USK-kabel - saml selv
Fra : Peter Holm

Dato : 11-10-06 16:01

heysa
kan man selv sætte stik på et usb-kabel?
jeg skal trække ca. 6-7 meter usbkabel gennem et rør, hvor der ikke er plads
til stikkene.

Peter

Fra : Anders Majland

Dato : 11-10-06 16:04

> kan man selv sætte stik på et usb-kabel?
> jeg skal trække ca. 6-7 meter usbkabel gennem et rør, hvor der ikke er
> plads til stikkene.

Der er kun 4 ledere så det skulle være overkommeligt - men det er nok
alligevel nemmere at lodde kablet end at lodde i stikkene

Men usb er ikke specificeret til så lang en afstand uden repeatere, men
derfor kan du jo godt være heldig at det virker ...

Fra : Peter Holm

Dato : 11-10-06 16:14

"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> wrote in message

> [...]
>
> Men usb er ikke specificeret til så lang en afstand uden repeatere, men
> derfor kan du jo godt være heldig at det virker ...

ok, så skulle jeg måske vælge rj45 alligevel
peter

Fra : Lasse Jensen

Dato : 11-10-06 18:28

Peter Holm wrote:

> "Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> wrote in message

> ok, så skulle jeg måske vælge rj45 alligevel
> peter

Det kommer vel hel an på dit behov

Jeg har med succes klippet USB kabler over, trukket dem gennem væggen og
splejset dem sammen bagefter. Skal finde mig et par billige repeatere, så
jeg kan føre det helt ind i stuen.

En af mine venner bruger 9 meter USB kabel til hans printer, uden noget
tingeltangel. Det kører fint.

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.

Fra : Peter Holm

Dato : 11-10-06 19:33

> Det kommer vel hel an på dit behov

det er til mine absolut vigtigste data, så det skal ikke være på
forsøgsbasis.
jeg nupper en nas boks istedet.
mvh
peter

Fra : Anders Majland

Dato : 11-10-06 21:40

> det er til mine absolut vigtigste data, så det skal ikke være på
> forsøgsbasis.
> jeg nupper en nas boks istedet.

Jeg har valgt en nslu2 (unslung) med en 2,5" harddisk til en always on nas.
Dens strømforbrug er kun 6W - prøv at sammenligne det med løsninger med 3,5"
diske

Fra : Peter Holm

Dato : 12-10-06 18:26

> Jeg har valgt en nslu2 (unslung) med en 2,5" harddisk til en always on
> nas. Dens strømforbrug er kun 6W - prøv at sammenligne det med løsninger
> med 3,5" diske

men 1 TB på 2,5" diske koster altså også lidt knaster :)
peter

Fra : Peter Holm

Dato : 13-10-06 22:00

> Jeg har med succes klippet USB kabler over, trukket dem gennem væggen og
> splejset dem sammen bagefter. Skal finde mig et par billige repeatere, så
> jeg kan føre det helt ind i stuen.

hvordan splejser man sådan et kabel?
Jeg har forsøgt uden held.
Er det blot de fire ledere der skal lodes? hvad med 'de små ståde' og
skjoldet/sølvpapiret?

Mvh
Peter

Fra : Peter Holm

Dato : 13-10-06 22:33

"Peter Holm" <phc@stofanet*REMOVE*.dk> wrote in message

> hvordan splejser man sådan et kabel?
> Jeg har forsøgt uden held.
> Er det blot de fire ledere der skal lodes? hvad med 'de små ståde' og
> [...]

ups, mit powerstik var faldet ud oppe på loftet - splejsningen virker!
peter