Printplade fra defekt harddisk
Fra : Ukendt

Dato : 25-10-06 19:10

Jeg har en Western Digital Caviar 250GB harddisk, hvor en chip på
printpladen er brændt af.
På disken står der yderligere:
MDL: WD2500JB
Date: 28. apr 2004
DCM: HSBHCTJAH
WD P/N: WD2500JB-32FUA0

Er der en der ligger inde med en defekt disk af ovenstående mærke, hvor
printpladen ikke fejler noget? Jeg har nemlig en del data liggende på den
som jeg ikke gerne vil undvære.

Bo

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 25-10-06 20:52

"-= bgn =-" <??????????.??????> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der en der ligger inde med en defekt disk af ovenstående mærke, hvor
> printpladen ikke fejler noget? Jeg har nemlig en del data liggende på den

Prøv i dk.marked.privat.edb.intern
Der sælges på livet lyst, bl.a. harddiske.

Kurt

Date: 28. apr 2004
DCM: HSBHCTJAH
> [...]
Bo

> Prøv i dk.marked.privat.edb.intern
> Der sælges på livet lyst, bl.a. harddiske.

Jeg tvivler på de sælger defekte harddiske i den gruppe du nævner, så derfor
står mit spørgsmål her i denne gruppe som omhandler netop hardware. Jeg skal
ikke bruge en harddisk, men printpladen der sidder på den.

Bo

Fra : Ukendt

Dato : 26-10-06 17:15

"-= bgn =-" <??????????.??????> wrote in message
> Jeg tvivler på de sælger defekte harddiske i den gruppe

Den skal da ikke nødvendigvis være defekt?! Du kan da købe en fungerende,
flytte printpladen og så redde dine data. Eller du kan måske leje den.

Alternativt kan du lade et firma hente data ud - det behøver ikke koste
10.000 kr.

mvh
///M

Fra : Ukendt

Dato : 26-10-06 20:17

"///M" <nomail> wrote in message
> [...]
> flytte printpladen og så redde dine data. Eller du kan måske leje den.
>
> Alternativt kan du lade et firma hente data ud - det behøver ikke koste

Dataerne på disken er bla. min samling af tresser-musik, som jeg meget gerne
vil have tilbage, men jeg vil dog ikke ofre de store summer.
Jeg tænkte mere på at der måske var en her i gruppen som havde en harddisk
der netop var stået af (læsehoved eller plader) og printpladen var intakt.
Jeg har netop fået en printplade her til aften fra en der havde en 40GB WD
disk som netop var defekt (læsehovedet), men desværre var printpladen ikke
helt magen til, så det lykkedes ikke at få liv i min disk med den, så jeg
søger videre.

Bo

Fra : Hagar

Dato : 26-10-06 18:02

> [...]
> derfor står mit spørgsmål her i denne gruppe som omhandler netop hardware.
> Jeg skal ikke bruge en harddisk, men printpladen der sidder på den.

Lad tvivlen komme dig til gode, jeg har set defekte harddiske blive solgt
der.

Hagar

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 26-10-06 22:05

"Hagar" <nogo31@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Lad tvivlen komme dig til gode, jeg har set defekte harddiske blive solgt
> der.
>
> Hagar

Ja, faktisk temmelig mange. Det var derfor jeg henviste til gruppen. Der
bliver faktisk solgt en hel del defekte ting i grupperne, idet nogen kan
bruge reservedele af forskellig art.

Kurt

Fra : Kim

Dato : 27-10-06 08:24

On Thu, 26 Oct 2006 17:58:32 +0200, "-= bgn =-" <??????????.??????>
wrote:

>Jeg tvivler på de sælger defekte harddiske i den gruppe du nævner,

Det behøver du ikke at tvivle på.
Defekte harddiske sælges i den nævnte gruppe.

>så derfor står mit spørgsmål her i denne gruppe som omhandler netop hardware.

Harddiske er off-topic i dk.edb.hardware,
da debat om harddiske hører hjemme i dk.edb.hardware.drev.

fut : dk.admin.netikette

--
Kim

Fra : Ukendt

Dato : 27-10-06 23:23

> [...]
>
> Er der en der ligger inde med en defekt disk af ovenstående mærke, hvor
> printpladen ikke fejler noget? Jeg har nemlig en del data liggende på den

Det vil jeg ikke anbefale at du gør.

Selv om printpladen fra to ens HD ser ens ud er det ikke tilfældet, hver
printplade er tilpasset den HD den sidder på.

Har selv prøvet med to ens 80 GB, det virker bare ikke.

Så nu har jeg sendt den til en firma der kan redde data'erne, undersøgelsen
er gratis og man får så en udskrift af det der ligger på disken.

Hvis man vil have sine data'er igen er prisen efter hvor svært det vil være
at redde data'erne, så jeg venter spændt.

--

Med Venlig Hilsen

Kimila.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 28-10-06 00:46

"kimila" <kimila snabel a mail dot dk> skrev i en meddelelse

> Det vil jeg ikke anbefale at du gør.
>
> Selv om printpladen fra to ens HD ser ens ud er det ikke tilfældet, hver
> printplade er tilpasset den HD den sidder på.
>
> Har selv prøvet med to ens 80 GB, det virker bare ikke.

Så har du vist bare været uheldig. Der er mange som har berettet, at de har
skiftet printplader med succes, og netop derfor handles der en del defekte
hd i markedsgrupperne.

Kurt