Hvad er der på spillen ?
Fra : Ib

Dato : 28-09-06 16:27

Hej til alle herinde.

Jeg har lige fået pladesamlingen op at stå på hylder efter en modenisering
af stuen og hvilken gensynsglæde. Jeg genopdager "glemte" stykker musik hver
dag.

Lige nu har jeg hørt både Sebastian - Tiderne skifter, Fielfraz - Shine,
ABBA - The album, The Jam - The gift, Pink Floyd - Dark side of the moon og
et par andre brudstykker af albums.

Hvordan er det med jer er efteråret ved at sætte sit præg på hvad der bliver
smidt på spillen ?
Det ville glæde mig at få noget respons, hvem ved måske jeg kunne opdage
noget jeg ikke vidste fandtes.

Ib

Fra : Jan Damgaard

Dato : 28-09-06 16:58

"Ib" <ib@balle-bredsten.dk> wrote in message
> [...]
> bliver smidt på spillen ?
> Det ville glæde mig at få noget respons, hvem ved måske jeg kunne opdage

Hej Ib!

Lige nu snurrer Charlie Musselwhites "Continental Drifter" i cd-afspilleren
.... og under den ligger Bob Dylan & The Band "Planet Waves".

Mvh
Jan

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 30-09-06 15:18

Jan Damgaard skrev:
> Lige nu snurrer Charlie Musselwhites "Continental Drifter" i
> cd-afspilleren ... og under den ligger Bob Dylan & The Band "Planet
> Waves".

Under cd-afspilleren?

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Jan Damgaard

Dato : 04-10-06 20:43

"Peter Brandt Nielsen" <peterbrandtnielsen@gmail.com> wrote in message

> Under cd-afspilleren?

Bah ... (c;

Dylan har måttet vige pladsen i cd-skuffen for J. J. Cale "Tulsa and back".
Dejlig skive ...

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Ole Thomsen

Dato : 28-09-06 17:48

"Ib" <ib@balle-bredsten.dk> wrote in message

> Hvordan er det med jer er efteråret ved at sætte sit præg på hvad der
> bliver smidt på spillen ?

The Black Keys - Rubber Factory
The Black Keys - Magic Potion
Powerduo, bluesrock fra garagen, eminent guitar

Muse - Black Holes and Revelations

Audioslaves - Revelations

Ole Thomsen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 28-09-06 18:42

> [...]

> smidt på spillen ?
> Det ville glæde mig at få noget respons, hvem ved måske jeg kunne opdage

Within Temptation - Silent Force
Mastodon - Levithian

/thomas
--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere...

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 06-10-06 20:20

Thomas von Hassel <thomas_lists@elements.dk> wrote:

> Within Temptation - Silent Force
> Mastodon - Levithian

Nå ja, og:

Volbeat

/thomas

--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere...

Fra : Ukendt

Dato : 28-09-06 18:50

On Thu, 28 Sep 2006 17:27:18 +0200, "Ib" <ib@balle-bredsten.dk> wrote:

> [...]
>smidt på spillen ?
>Det ville glæde mig at få noget respons, hvem ved måske jeg kunne opdage

Red Hot Chilli Peppers - "Stadium Arcadium"

/Alex

Fra : MM

Dato : 28-09-06 19:26

> Hej til alle herinde.
> Hvordan er det med jer er efteråret ved at sætte sit præg på hvad der
> bliver smidt på spillen ?

Manticora - The Black Circus part 1 - Letters
Mercenary - The Hours that Remain
Lord of the Rings OST
Pink Floyd - Wish You Were Here

~MM

Fra : sniper_Nolight

Dato : 28-09-06 20:15

> Det ville glæde mig at få noget respons, hvem ved måske jeg kunne opdage
> noget jeg ikke vidste fandtes.

Led Zeppelin (en 'ussel' opsamling der må klare det indtil videre... især
Immigrant Song spiller jeg mange gange).

Muse - Black Holes and Revelations

The Raconteurs - Broken Boy Soldiers

Goblin - Dawn of the Dead OST

Lou Reed - Transformer

Deep Purple - In Rock

Metallica - Black Album

FANTASTISKE albums og I ved det! ... de skiftes dog løbende ud, men de
roterer mest i disse dage.
--
sniper_Nolight

Fra : Ib

Dato : 28-09-06 20:17

Ok her er bid, skal jeg love for. Jeg skal ud og søge på adskillige navne.

