Følere til motion-bevægelse
Fra : Sven

Dato : 02-10-06 21:55

Hej.
jeg har været i planetariet i Kbh. og se 3D-filmen om, hvordan man laver en
animationsfilm. Nu har jeg selv fået lyst til at lege lidt med animation.
De følere de sætter på skuespillere, og som overfører deres bevægelser til
computeren, hvor kan man købe sådan nogle? Og hvilket program skal man have
for at kunne bruge dem?
Jeg vil selvfølgelig ikke lave Shrek 3, men bare en hånd eller en
tændstiksmand eller andet, der følger "rigtige" bevægelser.

Sven

Fra : Anders Majland

Dato : 03-10-06 12:22

> De følere de sætter på skuespillere, og som overfører deres bevægelser til
> computeren, hvor kan man købe sådan nogle? Og hvilket program skal man
> have for at kunne bruge dem?

Der er vel grundlæggende 2 måder at gøre det på - enten med diverse sensorer
direkte på skuespilleren der direkte måler f.eks hvor meget et ben er
bukket. Den anden er at placere feks refleksbrikker og videofilme dem.

Bagefter fodres en computer med videofilmen, brikkerne findes i hvert
billede og trackes fra billede til billede

> Jeg vil selvfølgelig ikke lave Shrek 3, men bare en hånd eller en
> tændstiksmand eller andet, der følger "rigtige" bevægelser.

Kender ikke programmer til det men et webkamera og alm
softwareudviklingsværktøjer skulle nok bringe dig et godt stykke ...

Fra : Claus Tersgov

Dato : 03-10-06 16:41

Anders Majland skrev:

> [...]
>
> Kender ikke programmer til det men et webkamera og alm
> softwareudviklingsværktøjer skulle nok bringe dig et godt stykke ...

Sikke noget sludder!

Hvad skal han bruge det vrøvl til?

Claus

Fra : LarsJ

Dato : 03-10-06 18:43

Sven skrev:
> [...]
> Jeg vil selvfølgelig ikke lave Shrek 3, men bare en hånd eller en
> tændstiksmand eller andet, der følger "rigtige" bevægelser.

dyr hobby! - her kan du få en motion capture handske for godt 15.000 kr.

http://www.x-ist.de/shop.365.0.html