Kjøp av våpen i Danmark
Fra : Mads Jenssen

Dato : 22-06-01 23:40

Hei!
Jeg har akkurat tatt jegerprøven, og nå skal jeg kjøpe meg en hagle. Har
sett litt på priser i Norge, men synes det er litt dyrt.
Er det billigere i Danmark? Er det billigere i Sverige?

Hvis det er billigere, hvordan får jeg det inn i Norge? (jeg har
våpentilatelse)

Håper jeg får et svar snarest, jeg skal til Danmark Søndag.

Takk på forskudd!

Fra : J Nielsen

Dato : 23-06-01 16:10

On Sat, 23 Jun 2001 00:40:01 +0200, mads@jenssen.net (Mads Jenssen) wrote:

> [...]
>sett litt på priser i Norge, men synes det er litt dyrt.
>Er det billigere i Danmark? Er det billigere i Sverige?

Våben er billigere i Danmark end i Norge. Husk at i Jylland betaler man
ikke altid den pris som står på sedlen (!)

>Hvis det er billigere, hvordan får jeg det inn i Norge? (jeg har
>våpentilatelse)

Du skal velsagtens have en indførselstilladelse? I hvert fald hvis det drejer
sig om rifler. I øvrigt skal alle våbensalg i Danmark registreres.

--
Knæk og bræk

J. Nielsen

Fra : H.P.Rosen

Dato : 29-06-01 02:54

Jagtvåben er dyrere i Danmark end i Norge !!! Så det kan ikke betale sig at
købe dem her...