Opgradering - bud modtages
Fra : Ukendt

Dato : 02-10-06 12:47

Hvis jeg skal opgradere flg. pc, hvad skal jeg så gå efter for at få noget
for pengene:

CPU: P4 2,4 533
Bundkort: Asus P4P800SE 533
RAM: 1 Gb DDR PC-2700/333
Harddisk: Seagate Barracuda 7200.7+ 120 Gb
Grafikkort: ATI Radeon 9000 Pro AIW 64 Mb (med tv-tuner og tv-in/out osv.)

Maskinen skal ikke bruges til spil. Mest til musik og noget grafisk arbejde.

Får jeg mest ud af at skifte cpu, ram og bunkort? Jeg er dog ikke
interesseret i at give 1600 kr. for en Core2 cpu (max. 1000) og ligeledes
ram (max. 1000).

MVH Peter

Fra : kk

Dato : 02-10-06 13:21

"Peter" <-> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Får jeg mest ud af at skifte cpu, ram og bunkort? Jeg er dog ikke
> interesseret i at give 1600 kr. for en Core2 cpu (max. 1000) og ligeledes

For mig at se, er du godt rustet til de opgaver du anfører.
Men måske kan du have fornøjelse af en extern (USB eller Firewire) HDD og
måske extra RAM.
mvh
kk

Fra : Nicolai

Dato : 02-10-06 14:25

"Peter" <-> skrev i en meddelelse

> Får jeg mest ud af at skifte cpu, ram og bunkort? Jeg er dog ikke
> interesseret i at give 1600 kr. for en Core2 cpu (max. 1000) og ligeledes
> ram (max. 1000).

Jeg vil skifte BK, CPU og Ram. Ram er mest fordi, at der er kommet ny
teknologi, så det er nødvendigt. Hvad med AMD AM2 X2 CPU? Når nu du ikke vil
betale for en Core 2. Desuden, så kommer Intel også med deres Quad Core
sidst på året. Men du har meget at vinde ved at skifte til AMD CPU, med
dertil hørende ram og bk.

> MVH Peter

Nicolai

Fra : Doe

Dato : 02-10-06 15:19

> [...]
> Grafikkort: ATI Radeon 9000 Pro AIW 64 Mb (med tv-tuner og tv-in/out osv.)
>
> Maskinen skal ikke bruges til spil. Mest til musik og noget grafisk

Hvis det havde været mig, ville jeg slet ikke overveje at skifte endnu. Din
maskine er okay kraftig til de ting du bruger den til og hvis man skal
udskifte noget, skal man gerne op på mindst dobbelt effekt før man
overhovedet kan mærke forskel. Derfor, hvis jeg var dig, ville jeg vente
indtil du kunne få noget quad-core eller lignende samt med noget hurtigere
RAM og grafikkort til en rimelig pris (sikkert et års tid endnu).
Men p.t. synes jeg det er langt overkill at opgradere, men hver sin smag og
pengepung

Fra : Ukendt

Dato : 02-10-06 16:16

Doe wrote:
> [...]
> lignende samt med noget hurtigere RAM og grafikkort til en rimelig
> pris (sikkert et års tid endnu). Men p.t. synes jeg det er langt overkill

Tak for svaret. Du har nok ret, ligesom 'kk' skriver. Jeg tror at jeg slår
koldt vand i blodet og venter til jeg kan opgradere til noget som jeg får en
mærkbar effekt af.

MVH Peter