De fantastiske 80'ere
Fra : Morten Nielsen

Dato : 02-10-06 00:06

En efterhånden sjælden gang i mellem fanger ens øre pludseligt et
fuldstændigt glemt 80'er nummer, og nostalgien drypper som smør i
sommersolen og tankerne flyver tilbage til dagene med Amiga 500 og
cykelhandsker... sidst jeg oplevede dette var da jeg efter mange år igen
hørte Scotch - Take Me Up

For en uge siden hørte jeg pludseligt Daryl Braitwaite's alt for oversete
One Summer, og for hunden da hvor er det fantastisk at høre en slags old
skool pop der nærmest er syltet ind i tubegele og er sød som Sparkk
sodavand.

Har andre haft lignende oplevelser med "genopdagning" af glemte hits?

Hilsen Morten

Fra : Claus Smith

Dato : 02-10-06 05:01

Jo da......fandt nogle gamle kassettebånd frem af gemmerne forleden og sad
og hørte både det gode gamle Hej P3 med Christian Flagstad og et af de mange
gode programmer med Kim Schumacher....Det var en fornøjelse selvom ungerne
kiggede på een som om at man var et levn fra fortiden som var dumpet ned
ved en fejltagelse!

Claus Smith

Fra : Michael Jørgensen

Dato : 05-10-06 07:54

"Claus Smith" <claus@claussmith.NOSPAMcom> wrote in message

> [...]
> gode programmer med Kim Schumacher....Det var en fornøjelse selvom ungerne
> kiggede på een som om at man var et levn fra fortiden som var dumpet

Sådanne bånd er i høj kurs. Du kunne overveje at donere/udlåne dem til
folkene bag hjemmesiden <http://www.kimschumacher.dk>.

-Michael.

Fra : Ole Thomsen

Dato : 02-10-06 05:28

"Morten Nielsen" <denmark_mn@hotmail.com> wrote in message

> Har andre haft lignende oplevelser med "genopdagning" af glemte hits?

Joda.

Første gang jeg i nyere tid genhørte Tubeway Army "Are Friends Electric"
blev det en tidsmaskine der sendte mig tilbage til slutningen af 70'erne.
Effekten var nok større fordi jeg ikke havde hørt nummeret siden dengang.

Det var et kæmpehit i England hvor jeg på det tidspunkt kom regelmæssigt,
jeg mindes det ikke spillet særlig meget i DK.

Må nok tilstå jeg spidsede ører da jeg hørte den samplet af Sugarbabes

Ole Thomsen

Fra : Ralph Køster

Dato : 02-10-06 07:27

Det løber altid koldt ned af ryggen når Michael Cretu og sangen "Samurai"
kommer ud af mine højttalere.
En overset men kanon fed sang. I øvrigt manden bag Enigma og gift med
Sandra, som jo selv er et 80'er ikon.

Ralph.

Fra : Jacob E.

Dato : 02-10-06 09:57

Jeg håber det i denne forbindelse kan tillades med lidt reklame (eller
anbefaling, om man vil):

Radioprogrammet "De fede 80'ere" koncentrerer sig netop mere om de glemte
firserhits i modsætning til de slidte klassikere, man altid hører.
Programmet kan høres hver weekend på 9 lokalradioer rundt om i landet, se
mere her: http://www.defede80ere.dk

Mvh Jacob E.
Producer og vært.

Fra : Per Hansen

Dato : 02-10-06 12:51

Ralph Køster wrote this

> [...]
> "Samurai" kommer ud af mine højttalere.
> En overset men kanon fed sang. I øvrigt manden bag Enigma og gift med

Begge ikoner er på vej tilbage. Kretu er ved at banke et nyt Sandra
album sammen. Sandra afslørede det i Die Hitgiganten for ikke så
længe siden på Sat-1, hvor hun gæstede showet med et lille medley af
hendes gamle numre.

--
Per Hansen.

Fra : Ukendt

Dato : 02-10-06 09:38

> [...]

> One Summer, og for hunden da hvor er det fantastisk at høre en slags old
> skool pop der nærmest er syltet ind i tubegele og er sød som Sparkk

Damn, den havde jeg helt svedt ud:
http://www.beerlabels.dk/tuborg/images/5065-005.jpg

Fra : Claus Smith

Dato : 02-10-06 09:59

For så at fortsætte i det spor, har i andre så også lagt mærke til at den
gode gamle kondivand fra Faxe er kommet tilbage på de store ølflasker...det
er da nostalgi så det batter og selvfølgelig har jeg købt en til gemmerne

Claus Smith

Fra : Ukendt

Dato : 02-10-06 10:15

> [...]
> gode gamle kondivand fra Faxe er kommet tilbage på de store
> ølflasker...det er da nostalgi så det batter og selvfølgelig har jeg købt

Hehe, cool.
Hed den egentlig ikke "Koral Kondi" fra starten?

Jeg fandt lige denne side med en masse 80'er-ting:
http://www.fasting.dk/80er/80er.asp

/Alex

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 02-10-06 19:31

> "Claus Smith" <claus@claussmith.NOSPAMcom> wrote in message

> Hehe, cool.
> Hed den egentlig ikke "Koral Kondi" fra starten?

Jo

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.recordere.dk
www.gromit.dk/dvd (opdateret 7.6.2006)

Fra : N

Dato : 02-10-06 18:29

> Damn, den havde jeg helt svedt ud:
> http://www.beerlabels.dk/tuborg/images/5065-005.jpg

Ja og Vits, en blanding af havlt øl og halvt sodavand.
Også et firser produkt, som er helt væk.

