Skattelyet Danmark
Fra : Per Rønne

Dato : 28-09-06 11:58

Mon ikke en del poujadister har fået morgenkrydderen galt i halsen, da
de så Berlingerens 'business' sektion? Med overskriften 'Jyske Bank
sælger Danmark som skattely'.

<http://www.berlingske.dk/business/artikel:aid=798918/>

Jeg tænker især på vores alle sammens Thorkild Puldsen, som dog
tilsyneladende har været fraværende fra gruppen længe.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Konrad

Dato : 28-09-06 12:05

> Mon ikke en del poujadister har fået morgenkrydderen galt i halsen, da
> de så Berlingerens 'business' sektion? Med overskriften 'Jyske Bank
> sælger Danmark som skattely'.

Det er ikke nogen nyhed. Danmark har været skattely længe.

Fra : Per Rønne

Dato : 28-09-06 12:14

Konrad <davidkonradFJERN@gmail.com> wrote:

> "Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse

> Det er ikke nogen nyhed. Danmark har været skattely længe.

Ikke hvis man læser Cepos eller Charlotte Dyremoses udmeldinger ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 29-09-06 11:22

> Ikke hvis man læser Cepos eller Charlotte Dyremoses udmeldinger ...

Nu skal du jo lige huske på at over 80% af skatterne i Danmark er fra
beskatning af lønmodtagere. Staten har jo på sin vis overtaget Kapitalens
udfbytning af Arbejderklassen og endda udbygget og forbedret systemet.

Firmaer- og især holdingselskaber slipper langt lettere.

Fra : Per Rønne

Dato : 29-09-06 12:15

Frithiof Andreas Jensen
<frithiof.jensen@diespammerdie.jensen.tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> udfbytning af Arbejderklassen og endda udbygget og forbedret systemet.
>
> Firmaer- og især holdingselskaber slipper langt lettere.

Nu er det jo så især lønmodtagerne der så gennem deres stemmeafgivningen
'udbytter' os selv ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 02-10-06 18:14

> Frithiof Andreas Jensen

> Nu er det jo så især lønmodtagerne der så gennem deres stemmeafgivningen
> 'udbytter' os selv ...

Jeg tror du vil finde at det slet ikke gør nogen forskel hvem vi stemmer
på - man kan da ihvertfald ikke se andet end en uafbrudt stigning af det
offentlige forbrug hvert eneste år de sidste 30 år.

Den "liberale" Christian Jensen's tuderi over enhver "forringelse" af hans
indkradsningsmuligheder er jo også direkte ynkeligt at se på;
http://borsen.dk/650.95992 - det er åbenbart "uholdbart" at det indre marked
fungerer!

Fra : Per Rønne

Dato : 02-10-06 18:33

Frithiof Andreas Jensen
> [...]

> Den "liberale" Christian Jensen's tuderi over enhver "forringelse" af hans
> indkradsningsmuligheder er jo også direkte ynkeligt at se på;

Åh, en libertarianer ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Sten Schou

Dato : 28-09-06 12:08

> [...]
>
> Jeg tænker især på vores alle sammens Thorkild Puldsen, som dog
> tilsyneladende har været fraværende fra gruppen længe.

Det lader til, at man skal være udlænding for at være i "skattely" i
Danmark.

Hilsen Sten

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 28-09-06 12:34

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> [...]
>
> Jeg tænker især på vores alle sammens Thorkild Puldsen, som dog
> tilsyneladende har været fraværende fra gruppen længe.

Hvad nøjagtigt mener du at der får Danmark til at være et "skattely"?
Marginalskatten på 63%? Momsen på 25%? Selskabskatten på 28%?
Bilafgifterne på 180%? osv.

--
regards , Peter B. P. - http://titancity.com/blog - macplanet.dk
"The politicians don't just want your money. They want your soul. They

Fra : Per Rønne

Dato : 28-09-06 14:19

Peter Bjørn Perlsø <peter@DIESPAMMERDIE.dk> wrote:

> Hvad nøjagtigt mener du at der får Danmark til at være et "skattely"?
> Marginalskatten på 63%? Momsen på 25%? Selskabskatten på 28%?
> Bilafgifterne på 180%? osv.

