Forandringen mærkes.....
Fra : Kate

Dato : 22-06-01 22:33

Det er egentligt underligt....det der med tid...Jeg mener nu er det over
2 mdr. siden Oliwer blev aflivet og selvom jeg stadig savner ham, så
vænner man sig jo. Men forandringen går på Sofie. Det er lidt mærkeligt,
men nu begynder jeg jo at få dårligt samvittighed på efterskud (kan man
det ). Sofie er altså begyndt at blomstre helt op. Lige efter Oliwers
død syntes jeg at Johan var mere strid ved hende end ellers, det gik i
sig selv igen og blev "normalt", nu virker det som om at han har mindre
behov for at mobbe hende end mens Oliwer levede. Sofie får stadig et
flip når Johan hopper op i sengen når hun ligger der, men hun virker
alligevel mere tryg, mindre nervøs, anderledes, sødere. Ja, som i ser så
er det lidt svært at beskrive, men jeg kan helt klart se en ændring i
Sofies humør. Selvom Johan har et større behov for kontakt til mig så
begynder han også at blive "normal", f.eks. er han holdt op med at sove
i sengen om natten, noget han startede på efter Oliwer. Sofie har altid
sovet ved siden af min hovedpude, men drengene gik altid ind i sofaen
når jeg slukkede lyset. Specielt Oliwer ville altid ligge oven på mine
ben og det ku' jeg ikke holde ud, derfor smuttede de ved sovetid. Det er
Johan nu gået tilbage til, ligesom han også er holdt op med at sove i
fletkurven. Johan vil dog stadig gerne kæle når jeg sidder ved pc'en,
men ikke når jeg er i stuen, underligt kræ
Nå, men lige efter Oliwers død overvejede jeg jo en ny legekammerat til
Johan, men vidste også at det var en helt klar afvejning af hvad der
ville være bedst for Sofie og ikke hvad der ville være bedst for Johan.
Lyder det strengt at det kun var Sofies velfærd jeg afvejede? Det er
simpelthen fordi Sofie altid har været nervøs i det, hvor Johan jo er
helt anderledes og kan meget nedre tage forandringer af enhver slags.
Som situationen er nu så ser det ud til at livet er udmærket og jeg har
ingen idé om at anskaffe en kammerat til Johan. Nu skal jeg selvfølgelig
nok også nævne at med i overvejelserne er deres alder, de blev 11 år den
3. Juni.
Undskyld hvis det blev lidt rodet, men sådan blev det bare
--
Kate

Visit my home page, it's about rabbits, mostly:
http://home7.inet.tele.dk/oliwer
My address is spam blocked. The real one is oliwer@mail.tele.dk

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 22-06-01 23:16

Først stort tillykke herfra med de 2 x 11 år, nu fik de vel noget guf i
dagens anledning...

Jeg tror dog uden at have den dybere indsigt i de dele, at Johan syntes at
der manglede noget og at han derfor søgte trykhed i sengen...
Det er da positivt at han ikke er så meget efter Sofie mere ;))

At Sofie så tilgengæld er blomstret op tænker jeg skyldes roen (ok den havde
du jo nok regnet ud i forvejen), men da vi (Melissa og jeg) blev alene efter
at jeg måtte samle "vores" sidste killing op ude på vejen suukkk..
blomstrede hun også op og blev endog mere kælen og rolig end hun var før...
Og ja jeg er sikker på at dårlig samvittighed på efterskud er om ikke ret
almindelig så dog noget i den retning hos seriøse kattesamlevere, jeg har
det også fordi jeg ikke fik Melissa sterilliseret meget før og fordi to af
mine misser blev kørt ned...
Jeg plejer at sige at vores liv begyndte, da den sidste hjemmeboende killing
døde og naboens hunde blev solgt..
Ok, det lyder barsk men selv nu sidder jeg og er ved at lave oversvømmelse
foran min pc, fordi jeg tænker på de to som blev kørt ned..
--
Med venlig hilsen & miauu

Henrik & Melissa

Fra : Kate

Dato : 23-06-01 23:23

Henrik Pedersen wrote:

> Først stort tillykke herfra med de 2 x 11 år, nu fik de vel noget guf i
> dagens anledning...