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 02-10-06 21:12

> Damn, den havde jeg helt svedt ud:
> http://www.beerlabels.dk/tuborg/images/5065-005.jpg

Er der nogen der så kan huske Schwip Schwap. Cola med appelsinsmag eller
Vitz, der var sodavandsøl.

Mark

http://mark.gazel.dk/

Fra : Claus Smith

Dato : 03-10-06 05:00

> Er der nogen der så kan huske Schwip Schwap. Cola med appelsinsmag

Jeps...dem måtte vi jo så lave selv da de blev taget af programmet igen

Claus Smith

Fra : Martin

Dato : 02-10-06 12:11

"Morten Nielsen" <denmark_mn@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Har andre haft lignende oplevelser med "genopdagning" af glemte hits?

"Throwaway" med Mick Jagger. Jaggers soloalbums er meget undervurderede
efter min mening.

Martin

Fra : JAS

Dato : 02-10-06 17:48

Uhaaa jeg kan da også huske Break Machine med Steet Dance..jaaa og dem i
selv nævner for sku minderne rigtigt frem igen...

Jan

Fra : Jan Holm

Dato : 02-10-06 21:42

"Morten Nielsen" <denmark_mn@hotmail.com>
> Har andre haft lignende oplevelser med "genopdagning" af glemte hits?

Eighth Wonder - I'm not scared
http://www.youtube.com/watch?v=GoVdLANFBNE

Holder den dag idag uden at være kitch.

Mvh
Jan Holm

Fra : Ukendt

Dato : 03-10-06 22:24

> Eighth Wonder - I'm not scared
> http://www.youtube.com/watch?v=GoVdLANFBNE
>
> Holder den dag idag uden at være kitch.

Jeg kan godt lige du nævner den, et af de fedeste numre fra 88, det er
stadig godt.

--

Med Venlig Hilsen

KIm MIchael LArsen

kimila snabel a mail dot dk

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 03-10-06 23:42

Den 03-10-06 23.24 skrev kimila følgende:

> Jeg kan godt lige du nævner den, et af de fedeste numre fra 88, det er
> stadig godt.

Videoen er i hvert fald svær at blive træt af!

--
Mvh. Kim Ludvigsen
En fis i en hornlygte: Gammelt kommunikationssystem...

Fra : Jan Holm

Dato : 04-10-06 00:43

"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> wrote
> Videoen er i hvert fald svær at blive træt af!

Google image search - Patsy Kensit

Det blir du i så tilfælde svært glad for ))

Mvh
Jan Holm

Fra : Eivind

Dato : 02-10-06 22:11

>Har andre haft lignende oplevelser med "genopdagning" af glemte hits?

Ja, f.eks Together in Electric Dreams og Woodpeckers from Space

Fra : Great Dane

Dato : 03-10-06 00:11

"Eivind" <vakseviggoNO@SPAMvip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, f.eks Together in Electric Dreams og Woodpeckers from Space

Er selv totalt vild med 80'erne.
Check nogle af disse links.
Det er de 'vildeste' videoer der er uploaded på www.youtube.com

http://www.youtube.com/watch?v=ARag0BGJZh8

http://www.youtube.com/watch?v=xb77N1WC7rc denne er verdensklasse.

http://www.youtube.com/watch?v=sZ4Bt-2zJKo Her smadres en Judas Priest
klassiker.

http://www.youtube.com/watch?v=DzlnSM-RHcI Skønne Nena

http://www.youtube.com/watch?v=DzlnSM-RHcI Nena igen

http://www.youtube.com/watch?v=AALnkd_q-Jg Fantastisk nummer

http://www.youtube.com/watch?v=WSt94qNwSUM&mode=related&search= Ha ha

http://www.youtube.com/watch?v=1ZBY2ge_3R4 Top

Youtube er et godt stad at få genoplivet de gode gamle 80'ere.

Hilsen Kim

Fra : Peter Juhl

Dato : 04-10-06 00:10

Great Dane wrote:

> http://www.youtube.com/watch?v=xb77N1WC7rc
> denne er verdensklasse.

Faktisk er den fra 70'erne.

> http://www.youtube.com/watch?v=sZ4Bt-2zJKo
> Her smadres en Judas Priest klassiker.

Fantastisk, jeg mangler ord...

Fra : Great Dane

Dato : 04-10-06 11:27

"Peter Juhl" <peter@c.dk> skrev i en meddelelse

> Faktisk er den fra 70'erne.

> Fantastisk, jeg mangler ord...

Vidste godt at den er fra 70'erne, men kunne ikke lade være. Det er jo
fabelagtigt.

Fra : Claus Smith

Dato : 03-10-06 05:03

Hvad så med The Human League......fandt lige en LP frem med dem, men mangler
lige en pick-up til pladespilleren.

Claus Smith

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 03-10-06 16:08

"Morten Nielsen" <denmark_mn@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Har andre haft lignende oplevelser med "genopdagning" af glemte hits?
>
> Hilsen Morten

_____

Bestemt ikke fra 80-erne og fremefter

Hilsen Åge

Fra : Peter Holm

Dato : 11-10-06 17:48

> Har andre haft lignende oplevelser med "genopdagning" af glemte hits?
>
> Hilsen Morten

jeg synes jeg genopdager 'Dancing with tears in my eyes' med Ultravox hver
gang jeg finder den frem.

Peter ;)

Fra : Holst

Dato : 11-10-06 18:20

Peter Holm wrote:

> jeg synes jeg genopdager 'Dancing with tears in my eyes' med Ultravox hver
> gang jeg finder den frem.

Uha, ja, det er et dejligt nummer.