scanner-tilslutning
Fra : Jørgen Carlsen

Dato : 16-10-06 12:08

Nu om dage er det så eventyrlig let at tilslutte f.eks. en scanner
til sin computer - hvis man har XP.
Sæt usb-stikket i, og computeren finder ud af resten.
Uden brug af de medhørenden cd-skiver.
Det er et faktum.

Men hvorfor der så lige en dag sker det, at scanneren ikke længere
er tilknyttet og ikke kan findes og bruges,
kan det skyldes at man har været ved at installere andre ting,
som f.eks. en firewall ? Fysisk er alt som det plejer at være.

Vi har forsøgt at afinstallere alt, hvad der har med scanner at gøre,
og slette på hardddisken.
Computeren registrerer, at der bliver tilsluttet en usb-enhed.
navnet på scanneren kommer endda frem i den relevante mappe,
men med en meddelelse om, at den ikke er tilsluttet ????

Vi har nu prøvet at XP-installere scanneren på en anden computer
med held. alt fungerer. Altså ikke en hardware-fejl.

Er der nogen, der har et bud på, hvad der er sket, og hvad vi kan gøre ?

mvh Jørgen Carlsen

Hent en gratis SPAMfighter her.

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Peter

Dato : 16-10-06 12:18

"Jørgen Carlsen" <jcarl@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kan det skyldes at man har været ved at installere andre ting,
> som f.eks. en firewall ? Fysisk er alt som det plejer at være.

Har du også prøvet at geninstalle de medfølgende driver?

PeterB

Fra : Ukendt

Dato : 16-10-06 13:39

"Jørgen Carlsen" <jcarl@stofanet.dk> wrote in message
> [...]
> er tilknyttet og ikke kan findes og bruges,
> kan det skyldes at man har været ved at installere andre ting,

Næppe en firewall, da de kun virker på netkortet :)
Men det kan sagtens være andre USB-enheder som har overskrevet den gamle og
vel-fungerende usb universal-driver med en nyere eller bare anden driver som
lige passer til det udstyr.

Gen-installer scanneren enten ved
a) at fjerne den og alle usb-enheder i device manager
b) installer den driver der nu engang er leveret eller findes til scanneren
(besøg producentens hjemmeside).

mvh
///M

Fra : Jørgen Carlsen

Dato : 16-10-06 20:18

Du skrev:
> Gen-installer scanneren enten ved
> a) at fjerne den og alle usb-enheder i device manager
> b) installer den driver der nu engang er leveret eller findes til
> scanneren (besøg producentens hjemmeside).
ang. a) Nu er jeg ikke meget inde i de engelske navne i XP-systemet, så hvad
mener du med < device manager > ? er det enhedshåndtering ?
Hvis jeg sletter dem, hvordan kommer de så på igen ?
Du må gerne give mig en lidt nøjere beskrivelse af proceduren.

ang. b) det prøvede vi såmænd også - uden held.

Venlig hilsen Jørgen
jcarl@stofanet.dk

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Ukendt

Dato : 16-10-06 21:07

> ang. a) Nu er jeg ikke meget inde i de engelske navne i XP-systemet, så
> hvad
> mener du med < device manager > ? er det enhedshåndtering ?

Yes

> Hvis jeg sletter dem, hvordan kommer de så på igen ?

Genstart eller tryk på "scan efter nyt hardware"-knappen.

mvh
///M

Fra : Ukendt

Dato : 16-10-06 21:36

> [...]
> med held. alt fungerer. Altså ikke en hardware-fejl.
>
> Er der nogen, der har et bud på, hvad der er sket, og hvad vi kan gøre ?

Hvad har du tilsluttet af USB tilbehør.

--

Med Venlig Hilsen

KIm MIchael LArsen