Læs henvisningen. Og i øvrigt også:

<www.sovereignsociety.com/vmembers.php?nid=1522>

For hovedrige amerikanere er det mest givtige sted at investere formuen,
hvis man vil undgå det amerikanske skattevæsen, Danmark. Det er måske en
af grundene til at Danmark i dag har Europas bedste økonomi?

Og med arbejdsløshedstal der nærmer sig 'fuld beskæftigelse', altså med
en arbejdsløshed på under 2%. Som den i dag ses inden for
håndværksfagene.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 28-09-06 14:28

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> <www.sovereignsociety.com/vmembers.php?nid=1522>

Som dog ikke er fejlfri:

=
Our first destination is the cobble-stoned, 600-year-old capital city of
Copenhagen.

Though founded in the 14th century on the shores of the Jutland
Peninsula and known as the birthplace of some of the world's best loved
fairy tales, Copenhagen today is a thoroughly modern city...and is home
to some of the word's safest, most private - and top-rated - banks.
=

Trods alt tror de ikke at Danmark er Sveriges hovedstad. Men København
er vel en 900 år gammel [i 70erne fejredes 800-året for at ærkebisp
Absalon gav byen en stenborg som erstatning for de gamle
træ-befæstninger, man har fundet i udgravninger], og ligger så sandelig
ikke i Jylland ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 28-09-06 14:30

> [...]

Absalon gav byen en stenborg som erstatning for de gamle
træ-befæstninger, man har fundet i udgravninger], og ligger så sandelig

I øvrigt vises et billede af Københavns smukke, gamle og kystnære borg -
Frederiksborg Slot ?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Kim2000

Dato : 28-09-06 13:48

> Mon ikke en del poujadister har fået morgenkrydderen galt i halsen, da
> de så Berlingerens 'business' sektion? Med overskriften 'Jyske Bank
> [...]

I Danmark betaler multinationale selskaber ikke skat

Fra : Per Rønne

Dato : 28-09-06 14:19

Kim2000 <kim2000@surfer.dk> wrote:

> I Danmark betaler multinationale selskaber ikke skat

Hvor har du dog den fra?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Allan Riise

Dato : 28-09-06 14:28

"Per Rønne" wrote:

> Hvor har du dog den fra?

Multinationale selskaber der vælger at opsætte hovedsæde i Danmark betaler
ikke skat deraf.

--
Allan Riise

Fra : Per Rønne

Dato : 28-09-06 14:33

Allan Riise <ari06@pc.dk> wrote:

> Multinationale selskaber der vælger at opsætte hovedsæde i Danmark betaler
> ikke skat deraf.

Så skatteindtægterne er begrænset til de ansattes skattebetalinger? Ja,
jeg troede at du tænkte på MacDonald og lignende, der stort set ikke har
nogen forretningsvirksomhed her i landet. De enkelte restauranter er jo
ejet af en lokal restauratør, der for at bruge navnet MacDonald blot
skal købe visse ting fra firmaet + betale en hulens masse penge for at
bruge 'konceptet'.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : @

Dato : 28-09-06 16:44

On Thu, 28 Sep 2006 15:27:36 +0200, "Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote:

>Multinationale selskaber der vælger at opsætte hovedsæde i Danmark betaler
>ikke skat deraf.

skat af et hovedsæde?

man(også mutinationale firmaer) betaler skat af overskud af firmaets
drift

--
Et frit samfund er et samfund,
hvor det er ufarligt at være upopulær

Fra : @

Dato : 28-09-06 16:41

On Thu, 28 Sep 2006 15:18:47 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>Hvor har du dog den fra?

nogle multinationale selskaber som ikke har et skattemæssigt overskud
af deres aktiviteter i danmark

betaler selvfølgelig ikke skat i Danmark