Billig flybillet hjem hvordan?
Fra : Bjarne

Dato : 01-10-06 13:57

Man kan finde billige flybilletter fra Nepal til Danmark helt ned til
3.500 kroner, f.eks. hos Travelstart, men hvad gør man, hvis man er i
Nepal og har brug for en billet hjem snarest muligt?
Hos Austrian koster det f.eks. ca. 1400 Euro, dvs det mangedobbelte.

vh
Bjarne

Fra : Bjarne

Dato : 01-10-06 13:58

Bjarne skrev:
> [...]
> Nepal og har brug for en billet hjem snarest muligt?
> Hos Austrian koster det f.eks. ca. 1400 Euro, dvs det mangedobbelte.

Jeg skal lige tilføje, at problemet hos Travelstart er, at de åbenbart
kun sender disse billetter som papirbilletter.

vh
Bjarne

Fra : erectus

Dato : 01-10-06 15:18

Bjarne wrote:

> Jeg skal lige tilføje, at problemet hos Travelstart er, at de åbenbart
> kun sender disse billetter som papirbilletter.

> vh
> Bjarne

Her er et bud på et link til selskaber og telefonnumre til deres kontorer i
Kathmandu. Mange af dem flyver til Europa (bl. a. Thai til København):
http://www.nectravels.com/nepal/flight_information.htm

Royal Nepal Airlines' site er under konstruktion, men der kan sikkert købes
billetter derfra inden længe, men de flyver kun til 8 internationale byer:
http://www.royalnepal-airlines.com/

Måske bliver det billigste at bruge en travelstart.dk (eller anden
søgemaskines) returbillet til at komme hjem på. Hvis du ikke allerede har
gjort det, kan de (eller andre) eventuelt kontaktes, om det ikke kan fikses
elektronisk (måske fax) med at sende en billet til Kathmandu:
http://www3.travelstart.dk/static.jsp?pageName=Contact

Mvh Jarl

Fra : Bjarne

Dato : 01-10-06 16:24

erectus skrev:

> [...]
> gjort det, kan de (eller andre) eventuelt kontaktes, om det ikke kan fikses
> elektronisk (måske fax) med at sende en billet til Kathmandu:

Mange tak.

Det virker underligt nok som om flybilletter *fra* KTM aldrig kan købes
online hos flyselskaberne?

Er der ingen problemer med at rejse hjem på en returbillet, der ikke
blev brugt på udturen?

vh
Bjarne

Fra : erectus

Dato : 01-10-06 16:36

Bjarne wrote:

> Det virker underligt nok som om flybilletter *fra* KTM aldrig kan
> købes online hos flyselskaberne?

Ja, de gemmer det lidt, måske fordi der ikke er det store run på Nepal. Og
så måske for at holde priserne høje. Jeg så lige Thai Air skulle have 17.000
kr. for en enkelt billet KTM-CPH.

> Er der ingen problemer med at rejse hjem på en returbillet, der ikke
> blev brugt på udturen?

> vh
> Bjarne

Almindeligvis ikke hvis dit eget navn står på den, men det kan tjekkes for
en sikkerheds skyld, så man er helt sikker.

Mvh Jarl

Fra : Bjarne

Dato : 01-10-06 16:52

erectus skrev:

> Ja, de gemmer det lidt, måske fordi der ikke er det store run på Nepal. Og
> så måske for at holde priserne høje. Jeg så lige Thai Air skulle have 17.000
> kr. for en enkelt billet KTM-CPH.
Det var endog en del dyrere ens Austrian. Jeg kunne ikke finde
enkeltbilletter på deres system

> Almindeligvis ikke hvis dit eget navn står på den, men det kan tjekkes for
> en sikkerheds skyld, så man er helt sikker.

Nu lader det faktisk heller ikke til at returbilletterne er meget
billigere end austrians enkeltbillet, så det er ikke sikkert, det
betaler sig.

Mærkeligt nok er det kun enkelt på tilbagevejen der er billig. Aldrig andet.

vh
Bjarne

Fra : Flemming Poulsen

Dato : 24-10-06 16:03

Du skal være meget varsom med at bestille en returbillet, hvor du ikke
benytter udrejsen. De
fleste flyselskaber forbeholder sig retten til at annulere hele turen
hvis udrejsen ikke er taget i
brug. Det sker dog langtfra altid, men hvis det gør har du mistet hele
billetten. Bestiller du
derimod en flybillet hvor du ikke bruger returen har du ikke noget
problem.

