Thailand og Medicin??
Fra : pioneer@pie.dk

Dato : 11-10-06 21:24

Hej

Min kæreste og jeg skal til Thailand her inden længe.

Jeg kom til at tænke på, om man skal have noget papir med på at hun
medbringer p-piller? Det kunne jo måske godt misforståes lidt af dem
dernede?

Nogen der har erfaring med det?

MVH Allan Pedersen

Fra : Anita

Dato : 11-10-06 21:42

<pioneer@pie.dk> skrev
> Jeg kom til at tænke på, om man skal have noget papir med på at hun
> medbringer p-piller? Det kunne jo måske godt misforståes lidt af dem
> dernede?

Det er ikke noget problem. Jeg har medbragt p-piller, astmamedicin og
allergimedicin til Thailand og flere andre steder i verden uden problemer.

Men spørg evt. lægen.

Venligst Anita

Fra : Holst

Dato : 11-10-06 22:22

pioneer@pie.dk wrote:

> [...]
>
> Jeg kom til at tænke på, om man skal have noget papir med på at hun
> medbringer p-piller? Det kunne jo måske godt misforståes lidt af dem

Der findes det såkaldte medicinpas eller pillepas, som man skal have,
når man medbringer visse typer af medicin. Men man skal kun have det,
såfremt man rejser til et Schengen-land, og det er Thailand jo ikke
ligefrem.

Så umiddelbart har du ikke brug for noget.

Du kan på sundhed.dk læser mere om medicinpas/pillepas.

Fra : Ukendt

Dato : 12-10-06 08:21

Pillepas gæller kun ved indførsel af visse former af medicin til et Schengen
land altså ikke til Thailand. Men jeg kan ikke forstille mig det er et
problem da næsten al medicin kan købes uden recept i Thailand men hvis du
vil være 100 % sikker på om du må indføre det kan du kontakte Thailands
ambassade på:

Royal Thai Embassy
Norgemindevej 18
2900 Hellerup
Copenhagen,Denmark

Tel. +45 39625010
Fax.+45 39960680
email: visa@thaiembassy.dk
Homepage: thaiembassy.dk

Det er jo ikke sikkert du må indføre det selv om du kan købe det i Thailand,
vi har været i Thailand flere gange og det har ikke været et problem.

Fra : Ukendt

Dato : 12-10-06 08:31

<pioneer@pie.dk> skrev i en meddelelse
[...]

De har også p-piller i Thailand. Det er ikke noget, I skal bekymre jer om.

Vh/ Jette

Fra : pioneer@pie.dk

Dato : 12-10-06 21:10

Det er helt fint :)

Mvh Allan

Fra : Kim

Dato : 16-10-06 16:06

Der er ingen problemer med at medbringe medicin til Thailand, såfremt der
kun er til eget forbrug. Har lige været afsted for 7 gang uden problemer.
Du kan dog købe meget medicin i Thailand uden recept, b.la. P-Piller. De
koster kun det halve af hvad du giver herhjemme (Gynea).
Hvis du bruger de større apoteker (Phamasia'er) får du en god vejledning. De
henviser også til en læge/hospital hvis de syntes det er noget du bør tale
med en læge om, før de udleverer din medicin.
Piller mod dårlig mave bør du købe i Thailand.