Eksport/Import af Gmail emails
Fra : Jesper Stocholm

Dato : 27-09-06 07:45

Jeg er blevet gift og har i den forbindelse fået nyt navn. Det har min kone
også og nu sidder vi begge med Gmail-konti, hvor adresserne ikke stemmer
overens med vores navne.

De Gmailadresser vi gerne vil have er begge ledige, så det er ikke noget
problem at få selve adresserne. Men vi vil jo også gerne have vores
eksisterende emails overført til den nye Gmail konto.

Er der nogen af jer, der har erfaringer med dette - specielt iht den
myriade af forskellige tools, der kan gøre det? Jeg har ledt efter disse
værktøjer, og det virker som om, at de alle har mindst én eller anden
uhensigtsmæssighed som at de ændrer datoer eller lignende.

--
Jesper Lund Stocholm
http://lundstocholm.dk

Findes din kiosk på nettet? Se http://ekiosk.dk

Fra : Jesper Lund Stocholm

Dato : 27-09-06 15:55

Jesper Stocholm <j@stocholm.invalid> wrote in

> [...]

> disse værktøjer, og det virker som om, at de alle har mindst én eller
> anden uhensigtsmæssighed som at de ændrer datoer eller lignende.

Jeg fandt selv en relativt nem løsning:

1. Hent alle mails fra Gmail konto via POP3 og Thunderbird
2. Installér extension [0] i Thunderbird
3. Redirect alle emails til ny konto via extension.

Det hele har max taget en times tid for 216Mb mails fra min eksisterende
gmail konto.

[0] http://mailredirect.mozdev.org/

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Findes din kiosk på nettet? Se http://ekiosk.dk

Fra : Morten Bowman

Dato : 27-09-06 16:15

On 27 Sep 2006 14:55:15 GMT, Jesper Lund Stocholm <j@lundstocholm.invalid>
wrote:

> [...]
>3. Redirect alle emails til ny konto via extension.
>
>Det hele har max taget en times tid for 216Mb mails fra min eksisterende

Når du står i Adressebogen, i GMail så kan du klikke på Import eller Export
til csv. Det virker umiddelbart noget nemmere?

Fra : Jesper Lund Stocholm

Dato : 27-09-06 16:21

Morten Bowman <newsFJERN@bowmanNOSPAM.invalid> wrote in

> Når du står i Adressebogen, i GMail så kan du klikke på Import eller
> Export til csv. Det virker umiddelbart noget nemmere?

Ja, men det er jo kun kontaktpersonerne og ikke selve emailsene.

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Findes din kiosk på nettet? Se http://ekiosk.dk