Bliv endelig ved, visse individer påstår at der er rigeligt med plads i min
hjerne, så fyld endelig på

Ib

PS. Jeg fik lige tid til at lytte på Whitesnake - Come an´ get it
......."Don´t break my heart again" er for fed til at beskrive uden at blive
vulgær, outrér, udtilbens og andre superlativer, hør den endelig, igen og
igen

Fra : Thomas

Dato : 28-09-06 21:07

"Ib" <ib@balle-bredsten.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bliver smidt på spillen ?
> Det ville glæde mig at få noget respons, hvem ved måske jeg kunne opdage

Lige for tiden, er de mest spillede i min MP3-afspiller

Teitur - Poetry & Aeroplanes...
Fantastisk stemningsfyldt album... Kan varmt anbefales.

Led Zeppelin - Remasters (En slags greatest hits)
Har ikke hørt dem i LAAANG tid - Så de fik lige en revival hjemme hos
mig forleden dag.

Kashmir - Zitilites
Fantastisk album... Vil til enhver tid anbefale det, fremfor deres nye.

af 'Enkeltnumre' hører jeg bla. :
All-American Rejects : It Ends Tonight
My Chemical Romance - Welcome To The Black Parade
Niarn - Bare Sig Til
Chris Cornell - You Know My Name (Den nye Bond-sang)

Mvh. Thomas

Fra : Søren Nielsen

Dato : 28-09-06 22:28

Ib wrote:

> Hvordan er det med jer er efteråret ved at sætte sit præg på hvad der
> bliver smidt på spillen ?

Jeg har lige gen-opdaget Deep Purples "Come Hell Or High Water" og "Made In
Japan". Det kan godt være, at det er ved at være gammelt, men de kan altså
et eller andet live. Også lidt på grund af "Child In Time", som er *så* fedt
et nummer.
Så har jeg også fået Iron Maidens nyeste album "A Matter Of Life And Death".
Jeg kan ikke helt bestemme mig for hvor godt det er, men der er bestemt
nogle gode numre. Jeg tror den skal høres igennem nogle flere gange, før den
endelig dom kommer. Nu får vi at se til november, hvor godt de klarer det i
Ålborg :)
Ellers bliver der vekslet lidt mellem det gode gamle Black Sabbath, Dio,
Dire Straits, Iron Maiden, Judas Priest, Manowar, Metallica - og det går man
jo sjældent fejl af.

Søren

Fra : Amber Green

Dato : 28-09-06 22:42

Jeg tror ikke der er stor forskel på hvad jeg høre de forskellige årstider,
Jeg høre det samme lort altid : )

De lå oven på cd afspileren.

Dead Moon - Echoes of the Past 2006
Sagittarius - Present Tense 1968
Fotheringay - Fotheringay 1970
Bleeder - Psycho Power 1997
Pale Saints - The Comforts of Madness 1990

Fra : Anders Hansen

Dato : 29-09-06 07:09

Umiddelbart betyder efteråret for mig mere eftertænksom og stille
musik. Det er dog ikke sket endnu og det er lidt andre genre, der
dominerer som:

Psychobilly/hardcore/punk som:
Dropkick Murphys
The Donna's
US Bombs

Traditionel punkrock som:
Rancid
NOFX

Lead-back ska som:
The Slackers

Og for at mindes hans sidste live-optræden midt i september:
Wolfgang Petry

Mvh.
Anders

Fra : Benny Mortensen

Dato : 29-09-06 13:53

> [...]
> af stuen og hvilken gensynsglæde. Jeg genopdager "glemte" stykker musik

Tja, det er vist blevet lidt blandet:

Gustav Winckler / Palmehaven - På opfordring
Flemming Krøll / Portræt af en troubadour
Bee Gees / Living eyes
Duane Eddy / Twangy guitar - Silky strings
Buck Owens / The Kansas city song

M.V.H....Benny..

Fra : Propellen

Dato : 30-09-06 13:45

Ib skrev:

> [...]
> smidt på spillen ?
> Det ville glæde mig at få noget respons, hvem ved måske jeg kunne opdage

Audioslave - Revelations lækker plade.

Madonna - confessions + en masse lækker Remix.

Volbeat

og hvad jeg ellers lige finder af gamle skiver, der lige skal lyttes
lidt på.

--
/Propellen

"Don´t pull low... Unless you are!"

"The sky is not the limit. The ground is"

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 02-10-06 12:46

Ib wrote:
> Hej til alle herinde.

Hej

> [...]
> smidt på spillen ?
> Det ville glæde mig at få noget respons, hvem ved måske jeg kunne opdage

Da Bilkas musikshop på nettet sælger hele albums til 29,95 for tiden
så har jeg hentet nogle stykker, bla.

