Hjælp: Sony Ericsson T230 er låst
Fra : Carsten Agger

Dato : 10-09-06 20:00

Min søn har fået en Sony Ericsson T230 af en af sine klassekammerater.

Vi har købt en taletidskort, meeen der er bare lige det lille problem,
at den er låst.

SIM-låst? Tilsyneladende ikke: Når man tænder for den, siger den bare,
at telefonen er låst - i manualen (som jeg har downloadet fra S&Es
hjemmeside) står der, at

"The phone lock protects the phone against unauthorized use if it is
stolen and the SIM card is exchanged. It is not on when you buy the
phone. You can change the phone lock code (0000) to any four- to
eight-digit personal code. "

og

"It is important that you remember your code. If you should forget it,
contact your service provider."

Jeg har ringet til Telia, som er "service provider" for det her
taletidskort, men de lader ikke til at forstå problemet og tror,
telefonen er SIM-låst - men det er ikke det, den siger ...

Hvordan i alverden får jeg "nulstillet" den kode? Enhver hjælp vil blive
påskønnet ...

mange hilsner
Carsten Agger

--
http://www.modspil.dk
- fordi tiden kræver et MODSPIL!

Fra : Henrik Münster

Dato : 10-09-06 21:01

On 2006-09-10 20:59:50 +0200, Carsten Agger <agger@NOSPAMdotcdot.DK> said:

> [...]
> stolen and the SIM card is exchanged. It is not on when you buy the
> phone. You can change the phone lock code (0000) to any four- to

Og du har prøvet at bruge "0000" som kode? Det lader jo til, at det er
standardkoden, som man selv kan ændre.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Carsten Agger

Dato : 10-09-06 21:20

Henrik Münster wrote:
> Og du har prøvet at bruge "0000" som kode? Det lader jo til, at det er
> standardkoden, som man selv kan ændre.

Ja, det har jeg lige netop - og den hjælper ikke. Min søns (11-årige)
klassekammerat, som vi har fået mobilen af, anede ikke hvad jeg snakkede
om, da jeg spurgte til det, men den må være blevet lavet om på en eller
anden måde skulle man synes, men det må også være muligt at nulstille på

Fra : Henrik Münster

Dato : 10-09-06 21:48

On 2006-09-10 22:20:28 +0200, Carsten Agger <agger@NOSPAMdotcdot.DK> said:

> [...]
> en eller anden måde skulle man synes, men det må også være muligt at
> nulstille på en eller anden måde skulle man synes ...

Så er det jo ikke særligt anvendeligt som tyverisikring. Da det jo
netop skal være en tyverisikring, frygter jeg, at det ikke er helt let
at lave det om. Hvad med at spørge et af de firmaer, der fjerner
SIM-låse og den slags?
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Carsten Agger

Dato : 12-09-06 19:58

Henrik Münster wrote:
> [...]
> skal være en tyverisikring, frygter jeg, at det ikke er helt let at lave
> det om. Hvad med at spørge et af de firmaer, der fjerner SIM-låse og den

Det endte så også med at være svaret på det: Gik ned i en forretning
hvor de også fjerner SIM-låse, og efter at han havde forbandt telefonen
med en lille firkantet dims og trykkede på et par knapper virkede det
lige pludselig ...

Så enden på det blev at jeg måtte punge ud med 100 kroner, og til
gengæld virker mobilen så

Fra : Andseman - 6400

Dato : 11-09-06 07:01

Det kan være den er operatør låst istedet for simlåst.

Dvs. at du kan bruge en bestemt operatør. Det er noget fortrinsvis nyt
teleoperatørerne har fundet på.

Den kan kun fjernes med noget unlocker grej.