Min pc slukker under boot-up
Fra : Carsten Troelsgaard

Dato : 03-10-06 18:51

Den (selvsamlet Asus P5GD1-VM) har fungeret et års tid. Efter et boot-up
klikkede jeg på en film lavet i Movie Maker (jeg formoder at hele Movie
Maker modulet ville starte op), men pc'en slukkede sig selv i stedet for ...
og det har den gjort siden. Jeg har taget al hardware ud .. når cpu'en er
væk sker der (forventeligt) ingenting, og den 'slukker' sig heller ikke. Jeg
har checket hvert ram-modul, ingen forskel. Jeg har skiftet cpu'en ... ingen
forskel (rigtig lang næse)

Nogen bud?

Carsten

Fra : Dr.Phil

Dato : 03-10-06 19:52

"Carsten Troelsgaard" <carsten.NOSPAMtroelsgaard@mail.dk> skrev i en
meddelelse news:4522a30b$0$898$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> [...]
> ikke. Jeg har checket hvert ram-modul, ingen forskel. Jeg har skiftet
> cpu'en ... ingen forskel (rigtig lang næse)

Defekt PSU ville være mit næste bud.

Fra : Carsten Troelsgaard

Dato : 03-10-06 20:20

"Dr.Phil" <321@123.dk> skrev i en meddelelse

> "Carsten Troelsgaard" <carsten.NOSPAMtroelsgaard@mail.dk> skrev i en
> meddelelse news:4522a30b$0$898$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> Defekt PSU ville være mit næste bud.

Det er en 380 w enhed specificeret til et max output på 400 w ... Jeg vil
prøve at checke de forskellige udgange
Kan der være så meget at trække: en celaron D 2,8 ghz cpu, 2 gb ram, Radeon
X1600 Pro grafikkort, to harddiske, dvd afspiller og dvd-brænder ?

Carsten

Fra : Carsten Troelsgaard

Dato : 03-10-06 21:04

"Carsten Troelsgaard" <carsten.NOSPAMtroelsgaard@mail.dk> skrev i en
meddelelse news:4522b7ff$0$823$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> [...]
> Kan der være så meget at trække: en celaron D 2,8 ghz cpu, 2 gb ram,
> Radeon X1600 Pro grafikkort, to harddiske, dvd afspiller og dvd-brænder ?

Jeg er åbenbart ikke så skrap til at bruge et voltmeter .. eller osse er
output fra psu'en styret elektronisk så der ikke er noget at måle på (boot
forsøgene varer ikke i mange sekunder). Motherboard-manualen fraråder at
bruge den 20 pin supply jeg har, så selv om det har virket et års tid (dog
uden nyt grafikkort), så er det tilsyneladende et svagt punkt. ... er der
nogen der vil købe en let brugt cpu? .. psu'en er forhåbentlig
billigere. Tak for hjælpen.

Carsten

Fra : Carsten Troelsgaard

Dato : 10-10-06 08:16