Viewsonic vp231wb problemer......
Fra : Leif

Dato : 10-10-06 19:36

Kan der mon fås hjælp herinde til dette:

Har lige fået installeret en ViewSonic vp231Wb skærm.

Men desværre vil den ikke køre med dvi-i.

Med D-sub er den ok, men med dvi-a kommer der en rosa skygge 1-2cm ind på
skærmen hele kanten rundt.
hvid er ikke hvidt, farvetemp 6500K er ikke klar hvid, 9300K er meget blå.
Memory er resat.

Hvordan er det med de kabler til dvi? har to slags at vælge mellem:

1) Alle stifter undtagen dem ved den brede er monteret - virker ikke som
dvi-i & dvi-a.

2) Alle stifter undtagen dem i midterrækkerne lodret & vandret er monteret -
virker ok som dvi-a.

3) Er testet ok med et alm. vga kabel? på D-sub indgangen.

4) Skærmkort er Nvidia FX 1400 og virker fint som dvi-i på en Viewsonic 20"
4a) Har forgæves forsøgt at finde et sted til FX1400 at indstille som dvi-i.

Håber jeg har forstået udtrykkene dvi-i & dvi-a som henholdsvis digital og
analog korrekt.

Nogle ideer?

Mvh, Leif

Fra : Kim

Dato : 11-10-06 08:30

On Tue, 10 Oct 2006 20:36:24 +0200, "Leif" <DrlykkesSLETTES@mail.dk>
wrote:

>Har lige fået installeret en ViewSonic vp231Wb skærm.

>Men desværre vil den ikke køre med dvi-i.

Spørg i den rette gruppe : news:dk.edb.hardware.skaerm

fut : dk.admin.netikette
--
Kim

Fra : Leif

Dato : 11-10-06 22:15

"Kim" <k@x.x> wrote in message

> Spørg i den rette gruppe : news:dk.edb.hardware.skaerm
>
> fut : dk.admin.netikette
> --
> Kim

Før du dig bare frem, hvis ikke du har andet at lave.

Skærmen er jo ok.

Det er forbindelsen / kortet det drejer sig om! Og det er da hardware.

/Leif

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 12-10-06 18:14

"Leif" <DrlykkesSLETTES@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Skærmen er jo ok.
>
> Det er forbindelsen / kortet det drejer sig om! Og det er da hardware.

Nu når vi alle skal føre os frem så må det da være i gruppen for grafikkort

--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as

Fra : Leif

Dato : 12-10-06 20:04

"Paul Østerby Sørensen" <paulsmail@ofir.dk Fjern mail> wrote in message
> "Leif" <DrlykkesSLETTES@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Nu når vi alle skal føre os frem så må det da være i gruppen for
> [...]
Dog ikke da kortet fungerer fint på den gl. 20"'er...............

Jeg hælder stadig til min oprindelige tanke på kablet
og vil da gerne have olysninger om de forskellige typer .....

/Leif
Der stadig venter på det rigtige svar.

Fra : Leif

Dato : 11-10-06 22:13

"Leif" <DrlykkesSLETTES@mail.dk> wrote in message
> [...]
dvi-i.

> Håber jeg har forstået udtrykkene dvi-i & dvi-a som henholdsvis digital og

Skærmen er jo ok.

Det er forbindelse / kortet det drejer sig om!
/Leif