Ny linie ved SMS
Fra : Palle og Mette Ander~

Dato : 11-09-06 22:10

Hej alle

Min kone har en Samsung x-480, som driller lidt når hun skriver SMS'er.

Hun (vi...) kan ikke finde ud af at skifte linie midt i teksten, uden at
skulle trykke 10-40 gange på mellemrumtasten.

Er der nogen, som kan forklare mig, hvordan det kan gøres?

mvh

Palle A

Fra : Jakob Griffel

Dato : 12-09-06 07:55

> Hun (vi...) kan ikke finde ud af at skifte linie midt i teksten, uden at
> skulle trykke 10-40 gange på mellemrumtasten.

På min SE K750i skal man i og finde symbolerne og finde "Enter-pilen" -
altså den pil der går ned og så til venstre ligesom på Enter-tasten på din
pc's tastatur.
Ved ikke om det er det samme på din telefon. Bare et tip...

--
Hilsen Jakob

Fra : Palle Andersen

Dato : 12-09-06 08:29

"Jakob Griffel" <NOPEgriffel@NOPENOPEprivat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> din pc's tastatur.
> Ved ikke om det er det samme på din telefon. Bare et tip...

Det skal man også på min K750i (du kan iøvrigt også bare presse "joystikket"
en gang til højre og derefter en gang nedad).
Symbolet findes desværre ikke i Samsung telefonen.

Men ellers tak for forslaget.

Palle

Fra : HSK

Dato : 12-09-06 08:33

Jakob Griffel wrote:

> [...]
> pc's tastatur.
> Ved ikke om det er det samme på din telefon. Bare et tip...

På din SonyE. kan du nu også bare trykke nedad i joysticket for at lave
ny linje

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 12-09-06 08:59

HSK skrev:

> På din SonyE. kan du nu også bare trykke nedad i joysticket for at lave
> ny linje

På min SE skal jeg nu lige trykke mellemrumstasten først (#), og
hvis jeg vipper joysticket to gange bagefter, får jeg nyt afsnit
- forudsat at den er stillet til T9. Hvis ikke, skal man bare
trykke flere gange på samme tast for at vælge.

--
Bertel

Fra : Ditte H

Dato : 13-09-06 00:14

Bertel Lund Hansen formulerede spørgsmålet:

> [...]
> - forudsat at den er stillet til T9. Hvis ikke, skal man bare
> trykke flere gange på samme tast for at vælge.

Hej

Koster det ekstra tegn? Så at et linieskift hurtigt gør, at man har
brugt de 160 tegn i en sms?

På forhånd tak for svaret

--
Venlig hilsen
Ditte H

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 13-09-06 08:15

Ditte H skrev:

> Koster det ekstra tegn?

Jeg har lige testet det. Linjeskift koster to tegn på min SE,
mens nyt afsnit kun koster ét. Og jeg huskede galt: Nyt afsnit
kan jeg kun få ved at slå T9 fra og trykke 3 gange på mellemrum
(#). Det bruger jeg aldrig.

> Så at et linieskift hurtigt gør, at man har brugt de 160 tegn i
> en sms?

Jeg ville ikke spekulere over det.

--
Bertel

Fra : Max

Dato : 12-09-06 09:49

Hej Palle

> Er der nogen, som kan forklare mig, hvordan det kan gøres?

RTFM

Mvh Max

Fra : Palle Andersen

Dato : 12-09-06 09:58

Hej Max

> RTFM

Hvad betyder det?

mvh

Palle

Fra : Aage Johansen

Dato : 12-09-06 10:15

PA> Hvad betyder det?

Read The Fu..... Manual

--
Aage

Fra : Palle Andersen

Dato : 12-09-06 10:31

"Aage Johansen" <johansen@abp-teletech.com> skrev i en meddelelse

> Read The Fu..... Manual
>
> --
> Aage

OK - tak for oversættelsen

Hvis det stod i manualen, så havde jeg jo ikke spurgt her..

Den findes iøvrigt her:
http://org.downloadcenter.samsung.com/downloadfile/ContentsFile.aspx?CDSite=DK&CttFileID=261357&CDCttType=UM&ModelType=N&ModelName=SGH-X480&VPath=UM/200503/20050317163515546_X480Danish_1.0_0317.pdf

Hvis der er nogen, der kan finde det i dén manual, så kunne det da være
rigtig rart. (Jeg tager selvfølgelig imod diverse hånlige bemærkninger, hvis
det bliver fundet...)

mvh

Palle

Fra : Max

Dato : 12-09-06 12:33

Hej Palle

> Hvis det stod i manualen, så havde jeg jo ikke spurgt her..

Måske har den slet ikke den mulighed, pil til højre
kan vel ikke gøre det ?

Har du spurget hos Samsung ?

Mvh Max

Fra : Palle Andersen

Dato : 12-09-06 13:23

> Hej Palle

> Måske har den slet ikke den mulighed, pil til højre
> kan vel ikke gøre det ?

