DVB USB tuner
Fra : CR

Dato : 02-10-06 13:57

I denne udgave af Zitech bladet faldt jeg over to DVB USB tunere til
modtagelse af digitalt tv på den bærbare. Den ene er en Compro VideoMate
U500 til kr. 499 og den anden er en Hauppauge Win-TV-Nova-T til kr. 599.
Hvordan er kvaliteten af tv-signalet både derhjemme og på farten? Det skal
siges at jeg bor i Århus i et betonbyggeri, men jævnligt rejser med tog.

Er der noget jeg skal være opmærksom på? Erfaringer og anbefalinger er også
meget velkomne.

Fra : SKOVTROLDEN

Dato : 02-10-06 14:35

Hej
har købt den de sælger i aldi
til 379
og fungere perfekt
knivskarpt billed
M.Merrild

Fra : CR

Dato : 02-10-06 15:56

> og fungere perfekt
> knivskarpt billed

Indendørs med den medfølgende antenne? Bor du i Århus?

Fra : Anders Majland

Dato : 02-10-06 16:45

Jeg har sat fut til
dk.teknik.htpc

> Indendørs med den medfølgende antenne? Bor du i Århus?

Min erfaring med forskellige dvb-t tunere og forskellige antenner er at jeg
ikke får noget signal indendørs i københavn. Jeg vil ikke afvise at du vil
kunne bruge det nogen steder, men tror ikke på at du vil kunne få et stabilt
signal på en togtur. Jeg kan ikke engang bevare en GPRS data forbindelse i
et IC3 tog fra Hobro til Kbh

Fra : SKOVTROLDEN

Dato : 02-10-06 20:14

Ølstykke
og sinal er perfekt

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 02-10-06 20:18

"CR" <cr@notreal.dk> crashed Echelon writing

> [...]
> til kr. 599. Hvordan er kvaliteten af tv-signalet både derhjemme og på
> farten? Det skal siges at jeg bor i Århus i et betonbyggeri, men

Man kan ikke sige noget om kvaliteten af tv-signalet, for der er tale om
digital signal. Og fordelen ved det er at der ikke længere er tale om
forringet billede, støj og sne. Enten har du signal eller så har du slet
ikke.

Dit største problem er dækning, om hvorvidt der skal bruges udendørs
antenne.

--
Bjarke Andersen

Fra : Anders Majland

Dato : 03-10-06 07:08

> Man kan ikke sige noget om kvaliteten af tv-signalet, for der er tale om
> digital signal.

Det kan man nemt ...

>Og fordelen ved det er at der ikke længere er tale om
> forringet billede, støj og sne. Enten har du signal eller så har du slet
> ikke.

Så simpelt er det ikke. Når signal/støj på antennesignalet er der at blive
for lavt vil man til en start få fejl i billedet lidt ligesom man ser det
ved for hårdt komprimerede divx film. Sådanne fejl er imho værre at se på
end en smule mere eller mindre støj på et analogt signal.

Hvis du vil fortsætte i denne retning foreslår jeg fut til
dk-teknik.tv+radio

Fra : Knud S.

Dato : 03-10-06 17:15

"Bjarke Andersen" <usenet@*spammer*bjoeg.dk> skrev i en meddelelse > Man kan ikke sige noget om kvaliteten af
tv-signalet, for der er tale om
> digital signal. Og fordelen ved det er at der ikke længere er tale om
> forringet billede, støj og sne. Enten har du signal eller så har du slet
> ikke.

Du har da vist ikke digital TV så jeg ved ikke hvad du baserer dine udtalelser på ?
Min DVB-T modtager har da aflæsning for hvor godt signalet er og der opstår af og
til en del pixeleringer i billedet. Signalet er desuden meget følsom for udefrakommende
forstyrrelser fra div. elektronik og ikke støjdæmpede motorer. Til gengæld står det
rigtig flot når der ingen forstyrrelser er. Der kræves heller ikke så godt et signal for
at få et godt billede.