Smid filer direkte ind i database
Fra : Tank

Dato : 14-10-06 19:07

Hej,

Jeg er stødt ind i følgende problem:
På en lille test hjemmeside jeg er ved at lave, vil jeg uploade 2
forskellige filer til min MySQL database som BLOB. Jeg vil helst gerne
undgå at gemme de 2 filer på harddisken først, for derefter at læse
dem, smide dem ind i databasen og slette dem igen.

Så det jeg gerne vil, er at jeg kan få de 2 filer vha.
$_POST['data[]'] og smide dem direkte ind i databasens BLOB felter?

Tak på forhånd!

Venlig Hilsen
Dan

Fra : Ukendt

Dato : 14-10-06 21:35

Tank wrote:
> [...]
> undgå at gemme de 2 filer på harddisken først, for derefter at læse
> dem, smide dem ind i databasen og slette dem igen.

Hvorfor vil du ikke have dem til at ligge på harddisken i stedet for i
en MySQL-database?

> Så det jeg gerne vil, er at jeg kan få de 2 filer vha.
> $_POST['data[]'] og smide dem direkte ind i databasens BLOB felter?

Dette er ikke muligt med PHP, da det er server-baseret, og jeg tror
heller ikke, du kan læse data fra en klient's fil vha. Javascript, så du
skal have fat i java eller lignende, der kan køre på klienten

Fra : Erlend Klakegg Bergh~

Dato : 15-10-06 11:07

at(nospam) skrev:

> Hvorfor vil du ikke have dem til at ligge på harddisken i stedet for i
> en MySQL-database?

Man har vel sine grunner...

Filen blir uansett lagret i temp-mappen på maskinen, men trenger ikke
flyttes videre rundt i systemet for å komme inn i databasen.

> Dette er ikke muligt med PHP, da det er server-baseret, og jeg tror
> heller ikke, du kan læse data fra en klient's fil vha. Javascript, så du
> skal have fat i java eller lignende, der kan køre på klienten

Det var da veldig. Hva er det som gjør Java så fantastisk egnet til
dette formålet, og hvor i alle dager skal du kjøre Java, serverside
eller klientside? På tide å tenke seg om en gang ekstra?

Dan: Lykke til. Jeg måtte bare svare når noen poster så mye søppel. ;)

--

Vennlig hilsen

Erlend Klakegg Bergheim

Fra : Ukendt

Dato : 15-10-06 21:21

Erlend Klakegg Bergheim wrote:
> Man har vel sine grunner...

Ja, men jeg kan bare ikke se en grund til det, da det normalt vil fylde
mere i en MySQL-database

> Filen blir uansett lagret i temp-mappen på maskinen, men trenger ikke
> flyttes videre rundt i systemet for å komme inn i databasen.

Det har du ret i

> Det var da veldig. Hva er det som gjør Java så fantastisk egnet til
> dette formålet, og hvor i alle dager skal du kjøre Java, serverside
> eller klientside? På tide å tenke seg om en gang ekstra?

Jeg kunne bare ikke lige komme i tanke om andre programmeringssprog, der
kunne finde indholdet af en fil
Java køres vel delvist på klienten også

Fra : Michael Zedeler

Dato : 16-10-06 09:31

at(nospam) wrote:

> Ja, men jeg kan bare ikke se en grund til det, da det normalt vil fylde
> mere i en MySQL-database

Det er korrekt. Det fylder op til fire ekstra bytes.

http://dev.mysql.com/doc/refman/5.0/en/storage-requirements.html

> Jeg kunne bare ikke lige komme i tanke om andre programmeringssprog, der
> kunne finde indholdet af en fil
> Java køres vel delvist på klienten også

"Delvist"?!?

Hvis man benytter en applet, kører den alene på klienten. Den ville
kunne sende noget tilbage til serveren - og muligivs kunne stoppe det
direkte ind i databasen, men det åbner så igen for en masse
sikkerhedsproblemer, som man nok hellere vil være foruden.

Mvh. Michael.