Joystick: Bruges de endnu?
Fra : Leif

Dato : 08-10-06 14:18

Hejsa

Fandt lige den gamle - næste ubrugte - Logitech WingMan Light inde i bunden
af skabet.

Er der stadig spil, der benyttes joystick eller er den til at smide i
cyberspace?

Mvh, Leif

Fra : Peter T.

Dato : 08-10-06 14:53

Leif udviste en rettidig omhu og skrev:

> Er der stadig spil, der benyttes joystick eller er den til at smide i
> cyberspace?

X3:Reunion (elite-klon), flysimulatorer (comanche mfl.) og diverse bilspil
(need for speed-serien og colin mcrae) er blandt mange spil, hvor joystick
er/kan være en fordel.

--
Mvh. Peter T.

FreeCell-statistik pr. 5. august 2006 (opdateres vilkårligt):
Total: won/lost 165/50 (77%). Streaks: wins/losses/current 18/4/1 win

Fra : Hagar

Dato : 08-10-06 14:55

"Leif" <DrlykkesSLETTES@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bunden
> af skabet.
>
> Er der stadig spil, der benyttes joystick eller er den til at smide i

Uhadada, hvis du en dag falder for fristelsen og spille Battlefield 2, så er
det næsten et must at have et sådan, for der er fly og helikoptere med

Hagar

Fra : Per Hansen

Dato : 09-10-06 12:17

Leif wrote this

> [...]
> bunden af skabet.
>
> Er der stadig spil, der benyttes joystick eller er den til at smide i

Har endu ikke stødt på et der ikke kunne indstilles i deres konfiguration
til at skulle køres via joystick.
Det skulle være underligt hvis der var PC spil producenter der var så
stivnakkede at de ikke tillod det.

--
Per Hansen.

Fra : Rado

Dato : 13-10-06 11:08

On Sun, 8 Oct 2006 15:18:27 +0200, "Leif" <DrlykkesSLETTES@mail.dk>
wrote:

Er joystikket da blevet erstattet af noget andet og bedre? Eller er
man bare gået over til mus?

--
Rado

"Men are born ignorant, not stupid. They are made
stupid by education." - Bertrand Russell

Fra : Mads

Dato : 13-10-06 12:03

On Fri, 13 Oct 2006 12:07:49 +0200, Rado <rado@fjernpost1.tele.dk>
wrote:

>Er joystikket da blevet erstattet af noget andet og bedre? Eller er
>man bare gået over til mus?

Nej, selvfølgelig bruger man da stadig joysticks. Det er jo den mest
naturlige styring i f.eks. fly spil/simulatorer.
Jeg ville ihvertfald nødigt undvære mit Logitech Extreme 3D Pro
stick når jeg spiller Battlefield 2 eller Wings Of War

mvh Mads

Fra : MooreHojer

Dato : 13-10-06 12:37

> Er joystikket da blevet erstattet af noget andet og bedre? Eller er
> man bare gået over til mus?

Musen giver slet ikke samme spiloplevelse når du skal styre f.eks. fly
eller helikopter. Til "almindelige" løbebaner er musen ok, men som nævnt
er joystick stadig det bedste i luften (synes jeg).

--
MooreHojer

Fra : Rado

Dato : 13-10-06 14:27

On Fri, 13 Oct 2006 13:37:07 +0200, "MooreHojer" <simon@moorehojer.dk>
wrote:

>Musen giver slet ikke samme spiloplevelse når du skal styre f.eks. fly
>eller helikopter. Til "almindelige" løbebaner er musen ok, men som nævnt
>er joystick stadig det bedste i luften (synes jeg).

Enig, jeg synes bare diskussionen ligesom gav det indtryk at joystick
var noget der ikke blev brugt ret meget mere.

Fra : Leif

Dato : 13-10-06 20:33

"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> wrote in message

> Enig, jeg synes bare diskussionen ligesom gav det indtryk at joystick
> var noget der ikke blev brugt ret meget mere.

Ungerne spiller bare ikke de spil mere - tror jeg............

Så enten skal den bare sælges (skulle gerne lige have lidt for evt. at pakke
& sende den) ellers smides ud - den fylder vist kun.

Nogen bud?
/Leif (7330)