Ny 3G mobil - men hvilken?
Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 27-09-06 12:13

Hej Folkens

Så kom Sonofon med på 3G. Og da jeg alligevel stå og skal have en ny
telefon, er jeg jo noget fristet. Men markedet er noget uoverskueligt for at
sige det mildt så der er sikkert nogel modeller eller ligefrem fabrikater,
jeg har overset.

Jeg skal have noget der opfylder følgende krav:

- Candy-bar model. Ikke noget med klap, skyde eller dreje.

- God stand-by- og tale-tid. Jeg gider ikke en telefon, der skal oplades
hver anden dag ved almindelig brug.

- Synkronisere kalender, adressebog etc. med MS Outlook via USB (Bluetooth
er for ustabilt på Win XP)

- Opladning via USB. Jeg har et hav af ladere med når jeg rejser så en
mindre ville være fedt.

- Skal kunne hente mail via IMAP4 protokollen. Det kan min nuværende SE T630
og det bruger jeg meget.

Der er osse en del ting jeg er temmelig ligeglad med:

- MP3, FM radio ell. lign. Det er klaret på anden vis.

- GPS. Jeg har en Garmin

Ebbe

Fra : Henrik \(Silkeborg\)

Dato : 27-09-06 13:43

"Ebbe Kristensen" <ebbe@ekologic.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> og det bruger jeg meget.
>
> Der er osse en del ting jeg er temmelig ligeglad med:
>
> - MP3, FM radio ell. lign. Det er klaret på anden vis.

SE K800I? Den rykker, der er også RSS hvis du ved hvad det er...

Mvh Henrik

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 27-09-06 14:17

Henrik (Silkeborg) wrote:

> SE K800I? Den rykker, der er også RSS hvis du ved hvad det er...

Jo, den er ikk' så ringe endda. Jeg kan godt li' at der er klap for
kameralinsen. Min nuværende telefon ligger i lommen og linsen er blevet
temmelig støvet.

Og ja, jeg er ivrig RSS-bruger - det kan godt gå hen og blive dyrt

Men jeg er noget i tvivl om, om den også lader når Fast Port er tilsluttet
til en USB-port. SE's hjemmeside er ikke den store hjælp her.

Ebbe

Fra : Mark Beaumont

Dato : 27-09-06 14:47

Ebbe Kristensen wrote:
> Henrik (Silkeborg) wrote:
>
> Men jeg er noget i tvivl om, om den også lader når Fast Port er
> tilsluttet til en USB-port.

K800I lader også når den er tilsluttet en USB-port.

Vh Mark

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 27-09-06 15:03

Mark Beaumont wrote:

> K800I lader også når den er tilsluttet en USB-port.

Fedt! Det var lige det jeg ville vide. Tak for info.

Ebbe

Fra : Henrik \(Silkeborg\)

Dato : 27-09-06 15:32

> [...]
>
> Men jeg er noget i tvivl om, om den også lader når Fast Port er tilsluttet
> til en USB-port. SE's hjemmeside er ikke den store hjælp her.

K750i, W800i og W810i lader via USB, så det skulle dælme være mærkeligt om
den ikke gør det også

Måske dette er svaret?
http://knowledgebase.sonyericsson.com/kb/resultDisplay.do?gotoLink=410&docType=1006&contextId=2770%3A410.453&docPropValue=eclear59130&clusterName=DefaultCluster&contentId=b78c2607-cb71-451c-912f-5f49c7825a63&responseId=9b3175ae86928477%3A148662%3A10def31db31%3A-840&groupId=1&answerGroup=1&score=395&page=http%3A%2F%2Fknowledgebase.sonyericsson.com%2Fsearch_eserver_staging%2FESERVER_4ae68030-37ed-44f1-ab19-7043a91056dd.xhtml&result=0&excerpt=It+is+possible+to+turn+off+the+USB+charging&resultType=5002#Goto410

Der står hvordan man slår USB ladning fra, altså må den jo kunne...

Men NEJ, SE er ikke særligt meddelsomme når det kommer til deres telefoner,
de kan MEGET MERE end der står...

Ellers spørg igen efter 10/10, så får jeg min nemlig

Mvh Henrik

Fra : Andseman - 6400

Dato : 27-09-06 16:19

K750i, W800i og W810i er ikke 3g mobiler !

