Harddisk med rj45
Fra : Filip

Dato : 11-10-06 15:49

Hej

Jeg vil gerne have et kabinet til en ekstern harddisk, med RJ45 stik. Jeg
har kun kunne finde een på edbpriser:

Findes der andre som I kan anbefale, og som også er billige?

Filip

Fra : Peter Holm

Dato : 11-10-06 16:03

"Filip" <filipravm@SLETMIGgmail.com> wrote in message
> [...]
> http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=159055
>
> Findes der andre som I kan anbefale, og som også er billige?

jeg kan ikke give en anbefaling, men fortælle at jeg selv kigger på denne
boks fra netgear.
så er der plads til 2 diske.

peter

Fra : Jesper

Dato : 11-10-06 20:38

On Wed, 11 Oct 2006 17:03:11 +0200, Peter Holm wrote:

> jeg kan ikke give en anbefaling, men fortælle at jeg selv kigger på denne
> boks fra netgear.
> så er der plads til 2 diske.
>
> http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=152207
>
> mvh
> peter

Den ligner noget som jeg ikke ville blive overrasket over at se to skiver
toast poppe ud af, men specs og pris ser spændende ud...

Fra : Mogens

Dato : 11-10-06 16:11

"Filip" <filipravm@SLETMIGgmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Jeg vil gerne have et kabinet til en ekstern harddisk, med RJ45 stik. Jeg
> har kun kunne finde een på edbpriser:
> http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=159055

Her er der 344 andre:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listproducts.asp?ID=305&Parent=1&Sort=&Gallery=&Producent=0&Rating=0&Max=&Soegeord=&Submit.x=25&Submit.y=7&Direction343=2&Sorted343=&Equal91=&Equal195=

Mogens

Fra : Hans

Dato : 11-10-06 16:15

"Mogens" <willemoesgadeFjern@Dette.gmail.com> skrev i en meddelelse

> "Filip" <filipravm@SLETMIGgmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
Har jeg ret, hvis jeg antager, at diske i sådanne netværksenheder IKKE kan
NTFS-formateres?

Fra : Filip

Dato : 11-10-06 16:21

> Har jeg ret, hvis jeg antager, at diske i sådanne netværksenheder IKKE kan
> NTFS-formateres?

Ja

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 11-10-06 16:31

"Hans" <Hans@æøå.då> wrote:

>Har jeg ret, hvis jeg antager, at diske i sådanne netværksenheder IKKE kan
>NTFS-formateres?

En vis Bill Gates sidder tungt på rettighederne til NTFS, så du har
ganske ret...

Men der sidder i reglen (altid ?!) en linux i den slags bokse, mange kan
derfor anvende EXT2. Så du er altså ikke bundet til et håbløst
ineffektivt FAT-system på din nye 500 GB netværksdisk

<mlr>

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 11-10-06 20:03

"Michael Rasmussen" <mic@NO_SPAMdou.dk> wrote in message

> En vis Bill Gates sidder tungt på rettighederne til NTFS, så du har
> ganske ret...

Der skulle dog være i beta firmwaren fra synology Read-only NTFS i externe
diske tilsluttet.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 11-10-06 20:41

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*.REMOVE*spamfilter.dk> wrote:

>Der skulle dog være i beta firmwaren fra synology Read-only NTFS i externe
>diske tilsluttet.

Man har længe haft læseadgang til NTFS-drev fra linux, det kniber lidt
mere med skrive adgangen. NTFS er et kompliceret filsystem, og denne her
Mr. Bill holder dokumentationen tæt til kroppen. Så det er med livet
(eller måske rettere data'ene) som indsats, at man skriver til et NTFS
drev fra linux

<mlr>