Ofte kan det være billigere at bestille en t/r billet og lade være med
at bruge returen, da
flyselskabernes billigste billetter ofte ikke sælges som
enkeltbilletter. Mange flyselskaber
sælger kun deres dyreste billetkategorier som one-way. Du vil i mange
tilfælde kunne få
skatter og afgifter tilbage på den del af billetten du ikke har brugt
- nogle gange mod et
gebyr.

Flemming

http://www.Flyrejsen.dk
http://www.BILLIGhotel.dk
http://www.BILLIGlejebil.dk

Fra : Bjørn Christian Tørr~

Dato : 01-10-06 17:14

Bjarne <netmolotow@varmpost.com> wrote:
: > Man kan finde billige flybilletter fra Nepal til Danmark helt ned til
: > 3.500 kroner, f.eks. hos Travelstart, men hvad gør man, hvis man er i
: > Nepal og har brug for en billet hjem snarest muligt?

Nepal er et etablert backpacker-land, så om du er ute etter billige
flybilletter, så finnes der en masse små reisebyråer i backpacker-
strøket som kan ordne det nokså rimelig. Det er bare å gå til et
av de reisebyråene som er anbefalt av Lonely Planet/Rough Guide og
legge frem sine ønsker, så ordner de raskt en billett.

IKKE gå til andre enn de som er anbefalte, det finnes også
kontorer som opprettes en dag og legges ned den neste, etter
å ha tatt inn noen forskuddsbetalinger på billetter...

Reisebyråene finner man typisk i bydelen Thamel i Kathmandu,
hvor også det meste av overnattingssteder og restauranter
befinner seg.

Jeg håper datteren din gir Nepal noen flere dagers sjanse før
hun bestemmer seg for å reise hjem igjen. #8D)

Bjørn
www.iposeogsekk.com

Fra : Bjarne

Dato : 01-10-06 18:31

Bjørn Christian Tørrissen skrev:
> [...]
> befinner seg.
>
> Jeg håper datteren din gir Nepal noen flere dagers sjanse før
> hun bestemmer seg for å reise hjem igjen. #8D)

Tak - det er givet videre!
Datteren min har vist bestemt sig nu og glæder sig til at komme hjem,
men når forhåbentlig at have nogle flere dage. Hun har dog allerede
oplevet at en fræk abe stjal hendes kildevandsflaske ud af hånden på hende.

Bjarne

Fra : Bjarne

Dato : 02-10-06 06:35

> [...]
> befinner seg.
>
> Jeg håper datteren din gir Nepal noen flere dagers sjanse før
> hun bestemmer seg for å reise hjem igjen. #8D)

Hej Bjørn.
Jeg har desværre ikke Rouhg Guide og det står ikke i den bog fra lonely
planet hun har med, kunne jeg måske få dig til at finde et par adresser
i Kathmandu?

vh
Bjarne

Fra : Bjørn Christian Tørr~

Dato : 02-10-06 16:51

Bjarne <netmolotow@varmpost.com> wrote:

: Jeg har desværre ikke Rough Guide og det står ikke i den bog fra lonely
: planet hun har med, kunne jeg måske få dig til at finde et par adresser
: i Kathmandu?

Hm, det skal helt bestemt stå noe om det i Lonely Planet. Se etter
en gang til. Ellers kan hun også gå i en bokhandel og se om hun finner
en Rough Guide der. Eller hun kan finne noen dansker eller svensker
på en av restaurantene i Thamel og spørre dem om hun kan få se i deres
bøker. Det er virkelig lett å finne likesinnede der!

Ellers har jeg ikke en oppdatert reisehåndbok for Nepal selv, men
om hun går til Kathmandu Guest House, en trygg og god havn for
fortapte utlendinger i Nepal gjennom mer enn tretti år nå, så vil
de sikkert kunne hjelpe henne. Det finnes nok agenter som kan spare
henne for noen hundrelapper i nærheten også, men KGH er i hvert fall
til å stole på.

Lykke til!

Bjørn
www.iposeogsekk.com

Fra : Bjarne

Dato : 16-10-06 23:00

> [...]
>
> Reisebyråene finner man typisk i bydelen Thamel i Kathmandu,
> hvor også det meste av overnattingssteder og restauranter

Tak til dig og alle andre for de gode råd.

Det viste sig, at bl.a. Jysk Rejsebureau har afdeling i Kathmandu, men
ikke var spor billige. De andre virkede ikke just tillidsvækkende.