Fra : Henrik \(Silkeborg\)

Dato : 27-09-06 16:45

"Andseman - 6400" <virker@ikke.dk> skrev i en meddelelse
> K750i, W800i og W810i er ikke 3g mobiler !

Næe, de er vist heller ikke med 3.2 mp kamera...

Men der er da både taster og skærm på...

Så det går nok...

Pyha, jeg er sulten, tror jeg spiser en hotdog...

Der er Fast Port på alle de pågældende modeller...

Henrik

Fra : Peter D.

Dato : 28-09-06 12:45

Hej ng´ere......

Jeg ville bare lige bemærke at A-6400 for en enkelt gangs skyld rammer
plet.....

> K750i, W800i og W810i er ikke 3g mobiler !

Han har jo 100% ret.....
- at det så intet har med sagen at gøre er en anden snak.....

--
Peter

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 28-09-06 07:22

Henrik (Silkeborg) wrote:

> K750i, W800i og W810i lader via USB, så det skulle dælme være
> mærkeligt om den ikke gør det også

Det gør K800i så også. Jeg stak indenfor hos den nærmeste Sonofon-butik og
købte en. Men...

> Ellers spørg igen efter 10/10, så får jeg min nemlig

Damn! Mit ti år gamle Sonofon SIM-kort kan ikke sammen med en K800i.

Det har virket upåklageligt i Nokia 2110, Ericsson SH888, Ericsson r520m og
Sony-Ericsson T630 men nu går den ikke længere. Og ja, det er SIM-kortet.
Min kones en måned gamle Sononfon SIM-kort virker fint.

Så næste øvelse består i at overtale Sonofon til at lave mig et nyt SIM-kort

Ebbe

Fra : Carsten H.

Dato : 28-09-06 07:35

> Så næste øvelse består i at overtale Sonofon til at lave mig et nyt
> SIM-kort

Du går bare ned i din Lokale Sonofon butik og får en SIM omskiftning, pris
99 kr.

Fra : Jan A.

Dato : 27-09-06 13:54

Ebbe Kristensen skrev:

> [...]
> sige det mildt så der er sikkert nogel modeller eller ligefrem fabrikater,

Nu ved jeg ikke lige om den opfylder alle dine krav, men du kunne jo
prøve at se nærmere på SE K610i.

Jan

Fra : Nicolai

Dato : 27-09-06 14:53

> - Candy-bar model. Ikke noget med klap, skyde eller dreje.
>
> - God stand-by- og tale-tid. Jeg gider ikke en telefon, der skal oplades
> hver anden dag ved almindelig brug.

Enig.

> - Synkronisere kalender, adressebog etc. med MS Outlook via USB (Bluetooth
> er for ustabilt på Win XP)
Vrøvl :)

> - Opladning via USB. Jeg har et hav af ladere med når jeg rejser så en
> mindre ville være fedt.

God ide, ellers fylder nokias jo ikke meget og vejer endnu mindre.

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 27-09-06 15:00

Nicolai wrote:

> Vrøvl :)

Det er det på min PC også selvom den for nylig fik den store tur med
re-formattering etc.. Men det kan selvfølgelig være BT-USB donglen, der er
den skyldige. Jeg gider bare ikke bøvle med det.

> God ide, ellers fylder nokias jo ikke meget og vejer endnu mindre.

Det gøre SE's lader heller ikke - men det er stadig en lader mere.

Baggrunden er at min kone fik en en Qtek 9100 for et par måneder siden. Det
er den første mobil (ud af fire) som hun rent faktisk bruger så det bliver
der ikke lavet om på. Og den oplades via mini-USB stikket så vi har allerede
en USB lader med i kit'et. Derfor...

Ebbe

Fra : Andseman - 6400

Dato : 27-09-06 17:23

Hvad koster den K800i hos Sonofon (inkl. abb.)

Telmore sælger dem nemlig også (uden simlås).

Fra : Mark Beaumont

Dato : 27-09-06 19:48

https://butik.sonofon.dk/privat/Product.do/ProductGUID=103406

> Telmore sælger dem nemlig også (uden simlås).

Den K800i jeg har købt hos Sonofon er ikke låst.

Vh Mark

Fra : Andseman - 6400

Dato : 28-09-06 05:10

Den er faktisk for dyr hos Sonofon. Telmore sælger den billigere med
håndjern.