Toner til Brother HL 1230
Fra : Ukendt

Dato : 20-10-06 23:12

Hej.

Jeg haren brother HL 1230 printer som mangler toner.

Men man kan købe

Brother DR-6000 tromlekit til 20000 sider
Brother TN-6600 tonerpatron til 6000 sider

Men hvad er forskellen og hvornår bruges hvad

Fra : Hans

Dato : 20-10-06 23:20

"Michael Sørensen" <.> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Brother DR-6000 tromlekit til 20000 sider
> Brother TN-6600 tonerpatron til 6000 sider
>
> Men hvad er forskellen og hvornår bruges hvad

Hvad tror du selv?

Fra : Nick

Dato : 21-10-06 08:37

"Hans" <Hans@æøå.då> skrev i en meddelelse
> "Michael Sørensen" <.> skrev i en meddelelse
> Hvad tror du selv?

Ikke så hjælpsomt et svar, men jeg kan godt følge dig; hvorfor læser manden
ikke bare sin manual?

Toneren skifter man jævnligt, tromlen efter ca. 20.000 siders print. Det vil
sige, at man skifter toneren mindst 3 gange førend tromlen.

Han kunne have fundet ud af det ved at læse manualen, læse Brothers WEB-site
eller ringe til deres gratis supportlinie.

/Nick

Fra : Ukendt

Dato : 21-10-06 09:34

"Nick" <glem@det.nu> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Han kunne have fundet ud af det ved at læse manualen, læse Brothers
> WEB-site eller ringe til deres gratis supportlinie.

Beklager min dovenskab. Jeg siger alligevel tak for svaret.

Jeg tænkte lige så meget på, hvordan man kan se, om det er toneren eller
tromlen, der skal skiftes ud eller om man bare skal sige for hver gang du
skifter toner 3,2 gange skal tromlen skiftes.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 21-10-06 09:48

Michael Sørensen skrev:

>Jeg tænkte lige så meget på, hvordan man kan se, om det er toneren eller
>tromlen,

Hvis en HL 1230 er opbygget ligesom en HL 720, vil der et eller andet sted
stå "Drum" og når den så advarer med Drum, så er det tromlen der skal
skiftes.

Mht. det oprindelige spørgsmål
så er tromlekit = tromlen = drum
og tonerpatron = toner.

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Max

Dato : 21-10-06 09:54

Hej Michael

> Jeg tænkte lige så meget på, hvordan man kan se, om det er toneren
> eller tromlen, der skal skiftes ud eller om man bare skal sige for
> hver gang du skifter toner 3,2 gange skal tromlen skiftes.

Maskinen siger vidst selv noget om tromle skift, men ellers kan du
se på udskriften at tromlen skal skiftes. Den løse tromle er den
måde Brother har valgt at gøre printeren billigere at bruge, normalt
skifter man jo tromle hver gang man skifter toner da tromlen
sidder i tonerpatronen. Men lur mig om du ikke begynder at
tænke ny printer når du opdager hvad en tromle koster ;)

Mvh Max

Fra : Poul E.

Dato : 21-10-06 11:38

> [...]
> sidder i tonerpatronen. Men lur mig om du ikke begynder at
> tænke ny printer når du opdager hvad en tromle koster ;)

Ved du om et tromlekit også indeholder toner? Det fremgår ikke fabrikantens
netside.

Mvh. - Poul Erik

Fra : Max

Dato : 21-10-06 11:50

Hej Poul

> Ved du om et tromlekit også indeholder toner? Det fremgår ikke
> fabrikantens netside.

Det kan jeg så med sikkerhed sige at det ikke gør, jeg har brugt
en del DR-6000 efterhånden og der er ingen toner med.

Mvh Max

Fra : www.netink.dk

Dato : 21-10-06 09:52

Hejsa

>Brother DR-6000 tromlekit til 20000 sider
>Brother TN-6600 tonerpatron til 6000 sider
>Men hvad er forskellen og hvornår bruges hvad

Tromlen er den enhed der brænder toneren fast på papiret
Toneren er det sorte pulver

--

Lars Engelhardt
www.netink.dk

Fra : Per Jensen

Dato : 23-10-06 23:54

www.netink.dk skrev:
> Hejsa

<KLIP>
> Tromlen er den enhed der brænder toneren fast på papiret
> Toneren er det sorte pulver

Det var da noget frygteligt vås at bilde manden ind!

Tromlen står for at overføre tonerpulveret til papiret. denne tromle er
elektrisk ladet, og en særlig belægning ændrer elektrisk ladning
egenskaber alt efter om en laser har belyst den eller ej (heraf navnet
laser-printer) når tromlen ikke duer mere, er det fordi at det
fotografiske lag simpelthen er slidt af. papir ridser jo meget, og er
som sandpapir for tromlen, så det er ikke så underligt.

Den del i printeren der "brænder" toneren fast hedder en Fuser, og er
udskiftelig i de store laserprintere. i små hjemme-laser-printere er de
som regel en fast del af printeren. de kan klare MANGE sider.

Har man lyst til at vide lidt mere om Laser-printerens virkemåde kan det
ses her: http://computer.howstuffworks.com/laser-printer.htm

MVH, Per.

Fra : henrik@bianca27.dk

Dato : 22-10-06 15:19

> Jeg tænkte lige så meget på, hvordan man kan se, om det er toneren eller
> tromlen, der skal skiftes ud eller om man bare skal sige for hver gang du
> skifter toner 3,2 gange skal tromlen skiftes.

Hej

Min Brother HL 1030 har en funktion hvor man kan udprinte en testside.
På denne side vises antal udskrevne sider, samt estimeret levetid for
tromlen.

1. Sluk for printeren
2. Hold knappen inde MENS du tænder for printeren
3. Fortsæt med at holde knappen inde indtil nogle af lamperne lyser
4. slip knappen

nu kommer der på min printer en testside med de nævnte oplysninger.

Håber det virker