PCI lydkort og XP driver
Fra : Per Nielsen

Dato : 10-10-06 14:07

Hejsa.

En kammerat har fået foræret et halvgammelt PCI lydkort. Vi har prøvet
at installere det, da MIC-indgangen ser ud til at være røget på den
nuværende onboard lydchip. Jeg har googlet en del, for at finde nogle
drivere, men synes ikke jeg kan finde noget. Måske er kortet for
gammelt, og der er aldrig udgivet drivere til XP (SP2)?

Som en sidste udvej prøver jeg lige at spørge her. Flg. er de
oplysninger jeg kan finde på kortet:

Aztech PCI 128
Trident
4DWave-DK
A CDD02
M5P74
9826/TDDZF562
Trident 98
800-H46019-A30
ACSC8480167
MM PCI 238-Q3D BP

Fra : Mogens

Dato : 10-10-06 15:18

On Tue, 10 Oct 2006 15:06:57 +0200, "Per Nielsen"
<dazzler53@hotmail.com> wrote:

> [...]
>drivere, men synes ikke jeg kan finde noget. Måske er kortet for
>gammelt, og der er aldrig udgivet drivere til XP (SP2)?

Hej

Er det umagen værd at kæmpe med et gammelt lydkort?
Han kan få et nyt, inkl. XP drivere fra 72,- kr og opefter.
Det er nok mindst lige så godt som sådan en oldsag.

mvh Mogens

Fra : Per Nielsen

Dato : 10-10-06 16:37

>Er det umagen værd at kæmpe med et gammelt lydkort?
>Han kan få et nyt, inkl. XP drivere fra 72,- kr og opefter.
>Det er nok mindst lige så godt som sådan en oldsag.

Sådan ville jeg nok også tænke, men når det andet nu var gratis Der
kan vel kvalitetsmæssigt ikke være den store forskel på ovennævnte og så
onboard AC97 chip?

Personligt ville jeg spendere lidt på et Sound Blaster Audigy. I min
egen maskine skulle det være X-Fi (til afløsning af onboard
SoundStorm fra Nvidia).

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 10-10-06 16:08

Per Nielsen skrev:

>Aztech PCI 128
>Trident
>4DWave-DK
>A CDD02
>M5P74
>9826/TDDZF562
>Trident 98
>800-H46019-A30
>ACSC8480167
>MM PCI 238-Q3D BP

Jeg er ikke sikker på noget er, men jeg ville prøve følgende
http://www.aztech.com/support_download_soundcard01.html håbet om at det er
en mindre læsefejl, og kortet sp er et "Aztech PCI 288-Q3D Sound Card -
using Trident NX Chipset"

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Per Nielsen

Dato : 10-10-06 16:47

> [...]
>http://www.aztech.com/support_download_soundcard01.html håbet om at det
>er en mindre læsefejl, og kortet sp er et "Aztech PCI 288-Q3D Sound

Umiddelbart tror jeg det ikke. For mig ser det ud til at der kun er
Win98 drivere til kortet, og det er også hvad jeg selv har fundet frem
til tidligere. Men man kunne selvfølgelig prøve at prøve at installere
XP-driverne til 368-DSP udgaven, og håbe at de virker med et 288-Q3D
kort. Jeg ved ikke rigtigt. Det er et gammelt billigt kort, som jeg ikke
gider gøre alt for meget ud af. Når de (det er til hans bedre halvdel)
nu kan få et (meget) bedre kort til en hund eller to (som virler under
XP).

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 10-10-06 16:55

Per Nielsen skrev:

>For mig ser det ud til at der kun er Win98 drivere til kortet,

PCI288WINXP.ZIP ligner efter min mening noget til xp

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Per Nielsen

Dato : 10-10-06 17:10

>PCI288WINXP.ZIP ligner efter min mening noget til xp.

Enig. Men ovennævnte drivere er til et Aztech PCI 368-DSP, hvor jeg
mangler drivere til et Aztech PCI 288-Q3D Så er det spørgsmålet om
XP-driverne er også er kompatible med PCI 288-Q3D kortet. Men det er vel
bare at prøve det af. Samlet overskrift for alle tre drivere er jo trods
alt Aztech PCI 288-Q3D Sound Card - using Trident NX Chipset. Trial &
Error I guess.

Fra : Per Nielsen

Dato : 10-10-06 17:17

Bortset fra at filen PCI288WINXP.ZIP kun fylder 36KB efter download??
Skulle iflg. downloadsiden være på omkring 16.6MB? Men måske er det kun
mig der har problemer?

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 10-10-06 17:24

Per Nielsen skrev:

>Bortset fra at filen PCI288WINXP.ZIP kun fylder 36KB efter download??
>Skulle iflg. downloadsiden være på omkring 16.6MB? Men måske er det kun
>mig der har problemer?

næ, det er rigtigt nok, driveren fylder ikke mere, det er al
udenoms-tilbehørs-softwaren-som-man-alligevel-aldrig-bruger-til-noget som
fylder så meget

sådan ser det umiddelbart ud når jeg forsøgsvis tilføjer den driver
http://klattrup.dk/lydkort.jpg

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Per Nielsen

Dato : 12-10-06 13:19

> [...]
>som fylder så meget
>
>sådan ser det umiddelbart ud når jeg forsøgsvis tilføjer den driver

Tak skal du have. Det får jeg lige afprøvet en af dagene