Hotel i Berlin - kør-selv
Fra : Dennis

Dato : 01-10-06 09:17

Hej NG.

Vi har overvejet at tage en smuttur til Berlin i nogle dage i løbet af
næste uge (uge 40).
Vi vil selv køre derned, men kender ikke noget til byen, så derfor ville
vi lige spørge, om der er nogle der kender nogle gode billige steder at
overnatte?
Det behøver ikke at være centralt, da vi regner med at bruge offentlig
transport ind til centrum.

Så hvis der er nogle der kan være behjælpelig med at anbefale et hotel
til billige penge, så ville det være rart.

Mvh Dennis

Fra : Kim

Dato : 01-10-06 09:58

Du kan prøve at kikke på denne side
http://www.dtf-travel.com/dtf/doc/default.asp
De har et Ramada Globus hotel til 549 pr. person for 2 overnatninger incl.
morgen mad. Hotellet ligger IKKE centralt, men i gå afstand fra U bane, og
supermarked. Vi boede der for 3 år side, og hotellet var af rimelig
kvalitet.
God tur.

Fra : cj

Dato : 01-10-06 18:50

Jeg kan anbefale Quality hotel Tegel....

http://berlin.gtahotels.com/hotels/quality_hotel_berlin_tegel.htm?gclid=CNeT
3p-32IcCFRh-Qgod8Hgbnw

Har lige været dernede og det ligger rigtig godt mht. metro ind til midtbyen
og dejligt roligt (bortset fra nogle fly i ny og næ der letter ved den
nærliggende flyvebane)

Gode værelser

God morgenmadsbuffet

Og der er en dejlig sø ved siden af som man kan løbe nogen morgenture rundt
om...

go tur

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 01-10-06 19:35

"cj" <cjrocksthehouse@ofir.dk> wrote in

> Jeg kan anbefale Quality hotel Tegel....

Det vil jeg godt knytte nogle kommentarer til. Der er en kort konklusion
til allersidst.

> Har lige været dernede og det ligger rigtig godt mht. metro ind til
> midtbyen

Generelt er hotellet godt betjent af offentlige transportmidler. Bus 128
går direkte til og fra Berlin Tegel (TXL) lufthavn. Det tager ca 15 min.
og bussen holder nærmest udenfor hotellet.

Samme bus kan med fordel tages til nærmeste U-bahn (Frantz et-eller-andet
Platz), eller endnu bedre til bussens anden endestation (U-bahn Osloer
Strasse).

Men det tager altså en halv times tid til centrum, eller 1 time frem og
tilbage. Så hvis man er typen der bruger formiddag og eftermiddag til
sightseeing, kun afbrudt af en lille lur eller lign på hotellet, og gerne
skifter til aftendress inden aftenens restaurationsbesøg, ja så er der en
del transporttid.

> og dejligt roligt (bortset fra nogle fly i ny og næ der
> letter ved den nærliggende flyvebane)

Hotellet ligger PRÆCIS for enden af startbanen. Flyene passerer i 3-400
meters højde med fuld gas.

Lufthavnen er begrænset af støjrestriktioner, hvilket betyder at flyene
ikke må starte mellem 23 og 06 om morgenen. Til gengæld betyder det at
man vækkes præcis klokken 6 hver morgen af en stribe fly der letter med
kort interval. Ganske irriterende. Ellers var det ikke voldsomt
generende, og hvis man vælger et værelse med vinduer mod gaden (væk fra
lufthavnen) er det muligt at det generer mindre.

> Gode værelser

Almindelige standardværelser. Ingen individuel aircondition. Rengøringen
var som forventet: Iorden.

> God morgenmadsbuffet

Bestemt et stort plus. Stort udvalg, blev ofte suppleret op, høflig
betjening og varerne virkede gennemgående friske.

> Og der er en dejlig sø ved siden af som man kan løbe nogen morgenture
> rundt om...

Hotellet er fint uden at man overraskes hverken positivt eller negativt.
Flystøjen var for markant om morgenen og placeringen er liiiige en tand
for langt fra centrum til flere daglige ture.

