Linux - Hvor ?
Fra : Lasse Jensen

Dato : 22-06-01 19:42

Hej Group

Der skulle vel ikke være nogen der ved hvor jeg kan hente Linux
til min MAC

Hilsen Lasse

Fra : Ronty

Dato : 22-06-01 20:02

Hej,
du kan hente en her fra:
http://www.yellowdoglinux.com/resources/ftp_mirrors.shtml

Ronty

in article 3B339184.6D0F2156@c.dk, Lasse Jensen at ltj@c.dk wrote on 6/22/01
20:42:

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 22-06-01 20:33

On Fri, 22 Jun 2001 20:42:13 +0200, Lasse Jensen <ltj@c.dk> wrote:

> Der skulle vel ikke være nogen der ved hvor jeg kan hente Linux
> til min MAC

Der findes nogle forskellige distributioner:

YellowDog Linux
http://yellowdoglinux.com

LinuxPPC
http://linuxppc.com

Suse Linux PPC
http://suse.com

Debian
http://debian.org

alle sites refererer til mirrors hvor du kan få distributionerne via ftp.

-j

--
Netcetera Aps         Men are from Earth.
Brolaeggerstraede 4       Women are from Earth.

Fra : Lasse Jensen

Dato : 23-06-01 11:55

> Der findes nogle forskellige distributioner:
>
> YellowDog Linux
> http://yellowdoglinux.com
>
> LinuxPPC
> http://linuxppc.com
>
> Suse Linux PPC
> http://suse.com
>
> Debian
> http://debian.org
>
> alle sites refererer til mirrors hvor du kan få distributionerne via ftp.

Takker jeres response !

Jeg har fundet en version af LinuxPPC på
"ftp://ftp.linuxppc.org/linuxppc-2000/images/LinuxPPC_2000_Full.image.bin"

hvis der skulle være andre der vil lege lidt med linux.

Regards Lasse

Fra : Aske Andersen

Dato : 25-06-01 19:02

On Sat, 23 Jun 2001 12:55:19 +0200, Lasse Jensen <ltj@c.dk> wrote:

> [...]

I øvrigt bør det også nævnes at Mandrake har er udkommet med en beta version
af deres distribution.
(Har selv hentet den, men desværre ikke fået prøvet den...endnu :)

Fra : Jan Oksfeldt Jonasen

Dato : 25-06-01 19:45

Lasse Jensen <ltj@c.dk> wrote:

> Hej Group
>
> Der skulle vel ikke være nogen der ved hvor jeg kan hente Linux
> til min MAC

Findes der evt. nogle mac distributioner som _ikke_ benytter sig af
yaboot? (heller ikke bootX dur).

--
You read this far? Okay, have a signature.

Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 25-06-01 19:53

On Mon, 25 Jun 2001 20:45:19 +0200,
Jan Oksfeldt Jonasen <jonasenREMOVE@THISit.dk> wrote:

> Findes der evt. nogle mac distributioner som _ikke_ benytter
> sig af yaboot? (heller ikke bootX dur).

Ikke såvidt jeg ved. Boot med [alt] kan bruges i ny og næ, men er
en noget stenet fremgang.

Hvad går galt? Hvilken distribution? Hvilken maskine?

-j

Fra : Jan Oksfeldt Jonasen

Dato : 25-06-01 20:48

Janus Sandsgaard <janus@netcetera.dk> wrote:

> Hvad går galt? Hvilken distribution? Hvilken maskine?

Alt =) Det er ved at være et halvt års tid siden jeg sidst prøvede,
dengang yellowdog 1.2 på G4. Jeg kunne dog stadig få bootx til at
fungere med en OS 9.0 installation, men nu er jeg 9.1 only, så det er
slut. Går og venter på at yellowdog 2 bliver ISO klar til download, så
kan OS X nok få det definitive spark.

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 26-06-01 09:33

Mon, 25 Jun 2001 21:48:20 +0200, "Jan Oksfeldt Jonasen"
<jonasenREMOVE@thisit.dk>:

> Går og venter på at yellowdog 2 bliver ISO klar til download, så
> kan OS X nok få det definitive spark.

Yellow Dog Linux 2.0 blev tilfængelig i går, om end der er en del pres på:

http://www.yellowdoglinux.com/resources/ftp_mirrors.shtml

-j

--
________________________
Men are from Earth.

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 26-06-01 13:34

On Mon, 25 Jun 2001 21:48:20 +0200, Jan Oksfeldt Jonasen

> Alt =)

Uden at have en hel masse videnskabelige argumenter i ærmet kan du også
overveje Suse Linux PPC 7.1. Jeg installerede den for en måneds tid siden,
og var småimponeret over, hvor let distributionen klarede det meste selv:

Under installation hittede den selv ud af opsætrning af lyd, grafik m.v.
på min Pismo (som ellers er berygtet for at være bøvlet), og det krævede
ganske få mavøvrer for at få den til at spille med Airport og afvikle
MacOS i MOL (Mac On Linux http://maconlinux.org), komplet med
ethernet-forbindelse og mulighed for at mounte en anden Mac på netværket,
starte MacSSH og pinge mig selv...

Jeg har måske været svine-heldig med at netop Pismoen er velundertøttet af
den konkrete distribution, og anekdoten kan måske ikke tjene til så meget
andet end at konstatere at nyere distributioner spiller bedre med ny
hardware - og at Suse måske er en farbar vej for dig, hvis det er svært at
få fingrene i Yellow Dog, fordi alverdens FTP-servere er overrendte for
tiden...

Kunne være muntert at høre om dine erfaringre med Yellow Dog. Hvis du
sidder på en dårlig forbindelse, kan jeg sikkert lokkes til at hente og
brænde dig et eksemplar.

-j

Fra : Jan Oksfeldt Jonasen

Dato : 26-06-01 20:18

> [...]

> Kunne være muntert at høre om dine erfaringre med Yellow Dog. Hvis du
> sidder på en dårlig forbindelse, kan jeg sikkert lokkes til at hente og

Ellers tak, jeg har en udemærket forbindelse. Nu må vi se, om jeg
overhovedet kan få skidtet igang denne runde.

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 26-06-01 20:25

Jan Oksfeldt Jonasen <jonasenREMOVE@THISit.dk> wrote:

> Ellers tak, jeg har en udemærket forbindelse. Nu må vi se, om jeg
> overhovedet kan få skidtet igang denne runde.

Med mindre din G4 er af nyeste model med ny grafikchip og sager burde
det kunne lade sig gøre.

Lad høre fra dig. Installerer du i aften?

-j

--
Men are from Earth.
Women are from Earth.

Fra : Jan Oksfeldt Jonasen

Dato : 26-06-01 20:49

Janus Sandsgaard <janus@netcetera.dk> wrote:

> Lad høre fra dig. Installerer du i aften?

Nope, har lige prøvet samtlige mirrors, ingen af dem havde ISO modellen
endnu, og jeg gider simpelthen ikke småfils hentning igen. Og jo, jeg
skal nok råbe højt (som sædvanlig vil nogen sige) når det lykkes eller
ej.

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 26-06-01 20:56

Jan Oksfeldt Jonasen <jonasenREMOVE@THISit.dk> wrote:

> Nope, har lige prøvet samtlige mirrors, ingen af dem havde ISO modellen
> endnu, og jeg gider simpelthen ikke småfils hentning igen.

Heller ikke denne?

ftp://ftp.terraplex.com/pub/yellowdog/iso/

Den er ret belastet lige nu, så jeg kan ikke selv titte efter. Eller
prøv om

http://linuxpusher.dk

sælger hjemmebrændte udgaver.

-j