Andet multimedie
bentjuul 3670
gennemsigtig skrift
Fra : Morten P. Andersen

Dato : 19-10-06 22:24

Hej
Jeg skal ligge et lag oven på et billede som jeg derefter gør
transparent - "en farvet hinde oven på billedet"
Derefter skal der være en tekst som visker hinden ud .... så man kan se
det bagvedliggende billede 100%
Håber I forstår.
Jeg bruger Photoshop.
:)
Morten

Fra : emj

Dato : 19-10-06 22:44

Morten P. Andersen skrev:

>Derefter skal der være en tekst som visker hinden ud .... så man kan se
>det bagvedliggende billede 100%

Selekter teksten og tast delete.
Hilsen emj

Fra : Morten P. Andersen

Dato : 19-10-06 23:03

emj skrev:

> Selekter teksten og tast delete.
> Hilsen emj

Hvordan forhindre jeg teksten i at blive et selvstændigt lag

Fra : C. Nielsen

Dato : 19-10-06 22:47

"Morten P. Andersen" <info@lille-web.dk>
> [...]
> transparent - "en farvet hinde oven på billedet"
> Derefter skal der være en tekst som visker hinden ud .... så man kan se
Hej Morten.
Dette kunne være en måde.
Lav dine lag incl. tekst. Herefter markere du teksten f.eks. ved at holde
ctrl. nede samtidig med at du klikker på laget,( laver en markering af hvad
du har i laget ) herefter skifter du lag til dit "hinde" lag og trykker
delete - derved sletter du hinden inde i markeringen og har teksten stående
som det du kan se af laget under.ophæv markeringen med ctrl+D.

--
Venlig hilsen
Charlotte Nielsen

www.gekkographic.dk
"smile and the world smiles back, most of the time "

Fra : Morten P. Andersen

Dato : 19-10-06 23:07

C. Nielsen skrev:

> [...]
> delete - derved sletter du hinden inde i markeringen og har teksten stående
> som det du kan se af laget under.ophæv markeringen med ctrl+D.

Perfekt - det er godt med hurtig hjælp der virker.
TAK