Flere SIM-kort med samme nummer?
Fra : Optimus Prime

Dato : 15-09-06 09:50

Kan det lade sig gøre?

Tanken er jeg har en telefon til alm. brug og en til udendørs/belastet
brug - og jeg ville undgå at åbne dem og flytte SIM-kort hver gang jeg
skal skifte...

Naturligvis kan kun en af dem være tændt samtidig; men hvad sker der i
grunden i praksis hvis man tænder den anden mens den første er tændt?

Jeg har Telia hvis det har nogen betydning

Fra : Palle Andersen

Dato : 15-09-06 10:22

"Optimus Prime" <Prime@optimus.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> grunden i praksis hvis man tænder den anden mens den første er tændt?
>
> Jeg har Telia hvis det har nogen betydning

Hej

Det kan sagtens lade sig gøre, men du kommer til at betale noget mere i
abonnement for det ekstra kort. Hvor meget ved jeg ikke.

hilsen Palle

Fra : Jens

Dato : 15-09-06 11:32

> [...]
>
> Naturligvis kan kun en af dem være tændt samtidig; men hvad sker der i
> grunden i praksis hvis man tænder den anden mens den første er tændt?

UnoTel har en løsning kaldet 'dobbeltkort' (TDC har vistnok tilsvarende):

I praksis er det to forskellige numre, men koblet sammen sådan, at opkald
først går til 'hovednummer' og gratis viderestilles til 'binummer' hvis
opkald ikke besvares. Koster kr. 199,- i oprettelse, men intet i brug (ud
over normale takster)

Jens

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 15-09-06 20:33

"Jens" <jens.news@schoenemann-paul.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> først går til 'hovednummer' og gratis viderestilles til 'binummer' hvis
> opkald ikke besvares. Koster kr. 199,- i oprettelse, men intet i brug (ud

Hvad med Telmore har de noget sådant ?

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.recordere.dk
www.gromit.dk/dvd (opdateret 7.6.2006)

Fra : Carsten H.

Dato : 15-09-06 17:55

> [...]
> grunden i praksis hvis man tænder den anden mens den første er tændt?
>
> Jeg har Telia hvis det har nogen betydning

Duo løsning hos Sonofon kan hjælpe dig

Fra : Happy

Dato : 16-09-06 11:40

> Tanken er jeg har en telefon til alm. brug og en til udendørs/belastet
> brug - og jeg ville undgå at åbne dem og flytte SIM-kort hver gang jeg
> skal skifte...

Først skal du lade være med at lytte til alle de andre indlæg. ;)

De dobbeltkort-løsninger som alle nævner, består af 2 forskellige numre med
viderestilling imellem. Det kan godt bruges til opkald, men slet ikke til
SMS.
Ingen udbyder tilbyder samme nummer på 2 SIM-kort. EOD.

Hvis dit SIM-kort har nogle år på bagen, kan det måske godt kopieres, men
det kræver noget helt specielt udstyr.
Hvis dit SIM-kort bruger en af de nyere krypterings-standarder, kan det ikke
kopieres.
Det er altså ikke en let løsning, og forholdsvis dyrt at gøre.

--
"Mr. Happy"
Ved direkte mail, fjern nød-opkaldsnummeret.