PHP with IMAP
Fra : Martin Skou Andersen

Dato : 22-06-01 18:19

Er der nogen der har erfaring med subj.?
Jeg har prøvet at kompile PHP med IMAP og apache, og så får jeg fejl
omkring kerbeos, når jeg prøver at kompile apache.
Jeg har set på http://www.php.net/manual/en/ref.imap.php men det siger
mig ikke meget...
Hvad skal jeg gøre for at få PHP kompilet med IMAP?
System: RedHat 7.0

/Martin Skou

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 22-06-01 19:41

Martin Skou Andersen skrev:

> Er der nogen der har erfaring med subj.?

Jeps : )

> Jeg har prøvet at kompile PHP med IMAP og apache, og så får jeg fejl
> omkring kerbeos

Skal du have installeret Kerbeos-understøttelse? I modsat fald burde
det ikke give anledning til problemer.

> Hvad skal jeg gøre for at få PHP kompilet med IMAP?

Lad os antage, at Apache er kompileret med understøttelse af dynamiske
moduler (DSO'er). Du henter så følgende filer og smider dem i samme
mappe:

<http://php.net/do_download.php?download_file=php-4.0.5.tar.gz&source_site=www.php.net>
<ftp://ftp.cac.washington.edu/imap/imap-2001.BETA.tar.Z>

Skriv følgende kommandoer:

tar xfz imap-2001.BETA.SNAP-0106210034.tar.Z
cd imap-2001.BETA.SNAP-0106210034
make slx
cd ..

tar xfz php-4.0.5.tar.gz
cd php-4.0.5
../configure --with-imap=../imap-2001.BETA.SNAP-0106210034 \
--with-apxs=/sti/til/apxs --with-andre-ting-der-skal-med
make
su
make install

Genstart derefter Apache.

--
Venlig hilsen
Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk/

Fra : Martin Skou Andersen

Dato : 23-06-01 10:51

> Jeps : )

> Skal du have installeret Kerbeos-understøttelse? I modsat fald burde
> det ikke give anledning til problemer.

Nej skal ikke have Kerbeos understøttelse

> Lad os antage, at Apache er kompileret med understøttelse af dynamiske
> moduler (DSO'er). Du henter så følgende filer og smider dem i samme
> mappe:

Jeg skal have PHP som et statisk modul...
Er der ellers nogen forskel på stastisk og dynamisk?

/Martin Skou

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 23-06-01 13:31

Martin Skou Andersen skrev:

> Jeg skal have PHP som et statisk modul...
> Er der ellers nogen forskel på stastisk og dynamisk?

Den nødvendige information står i PHPs readme-fil. Den største forskel
mellem det statiske og det dynamiske modul er vel, at du med det
statistike er tvunget til at (gen)installere Apache, når du installerer
PHP. Det står der som sagt mere om i readme-filen.

Om du så vælger det statiske eller dynamiske PHP-modul, så er
IMAP-delen den samme: Du henter IMAP-pakken, kompilerer den med "make
slx" og konfigurerer derefter PHP --with-imap=/stien/til/imap-mappen.

--
Venlig hilsen
Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk/

Fra : Anders Johannsen

Dato : 22-06-01 23:32

In article <3B337E16.D717B802@fys.ku.dk>, "Martin Skou Andersen"
<skou@fys.ku.dk> wrote:

> Hvad skal jeg gøre for at få PHP kompilet med IMAP? System: RedHat 7.0

Hvis du opgraderer til Debian er det så let som

# apt-get install php4-imap

/A
--
Nu med transport til Midtfynsfestival -- www.midtfyn.com