Fra : Karsten Jensen

Dato : 02-10-06 16:39

On Sun, 01 Oct 2006 10:16:56 +0200, Dennis <usenet@mandril.invalid>
wrote:

Prøv evt. www.best-travel.dk i Aalborg. Via dem har jeg boet på
Alexander Platz - MEGET centralt.

Fra : Ukendt

Dato : 03-10-06 12:48

On Mon, 02 Oct 2006 17:38:43 +0200, Karsten Jensen
<k-j_absolute_no_spamming@direkte.org> wrote:

>On Sun, 01 Oct 2006 10:16:56 +0200, Dennis <usenet@mandril.invalid>
>wrote:
>
>Prøv evt. www.best-travel.dk i Aalborg. Via dem har jeg boet på
>Alexander Platz - MEGET centralt.

Hej Dennis

Hvis I ikke har noget imod at bo ca 10-12 km syd for Berlin så har jeg
adressen på et Bed & Breakfast jeg kan anbefale til 20 Euro/pr nat pr
person. Der er tog der går direkte ind til Hovedbanegården eller ca 15
min kørsel med egen bil

mvh Falcon

Fra : Kai Hoffmann

Dato : 02-10-06 20:00

Hej Dennis

> [...]
> transport ind til centrum.
>
> Så hvis der er nogle der kan være behjælpelig med at anbefale et hotel til

Jeg har lige været der nede, og det blev en busrejse. Det ka slet ikke
betale sig at tage egen bil. På Europas kan du få 4 dage incl 3 overnatning
og bus for 1600,- Det ka du ikke få hotel til.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 03-10-06 14:24

"Kai Hoffmann" <findes ikke@acrylbamse.dk> wrote in

> Jeg har lige været der nede, og det blev en busrejse. Det ka slet ikke
> betale sig at tage egen bil. På Europas kan du få 4 dage incl 3
> overnatning og bus for 1600,- Det ka du ikke få hotel til.

Selvfølgelig kan man da det. Var afsted _4_ overnatninger her i september.
Da jeg søgte efter overnatning kostede billigste hotel 152 Euro eller godt
1100,- kr. For 2.

(vi fløj selvfølgelig)

Fra : Erik

Dato : 03-10-06 09:42

Hej Dennis

Jeg kan anbefale dig, at tage ind på værelsesanvisningen i
turistinformationen, de har oftest rigtig gode og billige tilbud (som regel
til halv pris). Der ligger en i EuropaCenter lige ved Gedächtnis Kirchen.
Hotellerne vil hellere give en god pris end at have tomme senge. Så hvis du
kan leve med ikke på forhånd, at vide hvor du skal bo, så er her muligheden
for at spare mange penge eller få et meget bedre hotel.

Det er selvfølgelig vigtigt, at hotellet er i nærheden af bus eller U-bahn,
men det er også en god idé, at det ligger i nærheden af en nogenlunde hurtig
rute. Hvis det ligger for langt væk, kan man godt komme til at bruge mange
timer på transport.

Rigtig god tur!

vh Erik

Fra : Dennis

Dato : 12-10-06 10:41

Erik skrev:
*klip*
> [...]
> kan leve med ikke på forhånd, at vide hvor du skal bo, så er her muligheden
> for at spare mange penge eller få et meget bedre hotel.

Det vidste jeg ikke at man kunne, det havde nok været en god idé.
Men vi fandt et ret godt hotel hjemmefra, som var okay billigt - men der
vi kom derned viste det sig at være et 4-stjernet hotel, hvor der
bestemt ikke manglede noget.
Hotellet hed "Park Plaza Berlin" og lå 5 min. kørsel fra Alexanderplatz
- og det kan godt anbefaledes - men nu gav vi jo heller ikke fuld pris

> Rigtig god tur!

Det var en rigtig god tur! Vi så vidst alt der er værd at se i Berlin -
bortset fra museer, som vi ikke gad (undtaget Checkpoint Charlie huset).

/Dennis