Defekt harddisk eller......
Fra : Hagar

Dato : 13-10-06 12:45

Hej i gruppen

En af vennerne har en computer der ikke rigtig vil som den skal. En dag så
ville Windows XP ikke starte op. Der blev puttet en Windows skive i cd
drevet og forsøgt en rep. men han fik at vide at der ikke var nogen Windows
på. Så forsøgte han at installere på ny, men får så at vide at det ikke kan
lade sig gøre, for der er ikke nogen passende partition på til XP. Piller
han harddiske ud og sætter den i en anden maskine som slave, så er der ikke
noget galt, og alle filer er der. Der er scannet både med det ene og det
andet, og der er kørt defrag på den før den blev sat tilbage i den
oprindelige maskine, men det hjalp ikke noget, samme beskeder. Så er der
forsøgt med en 10 Gb harddisk, og der ville det godt køre, men den var for
lille, så han fandt en på 40 Gb frem fra gemmerne, og nu kom samme fejl igen
som på den første.
Hvad er det lige der er galt her ??

Hagar

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 13-10-06 12:55

On Fri, 13 Oct 2006 13:44:56 +0200, "Hagar" <nogo31@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>lille, så han fandt en på 40 Gb frem fra gemmerne, og nu kom samme fejl igen

At disken fungerer på en anden computer taler imod at den er
problemet. Det kan dog ikke udelukkes at der er 'syge' sektorer i
boot- eller andre system områder.

Så jeg vil foreslå at I kører harddisk producentens diagnostik
værktøjer på disken - Meget gerne både med disken på fungerende
maskine og den 'syge' computer. Værktøjet henter du på harddisk
producentens hjemmeside.

Det burde afsløre om problemet ligger i disken eller diskcontrolleren
på den 'syge' maskine.....

Fra : frede

Dato : 13-10-06 14:15

"Hagar" <nogo31@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> der forsøgt med en 10 Gb harddisk, og der ville det godt køre, men den var
> for lille, så han fandt en på 40 Gb frem fra gemmerne, og nu kom samme

Hej

Tjeck også lige din ram for fejl, jeg havede nogenlunde samme problem som du
har beskrevet og fandt ud af at min fejl var en defekt ram blok.
Du kan benytte dette program http://www.memtest86.com/

Frede