Råd & vejledning til køb af Laserprinter
Fra : Flemming Petersen

Dato : 19-10-06 13:56

Jeg har et hjemmekontor og har allerede en Canon IP4200, den skriver pænt,
MEN er alt for dyr at køre med i længden.
Derfor søger jeg efter en Laserprinter i farver. Den skal printe flot også i
farver, dog ved jeg at den nok ikke vil opnå fotokvalitet som min
blækprinter.

Vedr. købet har jeg følgende overvejelser:
a) tilslutning - egentlig ligegyldigt - dog vil det være godt med USB og
eventuelt netstik i
b) Duplex - en lækker detalje, så det vil trække op, hvis det ellers er til
at betale
c) stablitet - jeg gider ikke noget billigt bras, hvor den hele tiden er i
stykker.
d) drift omkostninger - Her kan jeg forestille mig jeg skal være opmærksom
på hvad toneren koster til de forskellige modeller

Udfra ovenstående vil jeg gerne bede om Jeres erfaringer, gode som mindre
gode

På forhånd tak

Flemming

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 19-10-06 16:27

"Flemming Petersen" <snyd@snyd.dk> wrote:

>Vedr. købet har jeg følgende overvejelser:
>a) tilslutning - egentlig ligegyldigt - dog vil det være godt med USB og
>eventuelt netstik i

Køb en printer med indbygget netkort / prinserver.

Prisforskellen er ikke stor, og du har langt større muligheder med en
velfungerende netværksprinter.

Det er bl.a. en stor fordel at kunne placere printeren perifert.
Farvelasere fylder som en større kummefryser. Og de både lugter og
støjer under brug...

>b) Duplex - en lækker detalje, så det vil trække op, hvis det ellers er til
>at betale

Selvfølgelig duplex - og det behøver ikke koste....

>d) drift omkostninger - Her kan jeg forestille mig jeg skal være opmærksom
>på hvad toneren koster til de forskellige modeller

Laser printere er langt billigere i drift end inkjet. En ting er
selvfølgelig prisen på tonerpatronerne (til min koster de f.eks 800 kr
stykket - og der er fire ialt), men mængden af toner i patronen er langt
vigtigere...

>Udfra ovenstående vil jeg gerne bede om Jeres erfaringer, gode som mindre
>gode

Jeg vil anbefale Samsung's farvelaser serie: De har gode drivere /
printservere, er bygget solidt, har duplex og fås med både kablet og
trådløst netværk...

Den her er f.eks et oplagt mulighed

http://www.prcdata.dk/ny/showHardware.asp?ProduktID=58341776

selv om der er billigere modeller uden PCL6 / Postscript...

<mlr>

Fra : Kim S

Dato : 19-10-06 16:47

> http://www.prcdata.dk/ny/showHardware.asp?ProduktID=58341776
>
> selv om der er billigere modeller uden PCL6 / Postscript...

Godt 29 kg ??? Hvad har de puttet i den ??
Hvor mange sider kan man regne med på et sæt tonere på så'n
en fætter ? Hvis de koster 800,- stykket, er en ny printer jo
billigere....

Mvh, Kim

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 19-10-06 17:06

"Kim S" <JohnDoe@Falskmail.dk> wrote:

>Godt 29 kg ??? Hvad har de puttet i den ??

En hel del metal - Den er solidt bygget

>Hvor mange sider kan man regne med på et sæt tonere på så'n
>en fætter ? Hvis de koster 800,- stykket, er en ny printer jo
>billigere....

Der er 7000 sider i den sorte, og 5000 sider i farvepatronerne...

<mlr>

Fra : kaj

Dato : 19-10-06 17:33

> Der er 7000 sider i den sorte, og 5000 sider i farvepatronerne...

ja men når du køber den er der nok ca 1000 udskrifter i sort måske 2000 men
ikke mere.

Det er jo toner de tjener på derfor er patronerne næsten tomme når de følger
med printeren.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 19-10-06 17:47

"kaj" <xx@xxxx.com> wrote:

> [...]
>ikke mere.
>
>Det er jo toner de tjener på derfor er patronerne næsten tomme når de følger

Jeg har nu rundet de 3000 sider i min - Waste toner beholderen (ca 100
kroner) er udskiftet et par gange, men ikke toner patronerne...

<mlr>

Fra : Søren Nielsen

Dato : 19-10-06 17:48

kaj wrote:

> Det er jo toner de tjener på derfor er patronerne næsten tomme når de
> følger med printeren.

Det lyder underligt. Da jeg købte min Brother HL2030, var den skam helt
fyldt op.

Søren

Fra : joke

Dato : 20-10-06 08:35

"Søren Nielsen" <kampfordeler_gbFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:4537ac5f$0$20255$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Det lyder underligt. Da jeg købte min Brother HL2030, var den skam helt
> fyldt op.

Ikke helt rigtigt med mindre det er en demo og forhandleren gav en helt ny
med

Med en ny brother hl2030 følger der toner med til 1500 print, hvorimod en ny
patron indholder 2200, men så det er stadigvæk meget der følger med

Hilsen

Johnny

Fra : joke

Dato : 19-10-06 17:52

"kaj" <xx@xxxx.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> men
> ikke mere.
>
> Det er jo toner de tjener på derfor er patronerne næsten tomme når de

kommer skam an på mærket brother giver halve patroner medd til deres
laserfarve, og til deres blækprintere er der fyldte patroner

Hilsen

Johnny

Fra : Henning

Dato : 19-10-06 20:17

On Thu, 19 Oct 2006 14:56:00 +0200, "Flemming Petersen" <snyd@snyd.dk>
wrote:

> [...]
>på hvad toneren koster til de forskellige modeller
>
>Udfra ovenstående vil jeg gerne bede om Jeres erfaringer, gode som mindre
HP2600N - koster ~2.500,- og opfylder alle kravene

Fra : Esben

Dato : 19-10-06 23:50

> HP2600N - koster ~2.500,- og opfylder alle kravene

Men den er ikke billigere at udskrive på end fx Officejet k550.

--
Esben

Fra : Flemming Petersen

Dato : 20-10-06 08:10

Tak for jeres besvarelser - jeg kom til at tænke på om det er muligt med en
laserprinter at printe direkte på en printabel DVD/CD

Jeg tvivler, men håber på at blive positiv overrasked
mvh
Flemming

Fra : Kim S

Dato : 20-10-06 16:24

"Flemming Petersen" <snyd@snyd.dk> skrev i en meddelelse

> Tak for jeres besvarelser - jeg kom til at tænke på om det er muligt med
> en laserprinter at printe direkte på en printabel DVD/CD
>
> Jeg tvivler, men håber på at blive positiv overrasked

Tror ikke de kan tåle varmen i en laserprinter....
Mvh, Kim