Access denien men aligever output
Fra : Nederbasse

Dato : 14-10-06 14:25

Hejsa

Jeg vil gerne have en forklaring på denne error:
Warning: mysql_connect(): Access denied for user: 'ln@localhost' (Using
password: YES) in .......
alligevel får jeg et output fra databasen hvordan kan det lade sig gøre ?

svjh er der noget i php.ini der skal rettes men hvad ?
--
<LarsN />
www.neder.dk

Fra : Dan Storm

Dato : 14-10-06 17:07

Nederbasse skrev:
> [...]
> alligevel får jeg et output fra databasen hvordan kan det lade sig gøre ?
>
> svjh er der noget i php.ini der skal rettes men hvad ?

Der er ikke nogen der umiddelbart kan give et svar uden at se noget kode
på det der?
Det kan være du kikser med noget kode - ellers er det nok databaserelateret.

- Så vigtig er du heller ikke!

Fra : Nederbasse

Dato : 14-10-06 20:09

> Der er ikke nogen der umiddelbart kan give et svar uden at se noget kode
> på det der?
> Det kan være du kikser med noget kode - ellers er det nok
> databaserelateret.
>
> --
> Dan Storm - storm at err0r dot dk / http://err0r.dk
>
> Tro ikke brugerne vil gøre noget for at undgå dit killfilter
> - Så vigtig er du heller ikke!

Koden er luge ud af landevejen:
<?php
$conn = mysql_connect ("localhost", "XXX", "XXX");
mysql_select_db("XXX");
$kamera = mysql_query("SELECT id, navn, afd, laan_fra, laan_til, bem, laan
FROM udlaan WHERE laan_fra >= CURDATE() AND laan = 'Sony' OR laan =
'Nikon'");
if(!$kamera) die("MySQL-fejl: ".mysql_error() );
if (mysql_num_rows($kamera)) {
while ($krow = mysql_fetch_array($kamera)) {
?>

Jeg kunne forstå en 'Access Denied' hvis der ikke kom et output men det går
der

Lars

Fra : Geert Lund

Dato : 15-10-06 00:06

Nederbasse wrote:

> Jeg kunne forstå en 'Access Denied' hvis der ikke kom et output men det går
> der

Et teoretisk gæt: hvis rettighederne på din database ikke er opsat
korrekt - således at alle kan tilgå den uden login - kunne det fx være
det der gjorde at der alligevel bliver hentet noget ud af databasen.

Om alle omstændigheder bør du dø din kode i linien:

$conn = mysql_connect ("localhost", "XXX", "XXX");

Med en

$conn = mysql_connect ("localhost", "XXX", "XXX") or die( "Der opstod en
fejl ved kommunikation med databasen." );

Geert Lund,
www.GLD.dk

Fra : Nederbasse

Dato : 16-10-06 12:15

> [...]
>
> $conn = mysql_connect ("localhost", "XXX", "XXX") or die( "Der opstod en
> fejl ved kommunikation med databasen." );

Fejlen med or die( "Der opstod en... er rettet
Nu her jeg sat pass på root user og bliver der ikke hentet data fra
databasen men jeg får stadig en Access Denied for user ln@...
Jeg har oprette mig selv som bruger (ln) med alle priv

Lars