tilbud ?
Fra : max

Dato : 22-06-01 23:44

Et modem kan man vel altid bruge (det blir jo jul på et og andet tidspunkt) så
jeg har lige samlet et 56k op hos Fakta til 150 kr.. Der er bare en lille hage,
den er spærret til kun at fungere hos Telia i 6 md.. Hvordan gør de det ?
Betyder det at jeg ikke osse kan bruge den til min wol forbindelse, ikke fordi
jeg har noget imod osse at ha et gratis abonnement hos Telia, jeg ku bare godt
tænke mig at vide hvordan de spærrer et modem og om der er mulighed for at
fjerne den spærre..
pft. max

Fra : Sune Storgaard

Dato : 23-06-01 01:00

"max" <maxartespam@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
hage,
> den er spærret til kun at fungere hos Telia i 6 md.. Hvordan gør de det ?

Man kan låse et modem ved at lægge et forvalgs nr ind, således at den altid
vil ringe
f.eks. 10xx før det egentlige opkalds nr. Jeg har også set det pågældende
tilbud, men
har ikke kikket nærmere på det, så jeg ved ikke hvordan de 6 måneder kommer
ind i
billedet.

> [...]
godt
> tænke mig at vide hvordan de spærrer et modem og om der er mulighed for at

Du kan med alt sandsynlighed fjerne det ved at flashe den, gå til
producentens
hjemmeside og hent en ny firmware til den.
NB! Vær sikker på hvad du laver, tåger du rundt i et flash kan du i værste
fald
ødelægge modemet permanent!

--
/Sune
Hvad er bøden for at nedlægge en lastbil fyldt med larmende studenter

Fra : max

Dato : 23-06-01 06:52

<snip>
> [...]
> producentens hjemmeside og hent en ny firmware til den.
> NB! Vær sikker på hvad du laver, tåger du rundt i et flash kan du i værste

Har "tåget rundt" siden 70erne, tror ikke det er permanent, så det skræmmer mig
ikke.

> --
> /Sune
> Hvad er bøden for at nedlægge en lastbil fyldt med larmende studenter
> ved hjælp af en panserværnsraket ?

flower power, er der slet ingen der ka' huske det - mon ikke du ku' slippe med
en advarsel hvis du argumenterede for materiel fejl -*peace* max