Mark Knofler og Emmylou Harris - All the Roadrunning
Miranda Lambert - Kerosene
Trace Adkins - Dangerous Man
og
Gretchen Wilson - All Jacked Up!

Derud over hører jeg for tiden DR P4, Lynard Skynard, Johnny Cash og
lidt Dwigth Yoakam.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 03-10-06 16:08

Mark Knofler og Emmylou Harris -

SV: Ja, Emmalou Harris er ikke så ringe at smide op på spilleren. øhhh...
hmmm. Det var heller ikke så ringe med den der cd hvor hun sang en blanding
af country og rock`n`roll sammen med Van Morrison. Den er på spilleren her.

Derud over hører jeg for tiden DR P4, Lynard Skynard, Johnny Cash og
lidt Dwigth Yoakam.

SV: Johny Cash er også på mode her - Derudover hører jeg også på Danmarks
første kommercielle dansktop- og slagerradio, som startede op 1. oktober.
LIMFJORD PLUS hedder den. En fantastisk radio.

Hilsen Åge

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 02-10-06 13:31

Propellen wrote:

> Audioslave - Revelations lækker plade.

Nu har jeg fået hørt den igennem et par gange og den er ærlig talt
skuffende. Out of Exile syntes jeg var genial da man stadig kunne
høre de gode Rage Agianst The Machine riffs samtidig med at Chriss
Cornells stemme bandt det hele sammen og skabte melodierne.

På revelations er det hele meget mere rytmebetonet, der er ikke nogle
fede riffs men blot nogle akkorder der bliver høvlet af. Der er et
enkelt eller to numre som man lige kan holde ud at lytte til, men
generelt syntes jeg det er en ommer.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Ib

Dato : 03-10-06 22:38

Dejligt at så mange skriver indlæg, hedder det iøvrigt at indlægge ??!!; nå
spøg til side.
Jeg har netop hørt Suzi Quatro - Your mama won´t like me, totalt
tilbagelænet, både musikken og produktionen, lyder præcist som hun ser ud på
coveret................WOW

Ib

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 04-10-06 12:57

Åge Halldorsson wrote:
> [...]
> af country og rock`n`roll sammen med Van Morrison. Den er på spilleren her.

Den kender jeg ikke, den må jeg høre og måske købe nu Bilka har
tilbud.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : -V-

Dato : 06-10-06 14:44

Ib skrev:
> Hvordan er det med jer er efteråret ved at sætte sit præg på hvad der bliver
> smidt på spillen ?

Sjældent har jeg hørt så lidt musik på en måned som denne, men
lidt er det da blevet til:

Motorhead - 'Kiss Of Death'

Lamb of God - 'Sacrament'

Slayer - 'Christ Illusion'

....og så faktisk ikke så mange flere hele albums.

Brudstykker af ABBA, Iron Maiden, Stratovarius og en masse guitarlir
med bla. Steve Morse, Paul Gilbert, Jason Becker og Yngwie fundet på
youtube og googlevideo.

-V-

Fra : Lars Holst

Dato : 06-10-06 15:17

"Ib" <ib@balle-bredsten.dk> said in

> [...]
> bliver smidt på spillen ?
> Det ville glæde mig at få noget respons, hvem ved måske jeg kunne

Dalia Faitelson
Point of no Return

--
Lars Holst

Fra : -V-

Dato : 07-10-06 10:21

Thomas von Hassel skrev:
> Mastodon - Levithian

Fan-fukkin-tastisk album (som dog staves 'Leviathan').

Har du hørt 'Blood Mountain'?

-V-

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 07-10-06 14:28

-V- <valdemarj@gmail.com> wrote:

> Fan-fukkin-tastisk album (som dog staves 'Leviathan').
>
> Har du hørt 'Blood Mountain'?

Ja, stavning har aldrig været min stærke side ;)

Jeg har hørt det igennem en enkelt gang ... ikke haft tid til en grundig
gennemlytning endnu ... umiddelbart holder det :)

/thomas

--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere...

Fra : Vagn

Dato : 01-11-06 14:51

> [...]
> bliver smidt på spillen ?
> Det ville glæde mig at få noget respons, hvem ved måske jeg kunne opdage

Dette er en tester

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 02-11-06 12:54

Vagn wrote:
> "Ib" <ib@balle-bredsten.dk> skrev i en meddelelse

> Dette er en tester

Du vil få meget mere glæde at dit anlæg med en rigtig gang musik i
stedet for test skiver.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk