Advarsel - hvad er baggrunden?
Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 18-09-06 06:31

Hej alle

Jeg modtog for en halv snes dage siden en advarsel i sms fra en
god ven. Jeg skulle sende den videre til alle jeg kendte. Det
gjorde jeg naturligvis ikke.

Han advarede mig imod at svare på sms'er fra 20 30 45 60. Det
skulle angiveligt kunne koste 2'500 kr, og det skulle være P3 der
var ophav til advarslen. Er der nogen der kender noget til det?

De Gule Sider fortæller at det er en tilsyneladende helt
almindelig person der har det nummer.

--
Bertel

Fra : Lasse Jensen

Dato : 18-09-06 06:49

Bertel Lund Hansen wrote:

> [...]
> skulle angiveligt kunne koste 2'500 kr, og det skulle være P3 der
> var ophav til advarslen. Er der nogen der kender noget til det?

Tjaeh, fik samme besked. Mit bud er det er en and.

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.

Fra : Michael

Dato : 18-09-06 17:34

Lasse Jensen skrev:

>Tjaeh, fik samme besked. Mit bud er det er en and.

Mit bud er at der er nogen der keder sig, og vil lave lidt sjov på
mobilen

--
I believe that, as quickly as possible, young cows
ought to be allowed to go across our border

George W. Bush

Fra : Daniel

Dato : 18-09-06 06:59

I meddelse: news:450e2efb$0$4168$ba624c82@nntp02.dk.telia.net,
griflede Bertel Lund Hansen:
[klip]
> [...]
> skulle angiveligt kunne koste 2'500 kr, og det skulle være P3 der
> var ophav til advarslen. Er der nogen der kender noget til det?

Jah... samme mening som Lasse.. Fik præcis samme besked (dog uden P3-delen)
for over et halvt år siden... Den må være startet af nogen der ville lave
sjov med ham fyren eller noget.. Det kan jo slet ikke lade sig gøre at miste
penge på at skrive til et helt almindeligt mobilnummer - som oven i købet
kan slås op!! Den lever kun videre pga de tumper der videresender den (no
offense til dem der gør )

Hygge...
Daniel

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 23-09-06 16:09

Daniel wrote:

> Den lever kun videre pga de tumper der videresender den (no offense til
> dem der gør )

Tværtimod vil jeg sige
Dem der videresender beskeder som denne burde have et ordeligs los i .... -
imho

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : F.Hansen

Dato : 18-09-06 07:17

> [...]
> skulle angiveligt kunne koste 2'500 kr, og det skulle være P3 der
> var ophav til advarslen. Er der nogen der kender noget til det?

Der dukker med mellemrum sådan en sms op og det er som regel
en telefon svarer man får fat på. Der har været en med al-kvajda
hvor man ved at taste 2 kunne støtte med 2500 kr.

Finn

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 23-09-06 11:49

> [...]
> var ophav til advarslen. Er der nogen der kender noget til det?
>
> De Gule Sider fortæller at det er en tilsyneladende helt

Det er en såkaldt "Hoax", hvor det gælder om at skræmme modtagerne til at
videresende SMS'en eller Emailen til en masse andre og derved skabe trafik.
Man gør bedst i at ignorere den slags advarsler.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger