Trække strøm til router etc. fra PC?
Fra : Lasse Jensen

Dato : 14-10-06 14:39

Er der nogen af jer der har erfaringer med at trække strøm fra PC'ens
strømforsyning til andre ting som router, switch og den slags? Jeg skal
alligevel lave en PoE adapter til min router og så tænkte jeg at det ville
være praktisk at trække hele skidtet fra PC'en, da den alligevel altid er
tændt.

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.

Fra : Jesper

Dato : 14-10-06 16:58

On Sat, 14 Oct 2006 15:38:41 +0200, Lasse Jensen wrote:

> [...]
> være praktisk at trække hele skidtet fra PC'en, da den alligevel altid er

På min gamle maskine havde jeg trukket en 12V DC snøre ud af PC'en til
en 4-port switch og det var der ingen ben i. Du skal bare lige i igang med
lommeregneren og checke, at du holder dig indenfor PSU'ens kapacitet på
+12V railen (en router trækker typisk ikke ret meget strøm, så det er
sikkert intet problem).

Jeg gjorde det primært for at have en 12V adapter mindre til at flyde på
gulvet. Hvis dit formål mere går i retning af komforten ved at det hele
tænder og slukker fra den samme afbryder, er der jo også de USB-styrede
el-paneler som en mulighed...

Fra : Lasse Jensen

Dato : 14-10-06 17:06

Jesper wrote:

> [...]
> lommeregneren og checke, at du holder dig indenfor PSU'ens kapacitet på
> +12V railen (en router trækker typisk ikke ret meget strøm, så det er

Det er rigelig plads. Har en 550 watts PSU i og hele systemet bruger 100
watt under fuld load.

> [...]
> gulvet. Hvis dit formål mere går i retning af komforten ved at det hele
> tænder og slukker fra den samme afbryder, er der jo også de USB-styrede

PC'en er aldrig slukket. Så det er for at undgå de mange små klodser.

Det jeg mere tænkte på er at om nogen dimser kan forstyrre PC'en med støj.

Fra : N_B_DK

Dato : 14-10-06 19:18

Lasse Jensen wrote:
> Det jeg mere tænkte på er at om nogen dimser kan forstyrre PC'en med
> støj.

nej, i så fald er der en fejl i udstyret

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Peter Holm

Dato : 16-10-06 20:20

"Lasse Jensen" <fafler@gmail.com> wrote in message
> [...]
> være praktisk at trække hele skidtet fra PC'en, da den alligevel altid er

jeg har trukket 12v ud til en 15" TFT. Det kører fint.
peter