Fruen skal have ny maskine - hvilken ?
Fra : Ukendt

Dato : 18-10-06 21:35

Hejsa

Fruen i huset spiller en del Sims2 med diverse add-ons.

Hun sidder pt med en P4 2,4 GHz(400 bus) / 512 MB ram / Geforce 4 TI4200 og
120 GB ATA disk. Bundet sammen i et MSI MAX3 tror jeg det hedder.

Spillet hakker voldsomt ind imellem, så noget skal der ske.

Har kigget lidt på Shuttle maskinerne, da størrelsen tiltaler meget, men er
det til at bygge en fornuftig spillepc op af disse.

Hvis man smider 2 GB ram, en fornuftig CPU (ca. 3GHz) og et graffikkort til
en lille tusse i sådan en klods her :
http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=315129

Burde man så ikke kunne få noget hæderligt ud af det ?

Andre forslag modtages gerne. Det skal være i low-budget enden. Har også
tænkt på at samle den ultimative socket 478 maskine, da delene er til at
betale brugt.

Mvh
Jan Rysz

Fra : Kent

Dato : 18-10-06 23:11

"Rysz (8900)" <janrysz[snabela)webspeed(dot)dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Andre forslag modtages gerne. Det skal være i low-budget enden. Har også
> tænkt på at samle den ultimative socket 478 maskine, da delene er til at

Det er grafikkortet, der er flaskehalsen dér. Med et hurtigere
grafikkort bør i sagtens kunne køre Sim2 på maskinen.

Måske skulle I få lidt mere ram også.

Kent.

Fra : Ukendt

Dato : 19-10-06 09:27

> Det er grafikkortet, der er flaskehalsen dér. Med et hurtigere
> grafikkort bør i sagtens kunne køre Sim2 på maskinen.

Oki. Hvilket kort skal jeg jagte. Efterhånden skal de vel findes brugt oder
??

> Måske skulle I få lidt mere ram også.

Det er jo da til at overse

Mvh
Jan Rysz

Fra : Rasmus Bertelsen

Dato : 19-10-06 11:35

"Rysz (8900)" <janrysz[snabela)webspeed(dot)dk> wrote in message

> Oki. Hvilket kort skal jeg jagte. Efterhånden skal de vel findes brugt
> oder
> ??
Et GeForce 6600 GT burde ihvertfald kunne gøre det.

> Mvh
> Jan Rysz

Mvh,
Rasmus Bertelsen

Fra : Kim S

Dato : 19-10-06 15:58

> [...]
>
> Andre forslag modtages gerne. Det skal være i low-budget enden. Har også
> tænkt på at samle den ultimative socket 478 maskine, da delene er til at

Hmm... Hvis du skal til at bygge nyt, vil jeg da foreslå dig
en Shuttle med en Core 2 Duo processor. Dén processor
duer til noget Men det kommer an på din definition af
low budget...

Mvh, Kim

Fra : Ukendt

Dato : 20-10-06 05:30

> Hmm... Hvis du skal til at bygge nyt, vil jeg da foreslå dig
> en Shuttle med en Core 2 Duo processor. Dén processor
> duer til noget Men det kommer an på din definition af
> low budget...

Når jeg siger low-budget, så er det SU-low-budget Altså så lidt så
muligt.

Men vil lige prøve et større graffikkort og lidt mere ram, inden jeg tager
skridtet med en større maskine.

Går ud fra du med Core duo 2, mener sådan noget som det her:
http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=315149

Mvh
Jan Rysz

Fra : Kenned

Dato : 19-10-06 19:24

> [...]
>
> Andre forslag modtages gerne. Det skal være i low-budget enden. Har også
> tænkt på at samle den ultimative socket 478 maskine, da delene er til at

Tror især at det er mangel på ram....'

Kenned