Hvor mærkeligt det end lyder er eneste måde at få en billig
hjemtransport åbenbart at man køber billet i Danmark og sender den til
Nepal med DHL/Fedex.

Men det endte altså med at Austrian byttede billetten mod gebyr på 50 €
selvom Supershaver havde sagt, at der ikke var noget at gøre. Flyet var
9 timer forsinket, men deres service var så fremragende, at jeg ikke har
andet end ros til Austrian og deres østrigske medarbejdere.
Jeg oplevede også at tale med en ubehagelig og afvisende kvinde på deres
danske telefonnummer, det bør man holde sig langt væk fra.

Flyet fra Kathmandu var ikke særligt fyldt, så det blev nærmest på
soveplads.

Fra Wien var der et ubehageligt ægtepar, som prøvede at presse sig til
at flytte min datter fra hendes vinduesplads for at sidde sammen, men da
den ene blev ved med at være ubehagelig, fik min datter udsøgt venlig
behandling af personalet.

Alt i alt helt i top! Mange points til Austrian, ikke mindste til Sophie
og Sandrine i Østrig.

Bjarne

Fra : Jan Bøgh

Dato : 17-10-06 07:10

Bjarne skrev i 453400fa$0$2108$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk dette:

> Fra Wien var der et ubehageligt ægtepar, som prøvede at presse sig til
> at flytte min datter fra hendes vinduesplads for at sidde sammen

Ja, det var dog også et urimeligt ønske!

Godt din datter ikke lader sig presse af slige kedelige typer til at vise
almindeligt hensyn.

vh
Jan

http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Bjarne

Dato : 06-12-06 21:32

Jan Bøgh skrev:
!

> Godt din datter ikke lader sig presse af slige kedelige typer til at vise
> almindeligt hensyn.

Jeg er sikker på, at hun havde haft meget svært ved at sige nej, hvis
der var blevet udvist almindelig høflighed. Det blev der ikke!

På den anden side - hvis en flyrejse er et eventyr, man har betalt en
formue for, og det er en meget stor oplevelse, for første gang at flyve
over de mange spændende landskaber, så ville jeg nødig have taget den
oplevelse fra hende eller fra andre.

Det er et lotteri, hvem der får vinduespladser eller ej, men når man er
heldig, bør man have lov at glæde sig over det

Det forstår du måske ikke?

Bjarne

Fra : Jan Raarup

Dato : 01-10-06 20:25

Bjarne <netmolotow@varmpost.com> skrev:
>Man kan finde billige flybilletter
> [...]

Hej
Man går på nettet og kigger på www.kilroytravels.com
Hilsen Jan

"The worst day fishin` is better than
the best day workin´"
http://www.janogmarensside.bcbnet.dk/gronland.htm

Fra : Bjarne

Dato : 01-10-06 20:36

Jan Raarup (slet 2VTAS) skrev:

> Hej
> [...]

Jo men det ser da næsten alt for godt ud!

Men jeg kan ikke se under bestillingen, om det er en papirbillet eller
en elektronisk billet, dvs om det er noget problem for en person, der
allerede er i nepal?

Bjarne

Fra : Pernille og Kennet F~

Dato : 04-10-06 16:44

> Men jeg kan ikke se under bestillingen, om det er en papirbillet eller
> en elektronisk billet, dvs om det er noget problem for en person, der
> allerede er i nepal?

Hvis det virkeligt er billigt, og det er en papirbillet, kan du undersøge,
hvad det koster at sende den med DHL til Nepal.

Kennet
--
www.pernille-kennet.dk
.... rejsebeskrivelser fra hele verden ....

Fra : Bjarne

Dato : 06-10-06 02:29

Pernille og Kennet Föh skrev:

> Hvis det virkeligt er billigt, og det er en papirbillet, kan du undersøge,
> hvad det koster at sende den med DHL til Nepal.

Det ville faktisk virkelig kunne betale sig, men med den store
usikkerhed m.h.t. forsendelsestider skal man nok være i ret god tid i
forhold til afrejsen.
Jeg har lige olevet hvordan en banal forsendelse fra USA til danmark tog
8 dage p.gr.af bl.a. smøl i Kolding.

Men Austrian Airlines var helt utroligt hjælpsomme og høflige.

På trods af at discount-selskabet Supersaver afviste enhver mulighed for
ombytning lykkedes det med hjælp fra Austrian at ombooke!

Men kun fordi jeg kontaktede de høflige medarbejdere i Wien telefonisk.
(Deres service i Kbh kan ikke anbefales)

vh

Bjarne