret færdiginstalleret.

Du skulle vel tilfældigvis ikke få service fra et IT service firma med
hovedkvarter på Lottenborg i Lyngby - lyder som et firma "jeg kender"

> Og jo, jeg havde taget backup og det vil jeg helt klart anbefale når
> den skal serviceres. Der findes mange historier om slettede harddiske
> på maskiner der har været til rep.

Det er vist nærmest standard-procedure at service teknikerne
reinstallerer OS (Win2000/XP) for at sikre sig at det ikke er et
driver problem.

Kai

Fra : Jesper Hartoft

Dato : 27-10-06 22:01

Kai Harrekilde-Petersen wrote:

> Du skulle vel tilfældigvis ikke få service fra et IT service firma med
> hovedkvarter på Lottenborg i Lyngby - lyder som et firma "jeg kender"

Næh, ligger der sådan et ved Lottenborg?

> Det er vist nærmest standard-procedure at service teknikerne
> reinstallerer OS (Win2000/XP) for at sikre sig at det ikke er et
> driver problem.

Nemlig

Fra : Johs

Dato : 27-10-06 23:05

> Næh, ligger der sådan et ved Lottenborg?

> Nemlig

Lidt skidt hvis ens problem kun opstår når det er fuldmåne. Fx fungere USB2
nogen gange på min laptop og det er ikke til at forudsige hvornår det ikke
fungere.

Fra : Jesper Hartoft

Dato : 28-10-06 09:06

Johs wrote:

> Lidt skidt hvis ens problem kun opstår når det er fuldmåne. Fx fungere USB2
> nogen gange på min laptop og det er ikke til at forudsige hvornår det ikke
> fungere.

Det var sådan min startede med at fejle, jeg nåede at få reinstalleret
4-5 gange, så hjalp det ikke længere.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 28-10-06 12:39

> Lidt skidt hvis ens problem kun opstår når det er fuldmåne. Fx
> fungere USB2 nogen gange på min laptop og det er ikke til at
> forudsige hvornår det ikke fungere.

Vær opmærksom på, at hvis der sidder en 1,5 eller 12 mbit enhed, så sættes
hastigheden på den pågældende rodhub ned.

USB porte sidder i parvis, og det er normalt, at de ikke kan køre alle
hastigheder, hvis der er bare en enkelt enhed, som er langsom. Derfor skal
man tænke sig om, når man placerer mus, webcam og lignende ting på en USB
port.

Samtidig kan ældre drivere finde på at låse porten, så det kan også skyldes
dårlig software.

USB er *meget* følsomt, desværre.

Claus