Antallet af sms'er på nyere tlf'er
Fra : steffendenize

Dato : 09-10-06 13:44

Hej

Jeg er den delvis lykkelige ejer af en k700i. Grunden til at jeg kun er
delvis lykkelig er at antallet af sms'er jeg kan have liggende er ca.
40 stk. Der er meget for lidt og jeg kan faktisk ikke forstå man ikke
kan bruge noget af den interne 40mb mem på sms-lagring. Nå men, før
jeg nu går ud og køber en ny tlf. ville jeg lige høre om hvilke
tlf'er der kan have en r*vfuld sms'er liggende i mem uden at jeg skal
slette dem. Her taler vi over 200 stykker fx.
Mærket er (næsten) underordnet, gerne samsung, SE eller Nokia...

/Steffen

Fra : jens andersen

Dato : 09-10-06 14:30

nokia 6600 kan have helt vild mange, min mand havde ca. 1000 på hans.... og
nokia 6230i kan også have mange.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 09-10-06 14:33

steffendenize wrote:
> Hej
> tlf'er der kan have en r*vfuld sms'er liggende i mem uden at jeg skal
> slette dem. Her taler vi over 200 stykker fx.
> Mærket er (næsten) underordnet, gerne samsung, SE eller Nokia...

Min Nokia 9300i har pt. ca. 900 liggende i inbox og sendte, jeg
antager at den bruger telefonens hukommelse på ca. 80MB til det.

// Hans
--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere, der
har spammet usenet i over 8500 indlæg.

Fra : Søren Nielsen

Dato : 09-10-06 14:37

steffendenize wrote:
> [...]
> slette dem. Her taler vi over 200 stykker fx.
> Mærket er (næsten) underordnet, gerne samsung, SE eller Nokia...

Jeg vil skyde på, at min Nokia 6230 mindst kan indeholde 200 SMS'er. Så vidt
jeg ved, så er det også lidt afhængigt af SIM-kortet.

Søren

Fra : Hans Joergensen

Dato : 09-10-06 14:57

Søren Nielsen wrote:
> Jeg vil skyde på, at min Nokia 6230 mindst kan indeholde 200 SMS'er. Så vidt
> jeg ved, så er det også lidt afhængigt af SIM-kortet.

Der er vist ikke ret mange moderne telefoner der bruger simkortet
til at lagre sms'er på.... ? men man kan måske sætte dem til det.

// Hans

Fra : Søren Nielsen

Dato : 09-10-06 16:42

Hans Joergensen wrote:

> Der er vist ikke ret mange moderne telefoner der bruger simkortet
> til at lagre sms'er på.... ? men man kan måske sætte dem til det.
>
> // Hans

Nej, jeg ved det faktisk ikke. Jeg mindes bare noget om det, men hvor vidt
nyere mobiler gør det, tør jeg ikke sige.

Søren

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-10-06 02:59

Søren Nielsen skrev:

> Nej, jeg ved det faktisk ikke. Jeg mindes bare noget om det, men hvor vidt
> nyere mobiler gør det, tør jeg ikke sige.

Jeg (på en SE K700i) kan manuelt gemme sms'er på SIM-kortet, men
det kan ikke ske automatisk.

--
Bertel

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 09-10-06 17:19

steffendenize skrev:
> [...]
> slette dem. Her taler vi over 200 stykker fx.
> Mærket er (næsten) underordnet, gerne samsung, SE eller Nokia...

Min w800i kan have lige omkring 31.000 sms'er..
http://picasaweb.google.com/bcravn/Blandet/photo#4950058628169007122
Og nej, det er ikke en joke.

--
/Bjarke
http://sikkertnet.dk || blog: http://cent.dk

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 09-10-06 17:47

Bjarke Ravn-Jonsen skrev:

> Min w800i kan have lige omkring 31.000 sms'er..

Hvordan får jeg også dét på min W800?
Hans

Fra : steffendenize

Dato : 09-10-06 18:16

Bjarke Ravn-Jonsen wrote:

> Min w800i kan have lige omkring 31.000 sms'er..
> http://picasaweb.google.com/bcravn/Blandet/photo#4950058628169007122
> Og nej, det er ikke en joke.
> /Bjarke

Se så snakker vi samme sprog

Har du fået moddet firmware eller er det noget den kan som standard?

/Steffen

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 09-10-06 22:07

steffendenize skrev:

> Har du fået moddet firmware eller er det noget den kan som standard?

Jeg har selv ændret det på mobilen, rent tekniske, er det en linie tekst
der skal overskrives med noget andet. Tager rundt regnet 2 min, hvis
først man har fået programmerne til det.
Der kan læses mere om det her:
http://mobilsiden.dk/index.php?aId=3155
Virker iøvrigt også på en K750i, samt en række andre SE telefoner.

Fra : N_B_DK

Dato : 09-10-06 18:34

steffendenize wrote:
> Hej

Min gamle 9500 havde ca 10000, min nuværende har ca 4000

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Henrik

Dato : 09-10-06 18:56

On 2006-10-09 19:33:30 +0200, "N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> said:

> Min gamle 9500 havde ca 10000, min nuværende har ca 4000

Sjovt mine to sidste telefoner SE K750 og K700 var der en begrænsning,
på tror jeg 100 SMSer og jeg har aldrig forstået hvorfor når der var
plads nok.

Henrik

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 09-10-06 21:53

steffendenize wrote on 09-10-2006 :
> [...]
> tlf'er der kan have en r*vfuld sms'er liggende i mem uden at jeg skal
> slette dem. Her taler vi over 200 stykker fx.

Min har pt. 328 SMSer liggende, det er en K610i - jeg ved ikke hvor
mange den kan have, den er helt ny og jeg har ikke mødt top-grænsen
endnu...

Havde en K700 før - er helt enig med dig i at det er latterligt få den
kan have gemt.

"Is this now?" - Agatha, The Minority Report

Fra : steffendenize

Dato : 10-10-06 07:51

Bertel Lund Hansen wrote:
> Jeg (på en SE K700i) kan manuelt gemme sms'er på SIM-kortet, men
> det kan ikke ske automatisk.

Hvordan gør du det?

/Steffen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-10-06 10:57

steffendenize skrev:

> Hvordan gør du det?

Marker sms'en, vælg Mere - Gem meddelelse - Gemte poster.

--
Bertel

Fra : steffendenize

Dato : 10-10-06 11:21

Bertel Lund Hansen wrote:

> Marker sms'en, vælg Mere - Gem meddelelse - Gemte poster.
Ja, ok - der kan jeg så heller ikke have særlig mange liggende. Ved 8
gemte poster siger den 65% fuld. Men tak alligevel.

/Steffen