Skifte grafikkort i HP Pavillion Media Cen~
Fra : Lars Andersen

Dato : 27-10-06 05:17

Hej.

Jeg overvejer at købe en HP Pavilion Media Center TV m7545.dk (
http://h10010.www1.hp.com/wwpc/dk/da/ho/WF06b/34307-351123-1284187-1284187-1284187-12435506-77963131.html )
( http://tinyurl.com/yhpbes )

Jeg vil gerne bruge den både til media center og til bl.a. at spille på. Det
virker som en ret kraftig maskine, men grafikkortet ser lidt svagt ud.
(NVIDIA® GeForceT 7500LE Turbocache)

Vil jeg kunne smide et bedre grafikkort i uden problemer? Eller risikerer
jeg fx, at det giver problemer med media center-funktionerne (når der skal
optages tv-programmer osv.)? Jeg har indtryk af, at det sådan nogle
WinMC-maskiner godt kan være ret "sarte"?

Hvis nogen kender en kraftig media-center PC med et bedre grafikkort, ville
jeg da også gerne høre om den. Jeg vil ikke bygge selv, da jeg kan forstå,
at det er meget kompliceret at bygge maskiner m. Win MC-edition (hvor man
bl.a. skal registrere sig som producent, osv.) Og jeg er i forvejen "noob"
på hardware-området, så...

Mvh.
Lars

Fra : Bjarne K.

Dato : 27-10-06 15:36

"Lars Andersen" <andersen@mail.invalid> wrote in message
> Jeg vil gerne bruge den både til media center og til bl.a. at spille på.
> Det
> virker som en ret kraftig maskine, men grafikkortet ser lidt svagt ud.
> (NVIDIA® GeForceT 7500LE Turbocache)

Kender desværre intet til media center, men du skal måske lige checke hvor
stor strømforsyningen er inden du skifter kortet (hvis du altså køber). De
større grafikkort har nogle ret heftige strømkrav. Det burde dog være lige
ud af landevejen at skifte strømforsyningen.

Bjarne K.

Fra : Lars Andersen

Dato : 28-10-06 13:15

"Bjarne K." <nej@niet.ne> skrev i en meddelelse

Tak for svaret.

Mvh.
Lars

Fra : Bjarne K.

Dato : 31-10-06 08:42

> [...]
> bl.a. skal registrere sig som producent, osv.) Og jeg er i forvejen "noob"

Jeg kom til at tænke på, at du jo bortset fra grafikkortet jo er en fin
maskine, så hvorfor ikke prøve om du kan leve med det grafikkort der er i.
Det kan jo være at det performer nogenlunde. Når der så begynder at komme
DX10 kort, kan du jo overveje at skifte.

Bjarne K.