Ny PSU købt (pga den høje hylelyd) :-)
Fra : Nicholai

Dato : 09-10-06 17:08

Endte med at købe en NQ-4001EXT Super Silent PSU.
(http://www.northq.com/products/powersupply/nq4001ext.html)

Den skulle larme mellem 12 og 17 db - og have "Fan Speed Control Function
Inside"

Men hvad er det ?? Jeg syntes den kører FULD skrue hele tiden.

Nicholai

Fra : Karsten Jensen

Dato : 09-10-06 19:53

"Nicholai" <nicholai@> skrev:
> [...]
> Inside"
>
> Men hvad er det ?? Jeg syntes den kører FULD skrue hele tiden.

Det er varmen i dit kabinet der afgør hvor hurtigt den kører. Har du god
køling i dit system?.

Mvh.

Karsten

Fra : Nicholai

Dato : 10-10-06 05:54

> Det er varmen i dit kabinet der afgør hvor hurtigt den kører. Har du god
> køling i dit system?.

Sidder en stor NorthQ cpu køler og kører 1500 rpms og en lige så stor NorthQ
Gfx køler med samme rpms.
Min cpu er i idle ca 40-42 grader - her kører psu'en også fud skrue ... den
ændrer faktisk aldrig hastighed ... ikke bare det mindste... det er det jeg
ikke forstår ...

Det skal dog siges at cpuen sidder LIGE under psu'ens 140 mm fan - så det er
"varm" cpu luft den suger ud - kunne det være det?

Har yderligere en 90mm pabst kab blæser bag i kab - men den er pt disabled -
det ændrer intet om den kører.

Nicholai

Fra : Karsten Jensen

Dato : 10-10-06 12:29

"Nicholai" <nicholai@> skrev bl.a:

> Det skal dog siges at cpuen sidder LIGE under psu'ens 140 mm fan - så det
> er "varm" cpu luft den suger ud - kunne det være det?

Det er jo nok det. Temperaturføleren i PSUen er nok desværre ikke
intelligent , og vil opfatte det som om hele dit system er varmt - på
trods af at du har god køling generelt.

Mvh.

Karsten