Killing 12uger
Fra : Sanne Beirholt

Dato : 22-06-01 13:58

Kære katte gruppe

Jeg fik igår en lille sød hankat på 12uger, men jeg er lidt i tvivl om
vacination af ham første gang .. hvornår skal dette foretages, ormekurv
osv...

mange katte hilsner
Sanne

Fra : Gitte J.L

Dato : 22-06-01 14:27

Hejsa Sanne
- Et par stik i jorden med en spade, hvorefter ormene arrangeres pænt i en
kurv

Ifølge min vaccinationspjece, så skal killinger vaccineres når de fylder 12
uger, og igen når de fylder ca. 16 uger - derefter skal de vaccineres een
gang årligt resten af livet.
Ang. orm ... min ormepjece er lidt uklar. Noget med at det som regel er
nødvendigt at behandle killinger, når de er 2-3 uger og 5-6 uger (smittes
åbenbart ofte via modermælken??). Men alt det der, har din dyrlæge sikkert
styr på ... og da killingen har alderen til 1. vaccine, skal du jo alivel
have snakket med ham/hende.
Tillykke med killingen.
Mvh. Gitte

Fra : Gitte J.L

Dato : 22-06-01 14:29

alivel = alligevel (tastaturbøvl *G*)

Fra : Grit Wessel

Dato : 22-06-01 20:46

> alivel = alligevel (tastaturbøvl *G*)

Hej Gitte

....og så driller du Sanne med at hendes ormekur blev til ormekurv Så er
"alivel" altså værre *GRIN*

> (smittes åbenbart ofte via modermælken??)

Altså kun hvis moderen har orm, eller er der jo ikke noget at smitte af
En ormekur er kun behandlende, den er ikke forebyggende. Så hvis man vil
undgå at give raske dyr medicin (dyrlægen må faktisk ikke udskrive ormekur
til en kat, der ikke har orm) kan man i stedet tage en afføringprøve med til
dyrlægen, som så kan undersøge den for orm.

MVH Grit

--
Ginkgo Norske Skovkatte
http://www.dk-ginkgo.dk/

Fra : Gitte J.L

Dato : 22-06-01 21:01

Grit Wessel wrote:

> Hej Gitte
> ...og så driller du Sanne med at hendes ormekur blev til ormekurv Så er
> "alivel" altså værre *GRIN*

Hihi...du skulle vide hvad jeg har præsteret at skrive. Vi aflevere faktisk i
sin tid et projekt på universitetet, hvor vi havde skrevet noget så dumt som "
ledsætningen er en ledsætning." *GGG*
Engang imellem, så kommer der virkelig de sjoveste ting ud af een ...

> [...]
> til en kat, der ikke har orm) kan man i stedet tage en afføringprøve med til
> dyrlægen, som så kan undersøge den for orm.

Ja, det regnede jeg egentlig også med ... men den pjece jeg har, lyder virkelig
som om ALLE killinger skal ormebehandles. Det undrede mig også en del ... hm.
Der er jo masser af logik i ikke at behandle før der er noget at behandle. Jeg
har det lidt ligesådan med lopper ... jeg foretrækker egentlig at vente med
behandling til de dukker op, men mon det er smart?
Hilsen Gitte
(tastaturklumpen *s*)

Fra : Gitte J.L

Dato : 22-06-01 21:02

nu røg der fx også en endelse på aflevere(de) .....

Fra : Nina El Falaki

Dato : 22-06-01 21:30

Hej Gitte

Sig til når du finder et tastatur der kan stave, så vil jeg også have et
))

--
Nina El Falaki
Feca somali- & bengalcats

Fra : Gitte J.L

Dato : 22-06-01 22:20

Fnis....den dag jeg finder sådan et bliver jeg millionær
Indtil videre må jeg nøjes med at hakke på det her elendige hakkebræt, hvor
jeg konstant rammer de forkerte taster.....eller hvor Laban konstant skal
markere, at han da også kan skrive indlæg til Nnnggglellgruppen *G*
-Gitte

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 25-06-01 10:50

> Sig til når du finder et tastatur der kan stave, så vil jeg også have et
> ))

Jeg har da bare sat stavekontrol på alle udgående mails. Det tager det
værste.

Mvh Maria

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 25-06-01 11:29

> Jeg har da bare sat stavekontrol på alle udgående mails. Det tager det
> værste.
>
> Mvh Maria

Ja lidt gavn gør det da .. .men jeg synes nu sommetider alligevel der for mig ryger nogle værre bommerter ud de der tyrkfjel fanger stavekontrollen altså ikke altid ...

Mvh Ami

Fra : Gitte J.L

Dato : 25-06-01 11:44

"Tyrkfejl" ... den er faktisk god
Gitte

Fra : Helle Andersen

Dato : 22-06-01 23:33

"Grit Wessel" <wessel@mailme.dk> skrev i en meddelelse news:9h079v$7t5$1@news.inet.tele.dk...
> [...]
> til en kat, der ikke har orm) kan man i stedet tage en afføringprøve med til
> dyrlægen, som så kan undersøge den for orm.

Det er altså ikke liiige rigtigt. Morkatten vil smitte
killingerne med orm, hvis f.eks. hendes oldemor
engang har haft det, for så vil hun altid være bærer
til sine killinger, selvom hun aldrig selv har haft
det. ! Ormelarverne er i råmælken
og alle katte er smittebærere.

Centrifugerer man råmælken, kan man i
mikroskob se ormelarverne kravle rundt, så
killingerne vil blive smittede uanset om moderen
nogensinde har haft orm eller ej.
Har lige diskuteret det og set beviset i dag, da jeg
var til tjek med Cirkeline OG købte en ormekur
med hjem.

--
Hilsen Helle
Dog's have owners. Cat's have staff.

Fra : Grit Wessel

Dato : 25-06-01 17:42

> [...]
> engang har haft det, for så vil hun altid være bærer
> til sine killinger, selvom hun aldrig selv har haft

Hej Helle

Det vidste jeg ikke. Min gamle dyrlæge (jeg har lige skiftet) sagde at det
ikke var nødvendigt at give ormekur, at man bare kunne tage en
afføringsprøve i stedet. Men jeg stoler altså mere på din dyrlæge end min
gamle (ikke fordi jeg er utilfreds med hende, jeg har bare ikke på
fornemmelsen, at hun vidste mere end gennemsnittet om katte).
Jeg må hellere snakke med min nye dyrlæge på torsdag, når jeg alligevel skal
derned

MVH Grit

--
Ginkgo Norske Skovkatte
http://www.dk-ginkgo.dk/

Fra : Helle Andersen

Dato : 25-06-01 20:46

"Grit Wessel" <wessel@mailme.dk> skrev i en meddelelse news:9h7pk1$nqs$1@news.inet.tele.dk...
> Det vidste jeg ikke. Min gamle dyrlæge (jeg har lige skiftet) sagde at det
> ikke var nødvendigt at give ormekur, at man bare kunne tage en
> afføringsprøve i stedet.

Næ, jeg vidste det heller ikke, men tænkte at jeg
hellere lige måtte spørge, når jeg nu alligevel var
der Heldigvis synes killingerne, at ormekuren
smagte meget godt.

--
Hilsen Helle
If we're not supposed to eat late-night snacks, why is there a light in the refrigerator?