Hvilken printer til billeder?
Fra : Mikkel Skou

Dato : 11-10-06 18:01

Goddag!

Jeg står og skal ud og købe en printer til en institution. Den skal primært
bruges til at printe billeder ud fra digitalkamera, men skal også kunne
bruges til andre ting, og må derfor ikke være en decideret billedprinter.

Budgettet siger i omegnen af 700-750 kr - ikke meget, men det må række ;)

En anden ting der er vigtig er driften af printeren; patroner må helst ikke
være for dyre, og der skal gerne kunne udskrives et uendeligt antal billeder
(jeps, det er jo en institution, så det skal kunne alt og ikke koste noget,
hehe) på et sæt patroner...

Håber der er nogle gode forslag!

På forhånd tak,
Mikkel Skou

Fra : goofy

Dato : 11-10-06 19:19

Hejsa

> [...]
> billeder (jeps, det er jo en institution, så det skal kunne alt og ikke
> koste noget, hehe) på et sæt patroner...

Det er svære odds du er oppe imod, men Canon Prixma serie er et kik værd.
Du kan få PX 4300 for 700,00 kr. org. patroner koster ca, 90-100 kr vil du
bruge uoriginale så er de meget billigere.
Der findes også framragende HP printere alt efter behov

Hilsen
Steen

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 12-10-06 11:14

Mikkel Skou skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Budgettet siger i omegnen af 700-750 kr - ikke meget, men det
> må række ;)

Ja - Canon Pixma IP4200 eller IP4300 må være det rigtige til den
pris.

IP4200 er lige udgået - men står sikkert på hylderne mange
steder - men ellers er IP4300 kommet i stedet.

Men vær opmærksom på at det ikke kan betale sig økønomisk at
udprinte billeder selv - det er billigere at få dem lavet ude i
byen.

Fordelen ved at printe selv er at man kan få billederne med det
samme.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Mikkel Skou

Dato : 12-10-06 13:57

> Ja - Canon Pixma IP4200 eller IP4300 må være det rigtige til den pris.
>
> IP4200 er lige udgået - men står sikkert på hylderne mange steder - men
> ellers er IP4300 kommet i stedet.

- Jeg har været ved at kigge lidt på begge modeller, og de ser udemærkede
ud til prisen :)

> Men vær opmærksom på at det ikke kan betale sig økønomisk at udprinte
> billeder selv - det er billigere at få dem lavet ude i byen.

- Det er jeg klar over - og ideen var netop at vi havde billederne med det
samme, istedet for at der "liiiige skulle tages de sidste 3 billeder på
filmen" for så at få dem fremkaldt 3 måneder efter, eller lavet digitalt ;)
Men desuden er ideen også at have et sted at lave diverse sedler o.a. som
ikke skal trykkes i stort oplag :)

- Mikkel