Rejse til New York
Fra : cj

Dato : 11-10-06 14:48

Hej alle i nyhedsgruppen,

Jeg har et lille spørgsmål:
Hvor mange lommepenge skal man mon regne med at skulle have med sig hvis man
tager 14 dage til N.Y.C ( i december måned) ved godt det er individuelt hvor
meget man shoppen, men stadig
Og hvor stort et madbudget skal man ligge...?
Jeg har aldrig været der, så ved ikke hvad mad osv. koster. Jeg har en idé,
men det ville være fedt at høre fra folk med erfaring!

Tak for hjælpen

Venligst

CJ

Fra : Morten S Hansen

Dato : 11-10-06 19:58

cj skrev:
> [...]
> Jeg har aldrig været der, så ved ikke hvad mad osv. koster. Jeg har en idé,
> men det ville være fedt at høre fra folk med erfaring!

Regn med prisniveau som i Danmark på mad ude i byen - det kan være lidt
billigere (og MEGET dyere afhængigt af hvor du går hen) men inkl. tax og
drikkepenge vil jeg vurdere det er ca. det samme.

En måde at finde gode restauranter til prisen er at købe Lonely Planets
New York City bog.

/morten

Fra : Ukendt

Dato : 12-10-06 08:09

Det er korrekt at prisen på mad ca. er som i danmark. Det kan godt betale
sig at shoppe i New York, specielt tøj, foto mv., men Outlet områder omkring
uden for New York City er markant billiger end Manhattan eks.
http://www.premiumoutlets.com/ hvis det er foto er
http://www.bhphotovideo.com/ et godt bud.

Et godt råd er at planlægge større indkøb hjemme fra hvis formålet er at
spare penge og husk at priserne i forretningerne og på nettet er uden moms i
NY er det pt. 8,25%

Mvh Jesper

Fra : Eivind

Dato : 13-10-06 18:43

> [...]
>sig at shoppe i New York, specielt tøj, foto mv., men Outlet områder omkring
>uden for New York City er markant billiger end Manhattan eks.

Mener nu at BH ligger på Manhattan, og pas specielt på med dem fordi
de holder lukket på de adskillige jødiske helligdage.

Fra : Ukendt

Dato : 14-10-06 07:10

Du får det til at fremstå som om de aldrig har åbent, faktisk holder de
lukket 12 dage om året og det er med nationale helligdage som thanksgiving,
jul mf.

Mvh jesper

Fra : Eivind

Dato : 14-10-06 09:23

> [...]
>lukket 12 dage om året og det er med nationale helligdage som thanksgiving,

Min pointe var mere, at man lige er klar over at de har deres egne
lukkedage..

Fra : Morten S Hansen

Dato : 14-10-06 10:47

Eivind skrev:

> Mener nu at BH ligger på Manhattan, og pas specielt på med dem fordi
> de holder lukket på de adskillige jødiske helligdage.

B&H ligger på manhattan (9th Avenue) og er bestemt værd at kigge forbi.
Kameraer, iPods og andet forbrugerelektronik kan man spare mindst 25-30%
på ift. Danmark.

/morten