Tak, jo den stod på yndlingsslikket, rejer i rimelige mængder.

> Jeg tror dog uden at have den dybere indsigt i de dele, at Johan syntes at
> der manglede noget og at han derfor søgte trykhed i sengen...
> Det er da positivt at han ikke er så meget efter Sofie mere ;))

Jeg tror også han søgte tryghed og måske trøst, han får jo ikke den
opmærksomhed fra Sofie som han fik fra Oliwer. Faktisk tror jeg at Johan
stadig mangler Oliwer, legekammeraten, men jeg prøver at gi' ham noget
mere opmærksomhed.
> [...]
> du jo nok regnet ud i forvejen), men da vi (Melissa og jeg) blev alene efter
> at jeg måtte samle "vores" sidste killing op ude på vejen suukkk..

Suuuuk, det må være den værste oplevelse overhovedet, puha. Før jeg fik
Oliwer havde jeg Ludwig, som forsvandt som stor killing. Selvom jeg
ledte efter ham, frygtede jeg samtidig at finde ham. Jeg bor lige ud til
Frederikssundsvej, den er meget trafikeret hele døgnet rundt. jeg fandt
ham aldrig, både godt og skidt.

> Jeg plejer at sige at vores liv begyndte, da den sidste hjemmeboende killing
> døde og naboens hunde blev solgt..

Ja, lidt barskt, men det er lidt sådan jeg selv har det med Sofie. Jeg
må indrømme at jeg faktisk håber at Sofie bliver den der lever længst.
Det vil være nemmest fordi jeg slet ikke er i tvivl om at hun ikke skal
udsættes for flere katte i sit liv. Hvis nu det bliver Johan, jamen så
ville jeg sikkert skulle overveje nogle helt andre ting for jeg tror
ikke han ville trives som enekat.

> Ok, det lyder barsk men selv nu sidder jeg og er ved at lave oversvømmelse
> foran min pc, fordi jeg tænker på de to som blev kørt ned..
> [...]

Tja, den med oversvømmelsen kender vi vidst allesammen her i gruppen.
Mit vandværk gå i gang på de underligst tider når jeg tænker på Oliwer.

Fra : Claus Daugbjerg

Dato : 23-06-01 10:30

Hej Kate
"Kate" <oliwer@herogder.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> vænner man sig jo. Men forandringen går på Sofie. Det er lidt mærkeligt,
> men nu begynder jeg jo at få dårligt samvittighed på efterskud (kan man
Ja det kan man sagtens, jeg kunne - over alt muligt, en sen nattetime sidde
og reflektere over en masse ting, og give sig selv dårlig samvittighed over
alt muligt mellem himmel og jord. Og lægge alt muligt i kattenes opførsel
som ikke er der.
2 mdr er virkelig ikke ret lang tid, og derfor er det helt normalt - hvis
jeg altså er normal
det er der jo nok delte meninger om .

> [...]
> alligevel mere tryg, mindre nervøs, anderledes, sødere. Ja, som i ser så
> er det lidt svært at beskrive, men jeg kan helt klart se en ændring i

Du har 2 dejlige katte der trives, og det har de gjort hele tiden.
Du er bare mere opmærksom, ser måske med andre øjne på dem, og
behandler dem måske også liiige lidt anderledes uden at tænke nærmere
over det, og så er der jo også blevet lidt roligere.

