Århus og strand, sand og klitter
Fra : Ukendt

Dato : 01-10-06 23:36

Kender I en lille hyggelig plet lidt syd for Århus (og syd for Moesgård
strand) hvor der er strand og sand - gerne i stil med Vesterhavet hvor der
er lidt klitter. Og ikke alt for overbefolket med sommerhuse. Jeg tænkte på
Ajstrup Stand eller Norsminde og derned af.

Må man tænde et lille bål på offentlige danske strande? Vel og mærke hvis
man slukker det efter sig, når man går igen.

MVH Peter

Fra : Ukendt

Dato : 02-10-06 00:48

Eller nord for Århus (Risskov ved vandet el.lign.)

Fra : Carsten Keller

Dato : 02-10-06 08:10

"Peter" <-> wrote in message
> [...]
> er lidt klitter. Og ikke alt for overbefolket med sommerhuse. Jeg tænkte
> på Ajstrup Stand eller Norsminde og derned af.

Jeg kan ikke lige komme i tanke om steder der er klitter her omkring, men
der er da sandstrand begge steder. De brede strande som ved Vesterhavet
finder du vist kun ved .. Vesterhavet. Hvis det skal være et lidt roligt
sted, så gå efter noget af det strand der er ved skovene omkring Moesgård.
Der er praktisk taget ingen mennesker på de steder der ikke har en
parkeringsplads i nærheden, heller ikke på stykkerne mellem Moesgård og
Århus. Dette forudsættes selvfølgelig at det er i denne tid, om sommeren
finder folk vej til hver en afkrog af de danske kyster...

> Må man tænde et lille bål på offentlige danske strande? Vel og mærke hvis
> man slukker det efter sig, når man går igen.

Jeg kan ikke lige finde nogen steder der står at man må tænde bål, men det
er jeg temmelig sikker på man må. Bare man slukker pænt efter sig. Og husk
så at markere stedet med nogle pinde, så der ikke er nogen der kommer til at
gå på det brandvarme sand inden det er kølet ned...

Keller

Fra : Ukendt

Dato : 02-10-06 20:36

Carsten Keller wrote:
> [...]
> stykkerne mellem Moesgård og Århus. Dette forudsættes selvfølgelig at
> det er i denne tid, om sommeren finder folk vej til hver en afkrog af

Tak for tippet!

MVH Peter

Fra : Michael Nørgaard And~

Dato : 02-10-06 17:03

Saxild Strand er super lækker!

Hilsen
Anne-Mette

Fra : Ukendt

Dato : 02-10-06 20:24

Michael Nørgaard Andersen wrote:
> Saxild Strand er super lækker!

Hvor ligger den nærmere bestemt? Er ikke helt vildt lokalkendt.

MVH Peter

Fra : Ukendt

Dato : 02-10-06 20:35

Peter wrote:

> Hvor ligger den nærmere bestemt? Er ikke helt vildt lokalkendt.

Okay, jeg fandt det! Saksild

Fra : Søren Blom

Dato : 02-10-06 21:30

"Peter" <-> skrev

> Okay, jeg fandt det! Saksild

Hvad er det helt nøjagtigt du søger, for her i Skåde bakker (Mosegaard
Strand) er der ikke nogen klitter og slet ikke strand som man kender det ved
Vesterhavet, men der er da flere steder hvor man kan være i fred ned til
standen og have nogen høje skranter på den ene side og vandet på den anden,
men kræver at man er lidt lokalkendt for at finde dem.
Ikke fordi der er noget hemmeligt i det, men skal jeg forklare nærmere, så
skriv.

Saksild strand er nu også et dejligt sted, strandene nord for Århus
(Risskov) er pragtfulde, men det intime syndes jeg desværre ikke de har, da
folk bor meget tæt på stranden i Risskov, Saksild er for en stor dels
vedkommende sommerhuse, men der er også en hel 4. mulighed, nemlig Ajstrup
Strand, som du finder hvor man køre til Beder og så skiltene derfra.

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk