Andet multimedie
tanketorsk!
Fra : Mette

Dato : 25-09-06 10:40

Hej gruppe,

Med risiko for at det er den forkerte gruppe at spørge, prøver jeg
alligevel. Ellers send mig venligst videre til den rette gruppe

Jeg har en cd-rom med filer der er gemt i CorelDraw (CDR). Da jeg skulle
åbne en af filerne, kom jeg ved en ren tanketorsk til at klikke på PSP i
dialogboksen "åbn denne fil med ... ", og derefter sætte flueben i "brug
altid dette program". Ved åbning viser dialogboksen sig ikke mere, så
hvordan får jeg fejlen rettet og fluebenet slettet? Jeg har gennemset min
computers hjælpesektion, men kan ikke få tingene til at virke som anvist.
Håber mit spørgsmål er klart, og at der er nogen som kan hjælpe.

På forhånd tak og
mvh
Mette

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 25-09-06 11:26

Mette skrev:

> Med risiko for at det er den forkerte gruppe at spørge, prøver
> jeg alligevel. Ellers send mig venligst videre til den rette
> gruppe

Det er nok nærmere <news:dk.edb.system.ms-windows>, men skidt da
med det.

> [...]
> derefter sætte flueben i "brug altid dette program". Ved åbning
> viser dialogboksen sig ikke mere, så hvordan får jeg fejlen

Gå ind i kontrolpanelet i Windows og klik på Mappeindstillinger.
Vælg fanebladet Filtyper og find filtypen CDR på listen. Klik på
knappen 'Skift' og vælg CorelDraw! på listen. Husk fluebenet i
"Brug altid...".

--
Hilsen
Madsen

Fra : Mette

Dato : 25-09-06 11:46

> [...]
> Vælg fanebladet Filtyper og find filtypen CDR på listen. Klik på
> knappen 'Skift' og vælg CorelDraw! på listen. Husk fluebenet i

Tak for hurtigt svar, Thomas. Det var lige hvad der skulle til
mvh
Mette

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 25-09-06 11:56

Mette skrev:

> Tak for hurtigt svar, Thomas. Det var lige hvad der skulle til

Velbekomme :)

--
Hilsen
Madsen

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 25-09-06 19:20

"Mette" <amesheindorff@gmail.com> wrote:

> [...]
>computers hjælpesektion, men kan ikke få tingene til at virke som anvist.
>Håber mit spørgsmål er klart, og at der er nogen som kan hjælpe.

Mette har fået løst sit problem, men der er også en genvej til løsningen:

<Shift><Højreklik> på filen, for at få valget "Åben med" i genvejs menuen.

--
Med venlig hilsen, Ove Kjeldgaard, nospam AT privat DOT dk
Natur og Friluftsliv: <http://hiker.dk>

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 25-09-06 19:40

Ove Kjeldgaard skrev:

> <Shift><Højreklik> på filen, for at få valget "Åben med" i
> genvejs menuen.

Nå ja. Shift er vel ikke engang nødvending under Win2000/XP.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Mette

Dato : 25-09-06 19:55

"Ove Kjeldgaard" <ReadMyEmail@The.Signature> skrev i en meddelelse

> Mette har fået løst sit problem, men der er også en genvej til løsningen:
>
> <Shift><Højreklik> på filen, for at få valget "Åben med" i genvejs menuen.

Tak! Den skal jeg huske, hvis jeg bommer den en anden gang
mvh
Mette