Efter hvad jeg kan se, så har den ikke den mulighed, men jeg ville lige
spørge herinde, fordi jeg nogen gange har en evne til at overse den mest
simple løsning. Pil til højre løser desværre ikke problemet.

> Har du spurget hos Samsung ?

Jep - har endnu ikke fået svar

Tak for dit svar

mvh Palle

Fra : Max

Dato : 12-09-06 13:30

Hej Palle

> lige spørge herinde, fordi jeg nogen gange har en evne til at overse
> den mest simple løsning. Pil til højre løser desværre ikke problemet.

Ja, det er ofte den løsning der ligger lige for at man
overser, derfor min RTFM :)

Mvh Max

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 12-09-06 15:31

Max skrev:

> Ja, det er ofte den løsning der ligger lige for at man
> overser, derfor min RTFM :)

Ja, den løsning at du holder pølserne fra dit tastatur indtil du
har noget fornuftigt eller hjælpsomt at sige, ligger f.eks. lige
for.

--
Bertel

Fra : Max

Dato : 12-09-06 17:13

Hej Bertel

> Ja, den løsning at du holder pølserne fra dit tastatur indtil du
> har noget fornuftigt eller hjælpsomt at sige, ligger f.eks. lige

Hvad med at gribe i egen barm først ?

Mvh Max

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 12-09-06 18:12

Max skrev:

> Hvad med at gribe i egen barm først ?

Det er ikke vanskeligt at finde indlæg som jeg har skrevet, som
er hjælpsomme og/eller fornuftige. Derimod er dine indlæg ofte af
typen "RTFM" eller "Hvad sagde X da du spurgte dem?".

--
Bertel

Fra : Max

Dato : 12-09-06 19:07

Hej Bertel

> Det er ikke vanskeligt at finde indlæg som jeg har skrevet, som
> er hjælpsomme og/eller fornuftige. Derimod er dine indlæg ofte af
> typen "RTFM" eller "Hvad sagde X da du spurgte dem?".

Så hjælp dog og lad mig gøre tingene på min måde.

Mvh Max

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 12-09-06 20:35

Max skrev:

> Så hjælp dog og lad mig gøre tingene på min måde.

Har jeg da forhindret dig i at genere folk på den måde du
foretrækker?

--
Bertel

Fra : Max

Dato : 12-09-06 20:52

Hej Bertel

> Har jeg da forhindret dig i at genere folk på den måde du
> foretrækker?

Nej, men det gør på ingen måde din hjælp bedre.

Mvh Max

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 12-09-06 22:54

Max skrev:

> Nej, men det gør på ingen måde din hjælp bedre.

Jeg har skam ikke forsøgt at hjælpe dig. Men jeg bemærker at du
ømmer dig når du bliver kritiseret. Det kan du måske lære noget
af?

Krydspostet til: <news:dk.teknik.telefoni.mobil>,<news:dk.admin.netikette>
Fut til: <news:dk.admin.netikette>
Svar herpå sendes dertil hvis man ikke ændrer det.

--
Bertel

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 12-09-06 11:03

Palle Andersen skrev:

> Hvad betyder det?

At han ikke gider hjælpe dig, men gerne bruger lidt tid på at
gøre os og dig opmærksom på dette forhold.

Det kan man så undre sig over.

--
Bertel

Fra : Jakob Griffel

Dato : 12-09-06 15:13

> At han ikke gider hjælpe dig, men gerne bruger lidt tid på at
> gøre os og dig opmærksom på dette forhold.

LOL!!

--
Hilsen Jakob

Fra : Poul E.

Dato : 12-09-06 17:13

På min Samsung E730 findes findes ny linie i tabellen med bl. a. % $ osv.
Hold * nede indtil tabellen kommer frem - derefter vælg 9 og OK.

Mvh. - Poul Erik

Fra : Palle og Mette Ander~

Dato : 12-09-06 22:00

"Poul E." <ande1509@c.dk> skrev i en meddelelse
> På min Samsung E730 findes findes ny linie i tabellen med bl. a. % $ osv.
> Hold * nede indtil tabellen kommer frem - derefter vælg 9 og OK.
>
> Mvh. - Poul Erik

Det virker desværre ikke

hilsen Palle

Fra : Palle og Mette Ander~

Dato : 13-09-06 16:25

"Palle og Mette Andersen" <palle.and@SLETDETTEpc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hun (vi...) kan ikke finde ud af at skifte linie midt i teksten, uden at
> skulle trykke 10-40 gange på mellemrumtasten.

Hej igen
nu har Samsung svaret, og der er ikke mulighed for at skifte linie med denne
telefon.

Hilsen
Palle

Fra : Max

Dato : 13-09-06 18:17

Hej Palle

> nu har Samsung svaret, og der er ikke mulighed for at skifte linie
> med denne telefon.

Ok, så havde manualen ret, kedeligt.

Mvh Max