USB hub resetter
Fra : Lasse Jensen

Dato : 21-10-06 13:50

Jeg har 2 4 ports USB 2.0 hubs der resetter hver gang jeg sætter noget i
dem. Altså hvis jeg har min kortlæser i og så sætter bluetooth donglen i en
af de andre porte, så mister computeren forbindelsen til hub og kortlæser
og finder øjeblikket efter både hub, kortlæser og bluetooth dongle.

Hubsne er uden extern strømforsyning og baseret på GL850A chippen fra
Genesys. Problemet er der med VIA EHCI, NEC EHCI og OHCI og Intel EHCI og
UHCI controllere under Linux 2.4 og 2.6 og Intel UHCI under Windows 2000
SP4.

Nogen idéer til hvad jeg kan gøre ved det?

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 21-10-06 14:15

Lasse Jensen <fafler@gmail.com> wrote:

> [...]
>SP4.
>
>Nogen idéer til hvad jeg kan gøre ved det?

Problemet må ligge i de eksterne USB hub'er.

Jeg gætter på det vil hjælpe, hvis du kan give dem en ekstern
strømforsyning.

Alternativt må du kigge efter en bedre extern hub...

<mlr>

Fra : Lasse Jensen

Dato : 21-10-06 14:40

Michael Rasmussen wrote:

> Problemet må ligge i de eksterne USB hub'er.
>
> Jeg gætter på det vil hjælpe, hvis du kan give dem en ekstern
> strømforsyning.

Der er bare ikke nogen loddeøer til det. Jeg tror jeg prøver at lodde 5v
benet fra USB stikket af og så sætte 5v og GND fra en ekstern
strømforsyning til.

> Alternativt må du kigge efter en bedre extern hub...

Ja, men nu ligger de andre bare her og ligger...

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 21-10-06 15:21

>Der er bare ikke nogen loddeøer til det. Jeg tror jeg prøver at lodde 5v
>benet fra USB stikket af og så sætte 5v og GND fra en ekstern
>strømforsyning til.

Du kan da prøve, men jeg tvivler på det vil løse dit problem...

Der er ikke tale om en simpel dum 5v strømforsyning, men et intelligent
system styret af USB-rodhub'en.

<mlr>

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 21-10-06 15:31

> [...]

Du kan da prøve, men jeg tvivler på det vil løse dit problem...

Der er ikke tale om en simpel dum 5v strømforsyning, men et intelligent

Dine hub'er skal være designet specifikt til ekstern strømforsyning,
eller tror jeg ikke det fungerer...

<mlr>

Fra : Lasse Jensen

Dato : 21-10-06 16:12

Michael Rasmussen wrote:

> [...]
> system styret af USB-rodhub'en.
>
> Dine hub'er skal være designet specifikt til ekstern strømforsyning,

Det viste sig ikke at være nødvændigt. På printet var der plads til 3
elektrolyt kondensatorer, hvoraf der kun var monteret en. Jeg fandt to til,
25v 10uF, loddede dem i og nu kører den som den skal.