On 2006-10-06 16:02:24 +0200, "Peter SD." <pshdo@tele.two.adsl.dk> said:
>> Har selv købt en telefon hos dem hvor hverken teksten
>> på kassen eller manualerne var på dansk.
>
> Precis, der var ingen Dansk manual, og hvad angår papkassen så ved jeg
> ikke precis hvilket sprog den var på, den så jeg ikke.... - han kom
> svjh. med en eller anden udenoms forklaring ang. manualen, jeg kan ikke
> huske hvad det var.....
Vi købte to Sony Ericsson Z530i, der var Telia-telefoner med svensk
manual. Min kone gad ikke få sin ændret, men jeg sendte min retur for
at slippe for Telia-logo og få den rigtige browser. De ville lægge ny
software på den. Jeg fik den tilbage allerede efter to dage, men den
var desværre helt død. Jeg returnerede den, og de modtog den d. 9.
august. Jeg har endnu ikke fået en ny.
>> Men det bliver selve telefonen jo ikke dårligere af.
>
> Nææææ måske ikke, ikke så længe den fungere, men den der fine
> landsdækkende service som der ellers er på S/E den er smidt
> væk........
> - samtidig kan du ikke selv softwareopdatere den via SEUS, så jo, jeg
> vil nu alligevel mene at man står med et langt dårligere produkt.......
Det lyder da skidt alt sammen. Jeg ærgrer mig mere og mere over at have
sparet et par hundrede kroner. Men det er jo næsten umuligt at se,
hvilke forhandlere, der sælger reelle telefoner, og hvilke der er
parallelimporterede.
>> Og hvad deres service angår, har jeg intet at udsætte på dem.
>
> Det håber vi så på....
> - han indlevere den til rep i morgen......
>
> Min kolega har iøvrigt spurgt 1cc.dk pr. tlf. om hvorfor der mon var
> disse problemer, men manden i butikken undlod at svare, og undveg
> spørgsmålet ved at sige at han bare kunne indlevere den.....
Det er ikke lykkedes mig at få fat i dem pr. telefon. Enten er der
optaget, eller også svarer de ikke. De er flinke til at svare pr.
e-mail, og de har også ringet til mig flere gange. De virker derfor
imødekommende og reelle nok. Desværre har de en evne til at ringe for
at få oplysninger, jeg ikke har på mig og love at nu sender de den. Så
går der nogle dage, hvor jeg spændt venter på telefonen, før jeg
henvender mig igen. På den måde har de efterhånden hold mig hen i over
to måneder. Set i bakspejlet virker det helt vildt, at der er gået så
lang tid, men det går med en dag eller to ad gangen.
For eksempel skrev jeg forrige mandag og spurgte, hvordan det gik. De
svarede straks, at de ville undersøge sagen. Tirsdag skete der ikke
noget. Onsdag skrev jeg igen. Torsdag svarede de venligt, at de havde
undersøgt det og straks ville sende en ny telefon. Fredag ventede jeg,
men intet skete. Jeg tænkte så, at posten måske var en ekstra dag om
det, eller de ikke havde nået posthuset torsdag. I weekenden kommer
pakkeposten jo ikke. Mandag kom der heller ikke noget, og jeg havde
ikke tid til at skrive eller ringe. Tirsdag ringede 1CC til min mobil
og bad om min kones telefons IMEI-nummer. Min telefon var åbenbart
blevet væk, og de skulle efterlyse den. Desværre havde jeg ikke
nummeret på mig. De ville så ringe dagen efter (onsdag). Det gjorde de
ikke, og jeg havde døgnvagt og travlt. Jeg fik derfor ikke skrevet
eller ringet.
Torsdag ringede de så til min søn på 11 år, mens jeg var ude at cykle.
Han kunne selvfølgelig ikke hjælpe dem. Alle de andre gange har de
ellers ringet på min mobil. Torsdag og fredag ringede jeg flere gange,
men der var altid optaget, eller telefonen blev ikke besvaret. Nu er
det så blevet weekend igen, og atter en uge er gået. Dette er bare de
sidste to ugers forløb. Sådan er der gået halvanden måned inden. De
lover altid, at nu sender de telefonen, og så venter jeg et par dage,
for den må jo være på vej. Så bliver det weekend, og så har de trukket
den ene uge mere. Jeg har endda været så flink at bestille et par
tasker hos dem, umiddelbart efter, vi fik telefonerne, men dem har jeg
heller ikke fået (og heller ikke betalt, skal det siges).
--
Venlig hilsen
Henrik Münster
Esbjerg