> [...]
> ben og det ku' jeg ikke holde ud, derfor smuttede de ved sovetid. Det er
> Johan nu gået tilbage til, ligesom han også er holdt op med at sove i
Det var godt du havde sat normal i gåseøjne, for normal kat - vis mig lige
ham.
Vores katte skifter også sovesteder. Efter Coriander sover Molly nu på
hans plads mellem vores hovedpuder. Blonde sover i øjeblikket på gulvet
i stuen, efter han for 3 uger siden kastede op på sit krassetræ på øverste
hylde, vil han ikke sove der mere (ja, jeg har vasket det flere gange og
gjort
alt muligt andet).
Dino har skiftet plads fra en kurv til en stol. De skifter alle sovepladser
af
og til.
>Johan vil dog stadig gerne kæle når jeg sidder ved pc'en,
> men ikke når jeg er i stuen, underligt kræ
Ja, man forbavses og lærer hele livet igennem om nye og underlige ting ved
de
kræ, og det er jo bl.a derfor jeg holder af katte.

> [...]
> simpelthen fordi Sofie altid har været nervøs i det, hvor Johan jo er
> helt anderledes og kan meget nedre tage forandringer af enhver slags.
Ja, det lyder godt nok strengt at du kun tænkte på Sofie, Hold så op.

> [...]
> ingen idé om at anskaffe en kammerat til Johan. Nu skal jeg selvfølgelig
> nok også nævne at med i overvejelserne er deres alder, de blev 11 år den
Vi havde to katte i sin tid, den første fik jeg aflivet i 86 han blev 16 år,
Jeg turde ikke binde an med en ny kat til hans kuldbror pga hans alder,
men da så han døde ca 1 år efter, begyndte vi først at kigge efter nye
katte.
Så min mening er, hvis man har ældre katte, skal man gå i panik og skaffe
sig nye omgående, men liiige lade tingene falde lidt til ro, ganske som
du jo også så rigtigt gjorde.
Ja, livet er udemærket, sådan generelt )

> Undskyld hvis det blev lidt rodet, men sådan blev det bare
Absolut ikke rodet, forstår dig helt fint. Nus kattene.

Hilsen Denise

Fra : Kate

Dato : 23-06-01 23:24

Hej Denise

Lige først tænkte jeg "guuuud en ny mand i gruppen" Da du nævnte
Coriander så vidste jeg godt at det var dig.
Det er rigtigt at 2 mdr. ikke er lang tid, selvom det nogle dage virker
sådan. De dage er når jeg kommer i tanke om hvor længe siden mine
hyggestunder på sofaen ophørte. Selvom Sofie stadig lægger sig ved siden
af mig i sofaen mangler jeg stadig den hygge der lå i at Oliwer lå
ovenpå mig.
Sjovt nok så har mine faktisk ikke skiftet plads ret ofte i deres
levetid. Oliwer lå oppe på reolen da han var ung, men stoppede lige
pludseligt. Ca. den sidste måned af sit liv sov han ofte i køkkenet, set
i bagspejlet havde det nok at gøre med hans sygdom.
Tihi, jo Denise, selvom jeg smilte af at man skulle gå i panik og
anskaffe nye katte, så vidste jeg godt at du mente _ikke_.
I den retning er kaninerne i virkeligheden nemmere, for her bør man gå i
panik og anskaffe nye I hvertfald da Ninus døde, tog jeg straks ud
og anskaffede Joey til Carl, ellers er jeg bange for han var død af
sorg, men nu er kaniner jo også meget sociale og lever naturligt i flok.
Tak fordi i forstod hvad jeg prøvede at udtrykke.

Fra : Claus Daugbjerg

Dato : 24-06-01 08:19

Hej Kate

> Lige først tænkte jeg "guuuud en ny mand i gruppen"

Ked af at skuffe dig. Jeg sagde det lige til manden, som grinende sagde
"I skal vist være glade for I ikke hører min mening" - fræk ikke?
Men han har nu stort set de samme meninger, de ligger bare ikke så yderligt,
hvis I forstår. Men han ryster på hovedet engang imellem - (hmm ret tit).
Hilsen Denise

Fra : Claus Daugbjerg

Dato : 23-06-01 14:24

Hej Kate
Lige en rettelse, som du nok kan regne ud
skal man gå i panik TIL skal man IKKE gå i panik.
Ha' en god og varm weekend.
Hilsen Denise