Grafikkort problemer :-(
Fra : Hmmm

Dato : 03-10-06 19:43

Jeg er måske ejer af den sidste computer i verden, som stadig bruger agp
port.
Den er "født med" et ati radeon 9800 pro.
Jeg købte for noget tid siden et ati x800rx, som holdt i et par
månender, så gav det op, jeg tænktet at det var måske var vame
problemer. Her forleden købte jeg så et ati x1600 hdmi, dette holdt i
ca. 15 min. så gav det op - så det burde ikke være varme på så kort tid.
Jeg ved ikke om det kan være strømforsyningen, alle tre kort kræver
ekstra strømtilførsel. og jeg har checket at grafikkort blæseren kører
på dem.
Det er ikke driver problemer da problemerne allerede opstår under boot
sekvensen, hvor der er forskellige farver firkater og underlige tegn hen
over skærmen.
Mit gamle 9800 pro virker dog fint endnu.
Gode ideer modtages, det er lidt dyrt at blive ved med at købe nye kort.
P.s. jeg har prøvet kortene af i en anden computer, og med en anden
skærm, med samme resultat

Fra : Flemming Joensson

Dato : 03-10-06 22:57

Hmmm <Who@cares.dk> wrote in

> Jeg er måske ejer af den sidste computer i verden, som stadig bruger agp
> port.
Nej nej, sådan en har min morfar på 81 også fået sig - før det var det ISA
og PCI :)

> [...]

> over skærmen.
> Mit gamle 9800 pro virker dog fint endnu.

Hmm - har du overclocket maskinen? Hvis ja, er clocken på AGP/PCI så låst,
eller følger den bare med op? Jeg har engang haft et bundkort hvor man ikke
kunne låse AGP til de 66MHz og da jeg overclockede blev både grafikkort og
hd (IDE controlleren) ustabile.

> Gode ideer modtages, det er lidt dyrt at blive ved med at købe nye kort.
> P.s. jeg har prøvet kortene af i en anden computer, og med en anden
> skærm, med samme resultat

Men vel først efter at du har "brændt dem af" i din egen, ikke?

/flemming

Fra : Knud S.

Dato : 03-10-06 23:00

"Hmmm" <Who@cares.dk> skrev i en meddelelse news:4522af19$0$931$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Jeg er måske ejer af den sidste computer i verden, som stadig bruger agp port.

Jeg vil vove at AGP stadig er det mest udbredte i verden ...

> Den er "født med" et ati radeon 9800 pro.

Det bruger jeg også

> Jeg købte for noget tid siden et ati x800rx, som holdt i et par måndeder

Jeg er ikke meget inde i de ny grafikkort, men er det et PCI og
understøtter dit bundkort begge dele ?
Kan der være en opdatering til din BIOS evt. ? eller problemer
med din opsætning der generelt ift. grafik ?